Verzorging meestal standaard een 7 of 8..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:00

judithh schreef:
je gaat toch ook niet iemand met een blauw dekje of zwarte handschoenen een cijfer minder geven omdat jij dat niet mooi vind!

het is toch echt verplicht om witte handschoenen aan te hebben (met zwarte mag je dus geen eens rijden)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:06

biancavos schreef:
judithh schreef:
je gaat toch ook niet iemand met een blauw dekje of zwarte handschoenen een cijfer minder geven omdat jij dat niet mooi vind!

het is toch echt verplicht om witte handschoenen aan te hebben (met zwarte mag je dus geen eens rijden)

hoe kom je aan die wijsheid??, je mag met elke kleur handschoenen rijden ;) net als met een dekje staat er in de reglementen..."een paar handschoenen" hier is geen kleur verplicht!

Artikel 117 - Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden;
deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.
e. een paar handschoenen.
f. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, glad-leren/gladde kunstleren chaps.
g. een veiligheidscap/-helm met norm EN-1384. Het is uitsluitend bij het deel-nemen vanaf de klasse Z1 paarden toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

biancavos

Re: Verzorging meestal standaard een 7 of 8..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:11

is die regel ook al weer veranderd blijkbaar...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:13

nee hoor, niets veranderd...dit is al jáááááren zo..
ik rij altijd met zwarte handschoenen ;)
ik jureer al 12 jaar en in al die tijd was deze regel al zo...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:23

Ik heb nu 2 wedstrijden gereden...

De eerste keer dat ik officieel ging starten kwam er nog een meisje naar me toe, je moet de manen invlechten want een van de juryleden vind losse manen niet mooi. Het is natuurlijk van de zotte. Er staat nergens dat de manen van een haf vast moeten. Misschien is het wel mooier ivm het zien van de hals, maar alsnog...

Het heeft wat minder mer verzorging te maken, maar ik heb zelfs een keer een opmerking gehad dat de jury het lelijk vond dat ik mijn beugelriemen onder het zweetblad droeg. daar heb ik toen ook puntenaftrek voor gehad...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:06

Peelie schreef:
Ik heb nu 2 wedstrijden gereden...

De eerste keer dat ik officieel ging starten kwam er nog een meisje naar me toe, je moet de manen invlechten want een van de juryleden vind losse manen niet mooi. Het is natuurlijk van de zotte. Er staat nergens dat de manen van een haf vast moeten. Misschien is het wel mooier ivm het zien van de hals, maar alsnog...

Het heeft wat minder mer verzorging te maken, maar ik heb zelfs een keer een opmerking gehad dat de jury het lelijk vond dat ik mijn beugelriemen onder het zweetblad droeg. daar heb ik toen ook puntenaftrek voor gehad...

Wat een vreselijke onzin. Belachelijk dat sommige juryleden hier nog steeds punten voor aftrekken. Een haflinger hoort niet ingevlochten te worden. En als ie wel ingevlochten wordt, zal ik hier ook geen punten voor aftrekken (maakt me niet uit hoe die dan gevlochten is, knotjes, matje of hengstenvlecht). Het gaat erom of iemand er moeite voor heeft gedaan. En ja ik kan niet zien of de ruiter hetzelf heeft gedaan of een groom/vriendin/zus/ouder. Maar daar gaat het denk ik ook niet om. Je straft iemand ook niet af die met een Z-paard een B proef rijdt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:28

nee, je zou het zeggen. Maar die persoon kwam echt naar mij toe dat ik er heel verstandig aan zou doen om in te vlechten omdat de jury er echt een rotopmerking over had gemaakt dat ze de manen van haar tinker los had laten hangen.

Maar die opmerking over mijn beugelriemen onder mijn zweedblad vond ik ook zo'n onzin.... De manier waarop ze het toen ook zei. Ik ken die jury en heb een aantal keer bij haar geschreven, en had zo'n opmerking nog nooit gehoord...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:33

Nee van die beugelriemen ook nooit gehoord. Rij er zelf ook mee omdat ik m'n been dan wat stiller kan houden.

Op sommige bijscholingen hoor je ook van die opmerkingen die kant noch wal raken. Misschien een tip voor de KNHS om de coupons eens goed na te kijken op onzinnige opmerkingen??

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:46

Hier zijn al zoveel topics over... Maar ik raak er inderdaad ook niet over uitgepraat :n standaard cijfers vind ik onzin, je geeft toch ook niet standaard een 8 voor de houding en zit? Persoonlijk vind ik dat dan precies hetzelfde.
Ik heb overigens 1 keer van een jury een 5 gekregen voor de verzorging, omdat meneer in kwestie niet hield van bonte paarden. Dat zei hij later ook nog eens recht in mijn gezicht. Wat ik terug zei, zal ik hier maar niet herhalen :o

Ook 1 keer een jury meegemaakt die echt aan het mierenne*ken was. Inrijbak was zwart zand, wedstrijdbak Agterbergbodem. Midden in de winter was ik de benen wel altijd, maar drogen ze gewoon niet, met als gevolg dat binnen no time de witte benen zwart waren van het zand. Kreeg hierdoor een 6 voor de verzorging (de rest een 7, de paarden die hij mooi vond en de hoogste punten hadden een 8). Op zich vond ik dit prima, ik werd 5de (als het een 8 was geweest was ik 3de, scheelde bijna 20 euro...), maar de opmerking die hij maakte toen ik ernaar vroeg, maakte me nog net niet misselijk :n ('Meneer, ik vraag me nog wel af waarom ik een 6 had voor mijn verzorging en niet zoals de rest een 7 of een 8'. Jury: 'Oh, dat is heel simpel :) je had de achterbenen niet gewassen :) ' ......... )

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:02

Een kennis van mij heeft zelf vroeger (15 jaar terug ofzo) te horen gekregen dat ze haar fjord moest invlechten :+ Toen ze vroeg hoe dit dan wel niet moest kwam er (kan ook niet anders) geen zinnig antwoord uit :P

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:50

Mijn zusje rijd wedstrijd met dit paard
Afbeelding
Zoals op deze foto ziet hij er ook altijd op wedstrijden uit, incl hengstenvlecht. Dat is giga veel werk. En altijd standaard 7/8. Vind ik echt onbegrijpelijk. 2x heeft ze een 10 :D gehad. Die juryleden vertelden dat ze beginnen met een 10 en voor alles wat minder is een punt aftrek. Top! De goede manier vind ik. Eindelijk eer van je werk.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:04

wat een gaaf paard....

ik kreeg ook meestal een 7 of een 8.
nu in de M krijg je voor verzorging geen punten meer.
vindt het ook wel goed zo.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:07

Op de opleiding wordt geleerd een standaard cijfer te geven, een 8 of een 7. Daarvan kun je afwijken als er iets niet netjes is, zoals sokken boven je laarzen uit, kraag van je jasje omhoog, hoofdharen los ipv haarnetje. Je moet de punten halen op je rijden, niet op hoe het eruit ziet.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:25

ik heb meestal een 8 op verzorging.
maar heb het ook een keer meegemaakt.
dat ze een 5./6 hebben gegeven en dat ik mijn paard gewassen hebt en ingevlochten schoon dekje en alles erop en eraan. de hele ring had toen een 5/6.
gewoon belachelijk,..

Loesol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:46

meestal gewoon standaard een 7 of 8

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:55

biancavos schreef:
judithh schreef:

Hey collega, misschien eens de nieuwste reglementen doorlezen. Hoop dat je geen combinaties gestraft hebt voor zwarte handschoenen.
Want kleur handschoenen is vrij!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:52

biancavos schreef:

Kleine kanttekening, bij de FNRS zijn zwarte handschoenen volgens mij niet toegestaan...

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:18

Het is eigenlijk gewoon verschillend per jury de ene keer heb je een 7 daarna een 8 en daarna een 9.