risa schreef:zo wat een reacties weer!
ik vind het jammer dat mijn lesklantje zo wordt "afgekamt" ze beheerst de basis zeer goed en het paard ook! alleen op concour gaat het allemaal mis en lijkt de basis ver te zoeken...
daarom ook mijn vraag voor dispensatie/compensatie
we blijven natuurlijk wel oefenen voor een B-proefje, maja waarom een hele lange tijd thuis trainen (waar het goed gaat) en dan weer op concour voor een b-proefje wat toch weer mis gaat...
als je het paard beter onder controle hebt met moeilijkere oefeningen op concour...
Tja, wat had je dan verwacht met het openen van dit topic?
Het is gewoon heel raar dat iemand met een ZZ-L paard nog geen B-proef kan rijden, dan zijn er 2 opties: bij het paard is de basis niet in orde of de ruiter kan nog niet goed genoeg met het paard overweg. Dingen in een B proefje hoort elk combinatie te kennen, overgangen, kleine tempowisseling en eenvoudige figuren. Kunnen ze dit niet, dan zijn ze dus simpelweg geen klasse hoger, hoe goed het paard of ruiter thuis ook rijd.
Je zou het natuurlijk altijd kunnen vragen bij de KNHS, maar ik geef je weinig kans met de vraag: "deze combinatie kan geen goede B proef rijden, krijgt ze nu toch dispensatie om hoger te starten?"