Wanneer over naar het Z??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:52

En dat is ook mede de reden dat ik de stap nog niet gezet heb. :)

eefje_rudmer

Re: Wanneer over naar het Z??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:54

gewoon proberen, je merkt vanzelf hoe het gaat en van het jurycommentaar leer je alleen maar. Je hebt niet voor niets je punten behaald en zo ontzettend moeilijk is het Z nou ook weer niet.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:55

En niet alleen de SB en travers moet langer en met meer gedragenheid. Ook het appyement, midden en uitgestrekte gangen, de wissels, alles.

Om vooraan mee te kunnen doen wordt toch een heel stuk meer gedragenheid, verzameling, maar ook impuls en activiteit op het achterbeen van je verwacht.. Terwijl je in het M2 nog met een gewone nette afgewerkte proef een heel eind kunt komen.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:02

Tja, of je nou wel winst in het M2 rijd en misschien nog geen winst in het Z1 het blijft om het even!

Ik vind het altijd wel fijn om de proeven een beetje door te krijgen en als we er dan echt aan toe zijn gaan we knallen! Ik ben dus gelijk bij 10 punten overgegaan! De enige reden voor mij om te blijven hangen is een eventueel kampioenschap...

Moet wel zeggen dat ik gem. 1x per maand start, als ik vaker zou starten zou ik wellicht wat meer punten per klasse hebben gereden aangezien het dan wel erg snel kan gaan.

Goediegoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:49

Ik zou naar de Z gaan ze gezegen altijd dat de M de moeilijkste
klasse is en als je de onder delen onder de knie hebt zou ik het gewoon proberen

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:11

wendy007 schreef:
Hoi hoi,

Ik zit met het volgende, ik heb voldoende puntten in het M2 behaald om Z1 te mogen startten. Deze puntten haalde ik vlot achtereen maar de laatste tijd blijf ik als het ware een beetje hangen. Veel mensen adviseren me om over te gaan naar het Z, je zou meer de ruimte hebben en meer tijd om voor te bereiden. Nou gaat het appuyeren al wel redelijk en de simpele wissels ook maar zou graag willen weten wat jullie mening is en wat jullie hebben gedaan / zouden doen omdat ik nog enorm aan het twijfelen ben....

Kunnen jullie mij wat wijze raad geven??

Thnx!! :o

Hee,,

Misschien kan je een keer een onderlingen wedstrijd mee doen maar dan in het Z. Dat is misschien handig.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:27

Heb je het hier al met je instructrice over gehad? Want die zal je hier ook wel advies in kunnen geven.
Hoe zitten de oefeningen die in het Z komen? Gaan ze thuis al goed? Want daar gaat het meestal beter dan op wedstrijd. En het is ook wel fijn om eens de proef in een 20 x 60 bak te rijden, weet je een beetje wat je staat te wachten.

Succes!

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:16

Ik ben gewoon gaan starten en dacht ik zie het wel..
Pony had binnen 2 maanden de punten voor het Z2 al.
Vond niet dat het veel verschil maakte met het M2, alleen de baan is een stukje langer :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:31

Ik ben wel benieuwd hoe mensen die bv. in het M2 net aan winst scoorden het nu in het Z1 doen. En hoe mensen met dikke punten het nu doen in het Z1.
Wie kan uit eigen ervaring vertellen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:14

Ik scoorde gemiddeld beter in de Z1 dan in de M2 die soms ronduit dramatisch ging. Nu moet ik zeggen dat vooral kwam doordat mijn paard te heet werd met zoveel oefeningen in een kleine baan. Vooral de stap was dan ongeveer -3 waard. In een 20x60 had ik veel meer rust en kwamen de uitgestrekte gangen er veel beter uit. De oefeningen waren wel al goed bevestigd toen ik over ging.