Tot welke leeftijd starten jullie met je paard/pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:22

Bij de ponyclub hier in het dorp liep een pony die in '87 aan het EK had deelgenomen. Hij heeft daarna nog met veel verschillende ruiters tot in het Z/ZZ gesprongen. Op zijn 26e had hij inmiddels vrijstelling dat hij niet meer nóg eens hoefde te promoveren na het M, maar hij had er nog zo veel lol in om op wedstrijd te gaan en het was een supergoede leerpony. Een legendarisch dier, inmiddels is hij er volgens mij niet meer (dan zou hij nu 36 zijn).

En zo ken ik nog wel wat pony's van 25+ hier in de omgeving die al met hun tigste ruitertje op wedstrijd gaan en er nog steeds veel lol in hebben. Zo leuk om te zien. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:26

De mijne is nu 17, ze is topfit dus ik rij lekker verder (merk soms wel dat ze wat stijf kan worden, vooral met koud weer en wat meer stil staan...)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:58

Als ik merk dat het te zwaar voor hem/haar word of als het niet meer kan door blessure oid.

YellowDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:03

Nu is mijn paard pas 8 jaar en rijdt op het moment M dressuur met hem.
Ik heb een tijd geleden een dip met hem gehad. Hij wilde niet meer werken. Ik heb hem rust gegeven en nu zijn we het weer langzaam aan het oppakken.

Je paard geeft meestal wel aan of hij/zij er nog zin in heeft.

Jespri

Re: Tot welke leeftijd starten jullie met je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 19:05

Daar ben ik het mee eens :j

Echt leuk om alle reacties te lezen :D

X_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:39

Ik heb een paard dat het M misschien nog wel zou kunnen, maar het Z zal nooit lukken, als ik merk dat het hem te veel wordt, dan stop ik gewoon! ;)

Goediegoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:09

Ik stop met mij pony als ik 18 ben op concour met mij pony en dan is die 7
en ga dat met een jong paardje beginnen op concour en daar gaak dan proberen zo
mogelijk uit te halen maar pony moet er wel schik van hebben

MerelV

Re: Tot welke leeftijd starten jullie met je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:53

mijn pony is 16 en daar ga ik nu M2 mee starten, ik zie ook dat hij het steeds leuker gaat vinden. Die uitdagingen van een nieuw niveau. Ik kan hem ook geen dag stil zetten, want dan is hij de dag erna zo heet dat hij niet meer te rijden is. Maar het verschilt natuurlijk wel per paard, heb ook een pony gereden voor iemand anders (was 14) en was helemaal op en had ook geen zin meer om te werken