Dressuurwedstrijd met zichtbare bijtplek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:34

Mijn paard heeft altijd als hij gaat verharen op zijn rechterbuik een mega grote kale plek. Komt waarschijnlijk in combi van dek/laarzen. Er wordt nooit iets van gezegd. Iemand tipte me laatst dat ik er dan ook schoensmeer op kon doen. In de wei zie je het zelfs van een mega afstand. Hij is btw alleen kaal het haar schuurt ewg maar groeit nog niet aan. Altijd van zomer naar winter. Nu heeft ie nergens last van, wel frapant.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:06

Gewoon gaan! (en zorgen dat die shetlander niet zo gemeen meer is Tong uitsteken)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 20:08

Fairie schreef:
Gewoon gaan! (en zorgen dat die shetlander niet zo gemeen meer is Tong uitsteken)

De plek zie ik elke dag zichtbaar opknappen dus dat komt wel goed
Haha! .

De shetlander is na dit incident verbannen naar een andere wei

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:29

orionneke schreef:
Mijn paard heeft altijd als hij gaat verharen op zijn rechterbuik een mega grote kale plek.

Heeft jouw paard ook een linkerbuik dan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:49

Gewoon rijden!!!!!

Haike had altijd wel ergens een schrammetje, gewoon een dun velletje en lomp in de wei, of peerke verveelde. Nooit commentaar op gehad.

Succeas!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:10

ik ga zondag starten met Quentin in de M2, nog wel in een Rabobank Talentenrubriek zelfs....meneer heeft 1 superdikke knie, maar de wond van het trappen zit er net boven, en hij is niet kreupel

op zn achterbeen heeft ie aan de zijkant een hele dikke mok-korst(de laatste, de rest is weg Haha! ) en nu heeft ie ook nog een hele hap uit zn hals....

maar ja, ik ben ook weleens gestart toen ie op zn hoofd een wond had zitten van 2-3 cm breed, en ruim 15 cm lang, een knalrose/rode streep door zn bles heen haha en niemand die er wat van zei!

maar ja het is natuurlijk beter voor je eigen gevoel als je met een 'onbeschadigd' paard kan starten!

veel succes iig, en we horen nog wel hoe het is gegaan!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:06

Jumper heeft ooit lang geleden gevochten in de wei bij zijn vorige eigenaar en nou zit er op zijn linker zijkant een megagrote kale plek (15 bij 5 cm of zoiets) waar of geen haar, of wit haar groeit. En helaas, het zit net superzichtbaar achter het sjabrak. Er is mij al heel vaak gevraagd of ie schimmel heeft maar verder trek ik me er niet zo veel van aan. Ik zou alleen best graag iets weten om het wat minder opvallend te maken. Het ziet er gewoon niet zo mooi uit, zo'n groot koperkleurig paard met zo'n hap eruit.
En verder zit ie bij mij meestal ook wel ergens met een bijtplek. Onze merrie lust af en toe ook wel een stukje ruinenvlees... }>
Ik loop toch al rond met een beschadigd paard want het litteken van zijn koliekoperatie blijf je altijd zien (is een bult onder zijn buik), ook al is het volgens de DA heel mooi (redelijk onzichtbaar) genezen.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:56

waar maken mesnen zich tegenwoordig nog druk om? als je zelf een wondje op je gezicht ofzo hebt, ga je dan ook geen wedstrijd meer sporten?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:57

Ik sport verder niet naast paardrijden Tong uitsteken.

Even serieus: ik ben beginnende wedstrijdruiter (dit wordt wedstrijd nummer 3). In het gebied waar ik woon is het niet normaal dat je je wedstrijdpaard 24/7 op het land zet (laat staan zn ijzers onder laat of ook nog gaat rijden).
In mijn directe omgeving kan ik dus niet echt terecht met dergelijke vragen.
Vandaar dit topic Haha!.

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:42

nou zo`n plek is niet zow erg maar ik zouje pony daar ABSOLUUT niet wassen.
dan komenb er infecties in en dat kan je beter voorkomen.
schoensmeer :s nooit van gehoord.
lijkt mij niet zo fijn in iedergeval.
heeel veel succes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:34

kan gebeuren hoor. Gewoon starten. Niets erop smeren om het weg te werken, dat kan alleen maar ontstekingen veroorzaken.
Alles wat je erop smeert sluit de wond af en laat het langzamer genezen.