Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Somebody_ schreef:Ik vind het duidelijk genoeg als dit paard probeert door de omheining probeert te komen, terwijl z'n 'vriendin' nog gewoon lekker rustig staat te eten...
kabwan schreef:Illusion: daarom staat er toch ook bij in het paddock, en daar staan ze niet een half uurtje maar een paar uurtjes. Maja om maar meteen lukraak je mening er over te kwakken is zeker een goed idee
''. paddock wel, maar daar zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen.
GaelleS schreef:Somebody_ schreef:Ik vind het duidelijk genoeg als dit paard probeert door de omheining probeert te komen, terwijl z'n 'vriendin' nog gewoon lekker rustig staat te eten...
Paarden zijn gewoonte dieren. Int begin kwam de mijne ook om een bepaald tijdstip aan de poort staan om naar binnen korrels te vreten. Laat gewoon staldeur eens open, zie wat er gebeurd, heb ik ook gedaan...
Weide is nu verbonden met stal, als het heel erg regent gaat ze erin, of voor dazen/vliegen gaat ze ook naar binnen.
Anoeska schreef:Toen ik mijn (sport?)paard kocht een paar maanden geleden wilde ik 'r het liefst zo lang mogelijk het land op. Met de eerste groep mee naar buiten en met de laatste mee naar binnen. Binnen een paar weken had ik een geultje uitgegraven aan de rand van mijn weiland staan, omdat mijn paard het helemaal zat was op het land. En dan ging ze rondjes rennen.
Ik kijk nu gewoon naar wat mijn paard fijn vind. Ze gaat 's ochtends vroeg naar buiten, en rond een uurtje of 2 begint ze bij het hek rond te hangen en te hinneken als er iemand voorbij komt. Dan gaat ze lekker naar binnen. Soms gaat ze in d'r box dan zelfs even een uurtje liggen. En meestal rij ik 'r dan 's avonds nog.
Paard blij (denk ik), ik blij, en voor de rest heb ik geen boodschap aan mensen die willen vertellen hoe het 'hoort'. Of men nou roept dat 24/7 weide moet of dat sportpaarden niet op de wei horen.
Somebody_ schreef:Nou, nee bedankt! Er ligt geen eten in de bak als ik ze naar binnen haal, ze staan elke dag op een ander tijdstip buiten(eigenlijk nooit om dezelfde tijd) en toch wordt ie er niet blij van na een uurtje of 4... Staldeur open? Mwah, nee, dat doen we maar niet!
GaelleS schreef:Somebody_ schreef:Nou, nee bedankt! Er ligt geen eten in de bak als ik ze naar binnen haal, ze staan elke dag op een ander tijdstip buiten(eigenlijk nooit om dezelfde tijd) en toch wordt ie er niet blij van na een uurtje of 4... Staldeur open? Mwah, nee, dat doen we maar niet!
Spijtig dan, zul je het nooit zeker weten...
. Als ik hier in de omgeving de deur open doe, dan loopt ie op een vrij drukke weg, ik denk niet dat ie daar blijer van wordt!Citaat:Weet je wat ik spijtig vindt? Dat iedereen hier alle paarden maar op 1 hoop gooit, het is niet zo dat alle paarden de hele dag op de wei WILLEN of KUNNEN(ivm blessure gevoeligheid, oid). Evenals het niet zo is, dat elk mens elk weekend wil gaan stappen...
Somebody_ schreef:Zeker weten doe ik het gelukkig al, ik ken mijn paard inmiddels al vanaf z'n 1e levensjaar(hij is nu 9), dus geloof mij, hij heeft al weken op de wei gestaan en uiteindelijk sprong ie zelfs van ellende in de sloot en begon weg te zwemmen als je hem weer eruit wilde halen om in de oude wei terug te gaan. Als ik hier in de omgeving de deur open doe, dan loopt ie op een vrij drukke weg, ik denk niet dat ie daar blijer van wordt!
Weet je wat ik spijtig vindt? Dat iedereen hier alle paarden maar op 1 hoop gooit, het is niet zo dat alle paarden de hele dag op de wei WILLEN of KUNNEN(ivm blessure gevoeligheid, oid). Evenals het niet zo is, dat elk mens elk weekend wil gaan stappen...
Somebody_ schreef:Zeker weten doe ik het gelukkig al, ik ken mijn paard inmiddels al vanaf z'n 1e levensjaar(hij is nu 9), dus geloof mij, hij heeft al weken op de wei gestaan en uiteindelijk sprong ie zelfs van ellende in de sloot en begon weg te zwemmen als je hem weer eruit wilde halen om in de oude wei terug te gaan. Als ik hier in de omgeving de deur open doe, dan loopt ie op een vrij drukke weg, ik denk niet dat ie daar blijer van wordt!
Weet je wat ik spijtig vindt? Dat iedereen hier alle paarden maar op 1 hoop gooit, het is niet zo dat alle paarden de hele dag op de wei WILLEN of KUNNEN(ivm blessure gevoeligheid, oid). Evenals het niet zo is, dat elk mens elk weekend wil gaan stappen...
DDW1190 schreef:het gaat er gewoon om, dat een paard genoeg beweging krijgt..
een uurtje is in mijn ogen niet genoeg!
en een paard helemaal in zijn eentje laten staan vind ik ook not done!
en mijn pony houd er ook niet van om te lang in de paddock of op de wei te staan want dan gaat die langs het hek zitten draven en kijken van "haal me er nou eens uit"... 
Sky_As schreef:Ik vind dat er gewoon naar het paard gekeken moet worden...niet alle paarden doe je er plezier mee om dag en nacht buiten te zetten...net als sommige paarden niet op stal willen staan.
Mijn paard heeft het na een kwartier in de wei helemaal gehad. zelfs met een ander ernaast vind ze er niks aan! in de binnenbak daarentegen kan ik haar wel een paar uur laten staan.
Dat sportpaarden geen weidegang zouden mogen hebben vind ik onzin...zelfs bij de "dressuurkoningin" staan ze een paar uur per dag buiten, en jawel, met soortgenootjes!
Oke, ik ben wel van mening dat als het 30 graden is, je ze beter sochtends of savonds buiten kunt zetten dan overdag...want laten we eerlijk wezen. Als ik overdag met 30 graden in de zon heb gelegen...zoek ik het ook niet meer om nog volop aan het werk te gaan. Dus ik kan me best voorstellen dat paarden lomer zijn als ze een hele middag in 30 graden hebben gestaan. Maar voor de rest vind ik dat ieder paard individueel gekeken moet worden.