Wedstrijdrijbroek met kunstlederen zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:41

TVerheijen schreef:
als je op het zadel zit zie je het toch niet als je een beetje langer dressuur jasje hebt.
je hebt ook witte lerenzitvlakken daar moet je eens voor kijken dat mag zeker grijs weet ik niet

tja, totdat je gaat lichtrijden...

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:42

Het is toegestaan hoor ;)
Ik heb hem ook, en heb deze ook met wit zitvlak , nooit opmerkingen van jury;s gehad enzo, terwijl je het altijd wel kunt zien ;)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:55

BrittOllie schreef:
Het is toegestaan hoor ;)
Ik heb hem ook, en heb deze ook met wit zitvlak , nooit opmerkingen van jury;s gehad enzo, terwijl je het altijd wel kunt zien ;)

dat je geen opmerkingen hebt gehad, betekend niet dat het mag ;)
In het reglement staat aangegeven dat (als ik me t goed herinner) wit, geel of beige mag zijn, er wordt niet gesproken over 2 kleuren.
Ik, als jurylid, zal de ruiter er zeker op aanspreken dat t niet is toegestaan, maar of ik er verder gevolgen aan plak, tja dat weet ik zo niet. Heb t nog nooit in mijn ring gehad...

BrittOllie

Re: Wedstrijdrijbroek met kunstlederen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:16

Ja, maar de rijbroek is toch wit ?
Het Zitvlak heeft een andere kleur, maar als je vaak op concour gaat dan isje zitvlak ook zo grijs, daar zeggen ze toch ook niks van?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:20

Britt, een rijbroek zonder zitvlak wil ik niet als een rijbroek omschrijven. Meer een speelatribuut voor andere hobby's.:)
Dus als er in de reglementen staat dat de broek wit moet zijn dan is dat incl. rijvlak.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:21

ja daar heb je gelijk in haha ;p
maarja.. er zijn wel meer dingen die wel of niet zijn toegstaan en echt raar zijn ;o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:59

Nou, ik rijd echt al jaren met een witte rijbroek met grijs zitvlak en heb er nog nooit wat over gehoord. Je ontkomt daar nl. niet aan met kunstlederen zitvlakken, die zijn nooit wit.
Ik ben zelf ook jurylid en zal ook wel de laatste zien die daarover begint te miepen. Je kunt je als jurylid ook te star opstellen zeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:02

Het mag WEL. Ik heb eerder de KNHS gemaild (ja, ik heb inmiddels een persoonlijke medewerker daar hahaha) voor een witte rijbroek met zwart zitvlak en het mag. De rijbroek moet wit/geel/beige zijn en een 'neutraal' zitvlak hebben.
Als een witte rijbroek met zwart zitvlak mag, dan mag een grijze zeker.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:03

ik heb nu een witte met wit zitvlak , maar na een paar keer wassen is het zitvlak toch niet meer zo mooi wit door mijn zadel ,
ik heb nu deze besteld met grijze vlak is denk ik mooier dan witte met zitvlak wat niet zo mooi wit meer is , wel raar als het niet zou mogen als ik soms kijk met welke broeken er wel gestart word bij ons die zijn soms nog grauwer dan beter een mooie witte als een verwassen witte ?? :o
Laatst bijgewerkt door amaretto20 op 25-08-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:04

nou het mag dus van de knhs , dusopgelost :)

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:05

BrittOllie schreef:
nou het mag dus van de knhs , dusopgelost :)

super ! ;)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:52

Zou handig zijn dat ze dat bij de veelgestelde vragen in de Paard&Sport publiceren dan weet in ieder geval een deel van hippisch nederland dat het is toegestaan en kan er op gewezen worden als ruiter als je erop aangesproken wordt door een jury

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:04

Of gewoon het reglement duidelijk maken.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:06

jury schreef:
Of gewoon het reglement duidelijk maken.

_/-\o_
al zie je dat dat ook al zo nu en dan gebeurd, zie maar naar het scholings- en korrektiebit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:30

Fijn dat het mag, wou ze net gaan mailen :+
Zou fijn zijn als dit gewoon in het reglement stond, maar misschien komt dat nog :)
Bedankt allemaal! :D

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:12

als je graag met een leren zitvlak wil,
ik heb het ook, maar ik heb een witte broek,
met een wit leren zitvlak, wel wat prijzig maargoed..

groetjes.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:25

jury schreef:
Britt, een rijbroek zonder zitvlak wil ik niet als een rijbroek omschrijven. Meer een speelatribuut voor andere hobby's.:)
Dus als er in de reglementen staat dat de broek wit moet zijn dan is dat incl. rijvlak.

:D
Eerder stond het apart vermeld in het reglement dat een (kunst)leren zitvlak was toegestaan. Dat staat nu niet meer in de reglementen.

@patricia2403: wit grijs of zwart is om het even qua prijs, echt lederen zitvlak vind ik niet prettig, dan liever kunstleer.

Vraag me dan gelijk af hoe het dan zit met beige/champagne broeken en bruine zit.... had er bijna 1 gekocht voor dochterlief... op de foto helaas niet duidelijk te zien. de zit is dan een paar tinten donkerder.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:27

het gaat me ook niet om het leer maar om de afwijkende kleur (al is mijn kont ongewild ook vaak zwart van het zadel).

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:59

jury schreef:
Anders doe je net dat ie bij het wassen verkleurd is

Dat is bij mijn broek dus gebeurd :o Zou wel küt zijn als dat niet op wedstrijd mocht :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:31

jury schreef:
het gaat me ook niet om het leer maar om de afwijkende kleur (al is mijn kont ongewild ook vaak zwart van het zadel).

Dat begrijp ik, maar er wordt geroepen dat het in de reglementen moet staan anders zou het niet toegestaan zijn.... en een (kunst) leren zit wordt evenmin in de reglementen vermeldt, dan zou die dus ook niet toegestaan zijn, volgens diezelfde redenatie :D

Een witte broek met een (kunst) leren zit vinden waarbij beide exact dezelfde kleur hebben en houden is praktisch onmogelijk, er is altijd een afwijking, alleen al door het materiaal.

Maar nu dus de vraag: champagne met een (lichte) camel zit.... of ook een grijze zit... wat zou dan de reactie zijn?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:45

komt toch op hetzelfde neer?

Wit met zwart of champagne met camel of grijs waarom zou wit met een andere kleur wel mogen en een ander niet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:21

lijkt mij ook te mogen.
ik denk dat je echt moet gaan richting wit met roze zitvlak oid wil het niet mogen :+

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:32

Ik heb deze broek maar ik heb er nog nooit wat over gehoord.
Ik zit de hele proef dus niemand die het ziet. Verder worden ze nog maar weinig gedragen hier dus heb ook een idee of iemand anders er ooit wat van gehoord heeft.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:34

je ziet ze wel veel idd, lijkt mij ook wel wat als mijn huidige broek af is.... geen gedonder om hem weer hagelwit te krijgen en die zwarte vegen eruit, zitvlak is toch al grijs zal een hoop schelen :D en als je erop zit zie je toch niks van dat grijze.... :)
bovendien moet ik nu toch continu doorzitten, dus dan zal je het wellicht wel helemaal niet zien..

voor de mensen die deze broek hebben, heeft ie steekzakken/bandplooien of iets? aangezien er geen foto van de voorkant bij staat...

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:37

Het mag wel! Ik heb m met zwart lederen zitvlak en dat mag ook, een witte rijbroek wordt toch snel goor op plek van het zadel dus die broeken zijn ideaal!

Edit: kijk maar in mn profiel, 2 foto's waar ik m aan heb maar je ziet niks van het zwarte ;)