te paard naar wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:31

Ik ging ook altijd te paard naar wedstrijden. De afstand verierde dan van nog geen half uur tot 3 kwartier. Dit ging prima. Natuurlijk reed ik dan minder lang los. Na de proeven even beetje uitstapen en kwartiertje rust en daarna (ongeacht wanneer de prijsuitreiking was) bracht ik haar weer terug. Dan reed ik daarna nog wel even heen en weer met de scoot om mijn protocollen op te halen.

Voor wat betreft de spullen: ik had een zadeltasje (gekocht bij dabo hier op bokt) waar ik mijn proevenboekje, portomonnee en paspoort in deed

GWR

Re: te paard naar wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:51

Ik heb het nog nooit gedaan maar heb er binnenkort wel 1tje dichtbij. Ben er nog over aan het twijfelen maar opzich is ze dan al lekker los gestapt en ontspannen want buitenritjes houdt ze wel van :P Ik moet een stukje door het bos dan.. Ik zou wel iemand anders (voorlezer ofzo) spulletjes mee laten nemen..

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 11:23

Mootje schreef:
In het naseizoen moet je alleen even opletten met de zonsondergang!

Dit is inderdaad een hele goede! Ik heb dan dus ook reflectie materiaal nodig.

Ik denk dat het allemaal wel moet gaan lukken aan al deze reacties te zien!

nikiktafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:00

neem een paar mensen mee dat is altijd handig, bij een wedstrijd mij eigen manege mag het vast wel, bij andere concoursen waarschijnlijk niet, als je dressuur doet staat er een tijd mij hoelaat je moet, bij springen is dit niet, en moet je soms lang wachten dat lijkt me erg lastig

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

ja, joh, moet zeker lukken. Het is inderdaad wel handig om hulp mee te nemen.

Ik ga nu altijd wel met de trailer, maar toen ik nog geen trailer had ging ik met mijn bijrijdpaardje gewoon te paard naar de wedstrijden, ca een half uur stappen. Daarna kun je meteen verder loswerken en de ring in. Ik vond het heerlijk.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:09

Haha wij hebben hier in de straat altijd 1x per jaar wedstrijd, wel grappig want dat was echt 10 minuutjes te paard ofzo. Dus daar ging ik altijd te paard heen. Scheelt wel een hoop stress vind ik, omdat je niet zo snel iets vergeet :P

Sapoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:11

Vriendin van mij loopt ook altijd naar wedstrijden met haar pony.
Ze wil nooit langer lopen/draven als minuten.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 09:59

Peuk schreef:
Haha wij hebben hier in de straat altijd 1x per jaar wedstrijd, wel grappig want dat was echt 10 minuutjes te paard ofzo. Dus daar ging ik altijd te paard heen. Scheelt wel een hoop stress vind ik, omdat je niet zo snel iets vergeet :P

Ik denk ook dat het bij mijn paard een hoop stress gaat schelen. In de trailer vindt ze altijd erg spannend dus denk ik dat ze meer ontspannen is als ze lekker over de weg heen kan.
Ik ga dan ook gewoon zorgen dat ik alles al lekker klaar heb staan en niet hoef te haasten :)

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:54

Ik heb het ook regelmatog gedaan, maar dat was niet zo ver weg. Als je gewoon rustig aandoet moet het geen probleem zijn. Succes met je wedstrijden alvast :)

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:56

ik doe het ook, hoef ook alleen maar door het park en ik ben er.
ideaal! :D

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:05

Citaat:
Vroeger werkten de paarden door de weeks op het land en in het weekend gingen ze te voet naar een concours.

Even dit stukje uitgeknipt. Is verder niet persoonlijk bedoeld RH. :)
Natuurlijk is het zo dat paarden vroeger door de week flink werkten en dan in de weekenden lopend naar concoursen gingen, maar houdt er wel rekening mee dat het gemiddelde paard tegenwoordig niet meer zo getraind wordt.
Vroeger werden deze werkpaarden ook al vanaf tweejarige leeftijd voor het werk gebruikt. Met een beetje geluk naast een ouder ervaren paard, maar met pech alleen. Die bouwden dus wel conditie op.
Als ik het gemiddelde trainingsschema van tegenwoordig lees, kun je dat absoluut niet vergelijken met het werk van vroeger.
Nu is het vaak dagelijks een uurtje wat doen. Toen was het hele dagen werken en tussen de middag een uurtje rust...

Dus let erop of je paard ook daadwerkelijk die conditie heeft en ga dit niet doen 'omdat de paarden vroeger dat ook konden'. Ik vind dat een veelgehoord argument waar je in feite niets aan hebt....

Verder wens ik je veel plezier en veel succes op wedstrijd, want het met een paard met een goede basisconditie zeker te doen :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:07

als ik onderling wedstrijd had van ponyclub ging k gewoon op paard naar de club toe. is toch maar een klein eindje, en heb je meteen ingestapt:). en met de prijsuitreiking, ligt eraan waneer die is, als je nog tijd hebt om je pony even naar huis te brengen, doe je dat, en anders moet ie maar eventjes wachten ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:09

Ik heb ook geen trailer en doe dat altijd onder de man.
Heerlijk en gaat prima!
Tas op mijn rug met de spulletjes erin en de rest heb ik al aan!
Iedereen vind het altijd weer leuk als ik weer op pad ga.