parcour onthouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikiktafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:49

ezels bruggetjes maken, en logish denken, makkelijke parcoursjes lopen een beetje rond, zonder moeilijke wendingen enzo

annaaube

Re: parcour onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:15

Op tv kijken (: helpt ook./

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:46

Ik dacht ook dat ik er veel moeite mee ging hebben, maar het ging verrassend vlot!
Ik ga altijd bij de 1ste staan en zeg '1', dan stap ik naar de 2de en zeg '2' en dan kijk ik weer naar 1 en wijs aan hoe ik ga rijden
dan stap ik naar 3, zeg ' 3' en overloop van 1 naar 2 en dan van 2 naar 3. enzovoort
op het einde ga ik in het midden staan en overloop het parcour nog eens volledig met wijzen, dan doe ik mn ogen toe en zeg heel het parcours op in mijn hoofd. normaal zou je het dan wel moeten kennen
en vlak voor het inrijden overloop ik nog eens, en als ik binnen moet nog een laatste keer.
het moment dat je het hele parcours vanbiuten kon opzeggen valt de stress van je af, omdat je weet dat je het kent.

alléja, in mijn geval toch :D
Succes

lynnkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:16

heeyy,
ik was voor mijn eerste spring wedstrijd heeeeeeeeel erg zenuwachtig .
dat hoort er nu een maal bij,maar voor bij hielp het wel om naar de mensen voor mij te kijken zo zie je ook de moeilijke lijnen in het parcours.ik heb nooit een parcours op nummers geleerd dan kan ik me niet meer concentreren op het rijden , maar kijk ik alleen maar om me heen welk nummer ik moet springen .
ik weert niet of jullie het parcours van tevoren zelf mogen lopen ? ik denk het wel , dan kun je het parcours een aantal keer zelf lopen . dan kan je meteen de galop sprongen tellen en de lijnen schatten.
dit heeft bij ij heel erg geholpen,verwacht ook niks van de eerste of tweede springwedstrijd zie het als een oefening dan heb je ook geen druk om goed te presteren.

dit heeft bij mij heel erg geholpen
veel succes

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:29

Wat maakt dat je zo zenuwachtig wordt? Want het is wellicht goed te bedenken dat je het voor je lol doet.
Stel je word uitgebeld? Wat dan? Dan ga je naar huis en dan eet je wat en drink je wat en probeer je het een volgende keer weer. Schamen.....nergens voor nodig.

Verder goed lopen. De vlaggetjes geven aan van welke kant de hindernis gesprongen moet worden.
Let op de nummers....als je gewoon door blijft galopperen kom je de volgende hindernis gewoon tegen.
Gaat dat te snel probeer je je paard terug te nemen naar de draf.

En het voordeel is er ook he!
Jij bent vast super goed naar de volgende hindernis aan het kijken....krijg je daareven goed cijfer voor. :) (voor de wijze van rijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:37

Parcoursen zijn vaak heel logisch op 1 of 2 bochten na. Die onthoud ik dan ook speciefiek bijv " na de Rabobank hindernis Links af".

Verder het parcours lopen met de lijnen die je gaat rijden. En idd vaak de hindernissen herhalen. Verder veel oefenen? Rijd je in de les voornamelijk lijntjes? of rijd je ook wel eens kleine parcoursen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:44

Topic uit 2010. Graag alleen omhoog halen als er zeer relevante nieuwe informatie is en er geen nieuwer topic loopt. Dank je wel.