vraagje over stang en trens en sperriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RolexandMe

Re: vraagje over stang en trens en sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:29

dan is het ook zo,

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:36

ja dan houd het toch voor een heel eind op. Ja bitloos proberen kan ook, daar heb ik geen ervaring mee, maar voor sommige paarden is het een uitkomst. Proberen kan altijd toch?
Of bij de knhs een notitie op je startkaart zetten dat je paard zijn mond altijd open heeft, maar ben bang dat ze dat niet doen.

Heb je er btw een filmpje of fotos van dat hij het doet?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:44

RolexandMe schreef:
dan is het ook zo,

Dan zie ik niet waarom iedereen het sperriemgebruik als er ineens ook een stang onder hangt ineens ernstiger vindt. Zelfde probleem, zelfde maatregel, maar dan is het geen probleem om er een sperriem bij te hangen?
De trens past niet lekker bij je paard of je hebt hem rijtechnisch niet goed genoeg voor elkaar wat zich op die manier uit. Daar moet aan gewerkt worden.
Dat staat los van de stang die er onder `het probleemgebied`bij gehangen wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 05:41

_Zsazsa_ schreef:
Ok weer wat geleerd :D De KHNS stuurde me namelijk dat de kinketting i.c.m sperriem echt niet mag.
Misschien is het veranderd dan...
Dat is vreemd want zo wordt het tijdens de jurycursus niet geleerd en ook niet toegepast in de praktijk.
Kijk maar eens op foto's van wedstrijden daar zul je ook genoeg mensen zien rijden met pelham en sperriem.

Sperriem mag je overigens nooit zo doen als op de foto die hier getoond werd dat is echt dierenmishandeling als je dan aan de stang komt trek je vellen tussen de stang en de sperriem in.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:52

Een pelham of een ander enkel bit is weer anders, als je met 2 teugels rijd en de onderste los laat hangen, werkt die in als een gewone trens. Als je een sperriem voor 2 verschillende bitten langs doet lijkt het mij dat je die zo tegen elkaar aan trekt? Blijkbaar werkt het in de praktijk ook niet fijn, anders zag je veel meer mensen met sperriem en S&T trainen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:00

:)*

Dan start je in de Z met een trens?

Misschien niet de oplossing die je wil hebben, maar daar krijg je in ieder geval de minste problemen mee. En als het gaat, waarom niet?

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:32

Je hoef tegenwoordig tog ook niet meer persé met S&T te rijden ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:33

xxOrlando schreef:
Je hoef tegenwoordig tog ook niet meer persé met S&T te rijden ?

Nee.

Daarom lijkt dit me een betere oplossing voor de TS dan aan lopen klooien met een S&T.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:40

Katja schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Ok weer wat geleerd :D De KHNS stuurde me namelijk dat de kinketting i.c.m sperriem echt niet mag.
Misschien is het veranderd dan...
Dat is vreemd want zo wordt het tijdens de jurycursus niet geleerd en ook niet toegepast in de praktijk.
Kijk maar eens op foto's van wedstrijden daar zul je ook genoeg mensen zien rijden met pelham en sperriem.

Sperriem mag je overigens nooit zo doen als op de foto die hier getoond werd dat is echt dierenmishandeling als je dan aan de stang komt trek je vellen tussen de stang en de sperriem in.

Pelhams kunnen ook gewoon gebroken bitten zijn. Die zie je meer dan stangpelhams.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:41

Klopt maar het ging mij over het principe dat je makkelijk een sperriem bij een kinketting kunt hebben.

marli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:44

Er is nog altijd een verschil tussen iets kunnen doen en iets ook echt doen
Mag hopen dat dit voor iedereen in de laatste categorie valt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:11

Katja schreef:
Klopt maar het ging mij over het principe dat je makkelijk een sperriem bij een kinketting kunt hebben.

Oja daar heb je gelijk in. Maar zoals op bovenstaande foto, vind ik de sperriem echt niet kunnen.
Moet uiterst oncomfortable zijn!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:11

Dat had ik ook al aangegeven maar dat heb ik in de praktijk ook nooit iemand zien doen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:56

Reglementsvraag, hierbij een slotje.