jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:14

Punt is dat als je dan uiteindelijk bij C uitkomt en dan gelijk de volte inzet het voor de jury ook lastig wordt om het volgende onderwerp te beoordelen. Beter kun je er dan inderdaad gewoon een wending van maken zodat je al weer voor C op de hoefslag bent en je dan het volgende figuur goed kunt inzetten :-)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:15

Bramasole schreef:
Ts, wat er bedoeld wordt is dat je je aandacht wellicht even kan verleggen naar het beter doorrijden van je pony en later weer samen verder kunt op concours.

maar als thuis alles goed gaat (thuis werken we ook aan contra, SB en dit lukt allemaal) waarom zou ik dan niet op wedstrijd gaan.
mijn pony is gewoon gespannen op wedstrijden, ziet alles, schrikt snel, maakt zich overal druk om, snel beledigd met rijden.
dat moet gewoon wennen :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:19

mimeslosydy schreef:
Wijken vindt ze ontzettend moeilijk (en ik ook) het is al 10 X beter dan eerst maar vandaag kreeg ik haar niet opzij naar B-M (da's altijd d'r moeilijke kant met wijken maar nu kreeg ik d'r dus helemaal niet).

Ik reageerde hier m.n. op. Je geeft aan dat jullie beiden wijken moeilijk vinden, ik bedoel daarmee te zeggen dat je wellicht met wat hulp (als je dit niet hebt) samen de oefening beter onder de knie kunnen krijgen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:20

Bramasole schreef:
mimeslosydy schreef:
Wijken vindt ze ontzettend moeilijk (en ik ook) het is al 10 X beter dan eerst maar vandaag kreeg ik haar niet opzij naar B-M (da's altijd d'r moeilijke kant met wijken maar nu kreeg ik d'r dus helemaal niet).

Ik reageerde hier m.n. op. Je geeft aan dat jullie beiden wijken moeilijk vinden, ik bedoel daarmee te zeggen dat je wellicht met wat hulp (als je dit niet hebt) samen de oefening beter onder de knie kunnen krijgen.

moeilijk ja maar het lukt wel.
ik krijg een paar keer per week les dus met begeleiding zit het wel goed!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:21

Ga dan eens oefenen op dat terein als je geen wedstrijd hebt!
geen idee hoever je er van af woont natuurlijk en of dat kan bij jullie, maar hier hebben we oefen avonden en mag je op de donderdag avond voor de wedstrid op het terein gaan trainen.
Ook kan je voor een heel jaar een sleutel krijgen, tegen betaling welliswaar, je kan dan wanneer je maar wil oefenen en rijden op het terein, er word hier door de pensionklanten veel gebruik van gemaakt.

Ik gaf regelmatig les daar en dat scheelt ook al een heel stuk natuurlijk.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:23

aerdenhout1 schreef:
Ga dan eens oefenen op dat terein als je geen wedstrijd hebt!
geen idee hoever je er van af woont natuurlijk en of dat kan bij jullie, maar hier hebben we oefen avonden en mag je op de donderdag avond voor de wedstrid op het terein gaan trainen.
Ook kan je voor een heel jaar een sleutel krijgen, tegen betaling welliswaar, je kan dan wanneer je maar wil oefenen en rijden op het terein, er word hier door de pensionklanten veel gebruik van gemaakt.

Ik gaf regelmatig les daar en dat scheelt ook al een heel stuk natuurlijk.

ik spring ééns per maand (oefenspringen) en op dat terrein pak ik het wijken ook wel mee.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:23

Sorry,had even over het L1 heen gelezen.
Verder blijft het verhaal hetzelfde,in principe kan ze het je aanrekenen als programma fout en mag ze je het onderdeel overnieuw laten rijden.
Het onderdeel wordt dan opnieuw gepunt met -2 bij het onderdeel.
Eigenlijk erg aardig dus,je had het misschien nu heel goed kunnen doen,voor een 8,en er nog een voldoende uit kunnen slepen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:27

ambre schreef:
Sorry,had even over het L1 heen gelezen.
Verder blijft het verhaal hetzelfde,in principe kan ze het je aanrekenen als programma fout en mag ze je het onderdeel overnieuw laten rijden.
Het onderdeel wordt dan opnieuw gepunt met -2 bij het onderdeel.
Eigenlijk erg aardig dus,je had het misschien nu heel goed kunnen doen,voor een 8,en er nog een voldoende uit kunnen slepen.

als je het zo bekijkt wel ja

Apple

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:04

Wat ik me nu zit te bedenken, wellicht zag het er voor de jury uit alsof jij gewoon over de A-C lijn aan het rijden was en dus vergeten was te wijken. Dan zou het inderdaad een vergissing in het programma zijn. Als je het zo bekijkt dan is het inderdaad erg aardig dat je het overnieuw mocht doen :-).

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:14

Jammer dat je uit je concentratie werd gehaald, maar zoals degene hierboven mij zei: waarschijnlijk heeft ze niet haar eigen tussenkomst als programmafout gerekend ;)
Laatst bijgewerkt door Scum op 08-07-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodig italic verwijderd

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:58

Apple schreef:
Wat ik me nu zit te bedenken, wellicht zag het er voor de jury uit alsof jij gewoon over de A-C lijn aan het rijden was en dus vergeten was te wijken. Dan zou het inderdaad een vergissing in het programma zijn. Als je het zo bekijkt dan is het inderdaad erg aardig dat je het overnieuw mocht doen :-).

nja je kon duidelijk zien dat ik het echt probeerde, en vergeten te wijken lijkt me wel heel dom eigenlijk.
dus nee dat ka ik me niet voorstellen!

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:13

Mijn paard vind het op wedstrijd vaak ook spannend (indoor)
een keer ws hij zo bang dat ik hem niet in SB kreeg.
het leek meer op travers, op me protecol had ik een 0, niet getoont.
een paar onderdelen later had ik een 9 ;)

had het terecht gevonden als ze je een 0 had gegeven, maar dan geen -2
maar dit vind ik ook terecht, ze had het wel anders kunnen oplossen.
Bij mijn paard hielp het ook vaak op wedstrijd gaan, ik zeg dus gewoon, vaak gaan! succes!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:15

Uweiss schreef:

Bij mijn paard hielp het ook vaak op wedstrijd gaan, ik zeg dus gewoon, vaak gaan! succes!

Een 0 is te weinig,een 1 is beter.Een 0 wil zeggen niets van het gevraagde getoond.
Ik neem aan dat je wel in draf op de hoefslag bent gebleven.
Er is ook geen andere lijn gereden,dus ook geen -2 gegeven.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:24

Uweiss schreef:

wat ambre zegt, een 0 kan niet want ik was in draf en heb afgewend.
vaker op wedstrijd gaat helaas niet, lastige ouders!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:27

Plukkel schreef:
Ik geef JOUW gelijk

zonder w in dit geval ;)

Heb ook wel eens een 1 gehad, dus vind dit best schappelijk van dr, denk dat ze het misschien zelfs wel goed bedoelde. Tenslotte kreeg je de kans om het nog wat beter te laten zien. Als ze echt een slechte bui had gehad had je gelijk die 1 wel gehad.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:59

Talida schreef:
Plukkel schreef:
Ik geef JOUW gelijk

zonder w in dit geval ;)

Heb ook wel eens een 1 gehad, dus vind dit best schappelijk van dr, denk dat ze het misschien zelfs wel goed bedoelde. Tenslotte kreeg je de kans om het nog wat beter te laten zien. Als ze echt een slechte bui had gehad had je gelijk die 1 wel gehad.

waarvoor kreeg je een 1 als ik vragen mag?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:07

Kennelijk ging ik vanuit draf zonder halt te houden direkt achterwaarts, best knap al zeg ik het zelf :D

Dus was het 1 niet getoond 8-)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:17

mimeslosydy schreef:
Janine1990 schreef:

Zwaarder jureren is oké, geef dan een 0 en zet er bij: niet getoond.

een 0 is wel erg overdreven hé, ik was in de baan :P

Een 0 is terecht als je het onderdeel niet getoont hebt, wat in jou geval zo is.

Daarnaast, de rest van je proeven is ook niet voldoende als je nog geen winstpunt hebt gehaald, dan schort er meer aan dan alleen het wijken. Ga even flink trainen, neem goed les en ga dan weer op wedstrijd.

Nog op het naar buiten stappen, wees blij dat je nog een kans kreeg ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:20

Talida schreef:
Kennelijk ging ik vanuit draf zonder halt te houden direkt achterwaarts, best knap al zeg ik het zelf :D

Dus was het 1 niet getoond 8-)

heel knap! :P

een 0 is wel erg overdreven hé, ik was in de baan :P[/quote]
Een 0 is terecht als je het onderdeel niet getoont hebt, wat in jou geval zo is.

Daarnaast, de rest van je proeven is ook niet voldoende als je nog geen winstpunt hebt gehaald, dan schort er meer aan dan alleen het wijken. Ga even flink trainen, neem goed les en ga dan weer op wedstrijd.

Nog op het naar buiten stappen, wees blij dat je nog een kans kreeg ;)[/quote]

nee hoor een 0 is niet terecht want ik heb afgewend en ik draafde dus een deel van het onderdeel is getoond ;)

en trouwens, lees even het topic voordat je onzinnige reacties gaat plaatsen want als je even verder naar boven leest zie je dat mijn pony erg veel spanning heeft op wedstrijd, en dat ik een paar keer per week les heb.
het is nou eenmaal geen dooie bok ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:22

Ik heb het hele topic doorgelezen ;) Dus voel je niet zo aangevallen meid. Misschien is deze instructrice dan niet de juiste voor je? Of moet je haar een keertje meenemen

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:24

knabbelgirl schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen ;) Dus voel je niet zo aangevallen meid. Misschien is deze instructrice dan niet de juiste voor je? Of moet je haar een keertje meenemen

instructie is zeker wel de juiste, en ze gaat altijd mee op wedstrijd ;)
en trouwens als je het topic doorgelezen had, had je ook niet zo'n reactie met overbodige dingen hoeven plaatsen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:26

En wat zei die hiervan?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:29

knabbelgirl schreef:
En wat zei die hiervan?

bedoel je van dit topic?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:37

De spanning, wat er op deze wedstrijd is gebeurd, het wijken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:00

om heeel eerlijk te zijn.. vind ik toch dat er hier best cru gereageert wordt
niet iedereen gaat op concours als je qua niveau zo hoog zit je je alles perfect rijdt.
het merendeel die ik ken, groeit in een klasse mee.
Zo te horen geneurt dit ook met de TS, die de knopjes van het L1 bezig te onder de knie te krijgen.
ikzelf rijdt nu L2, maar tot enkele maanden geleden liet mijn merrie mij ook soms in de steek tijdens het wijken, en bleef ze stug op de AC lijn verder, hoe hard je ook je best deed.
het blijven dieren die soms geen zin hebben, en ook mensen kunnen door de zenuwen andere hulpen geven. Moet ik daarom maar maanden geen concours rijden?
Juist samen erin doorgroeien maakt het concours rijden toch juist leuk?
Niet op concours gaan vind ik echt een vreemd antwoord/advies, niet iedereen rijdt concoursen om maar te presteren en zo hoog mogelijk te rijden.
De sfeer, de spanning en bekijken waar je staat in je training kunnen ook doelen zijn om te starten.