Wanneer ging jij voor het eerst met je paard op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:59

Heb na een maand een oefenwedstrijd gereden en na 2 maanden gestart. :)
Paard was toen 4 jaar oud en ik 16, ging heel goed.

monica08

Re: Wanneer ging jij voor het eerst met je paard op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:01

Ik heb mijn paard sinds oktober/november en we hebben in mei onze eerste wedstrijd gehad! Ongeveer een half jaar dus (wel met winter er tussen dus weinig kunnen trainen).

lisalotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:08

Ik had mijn pony net een half jaar en toen was hij nog helemaal groen dus hij schok van bijna alles... maar na een tijd kreeg ik meer vertrouwen in hem en zijn wij eerst aan hele kleine cc gaan mee doen en nu rijd ik veel meer cc en gaat het ook heel erg goed, je moet gewoon doen wat jij het beste vind.
Laatst bijgewerkt door Scum op 08-07-10 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodig bold verwijderd

ruthlovesaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:08

Ik ben zelf na 4 maanden gestart.
Had zelf nog nooit wedstrijden gereden en mijn paard was ook nooit uitgebracht. Maar ik wist hoe ze was op vreemd terrein, omdat ze bij ons kwam toen we haar gingen bekijken, en omdat ik al een rallypaper had gereden met haar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:20

Ik ben na 1,5 jaar pas gestart. Dit omdat mijn haflinger nogal gedragsproblemen had (aan de kletter, sterk worden, verlatingsangst, extreem onzeker). Ik ben pas op wedstrijd gegaan toen hij thuis rijtechnisch voor elkaar was en ik er op vertrouwde dat er geen ongelukken zouden gebeuren door de spanning.
Spanning was er inderdaad, maar ik heb een aardige proef kunnen laten zien met 4-en en 7-ens. Doel was om alle gangen en oefeningen te kunnen laten zien en dat is gelukt. De ene wat beter dan de ander.
Eerder had ik dat echt niet moeten doen, dan waren er ongelukken gebeurd. Maar nu ging het best goed.

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:38

eerst half jaar flink getraind daarna B gestard. in 1 jaar B, L1 en L2 doorlopen :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:39

Ik ben na ongeveer 1,5 jaar voor het eerst officiëel gestart, daarvoor had ik wel iets van 3 onderlinge wedstrijden gedaan.

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:02

Ik ben ook na ongeveer 1,5 jaar gestart met mijn bijrijdpaard.
Ik kwam van de manege, en wilde hem voornamelijk recreatief rijden(lees: veel boscrossen). Ik ben toen 1 maal in de week aan het (dressuur)lessen geslagen en dat bleek best goed te gaan, ook gezien paardlief vroeger Z1 gelopen heeft en erg graag wil werken. Dus toch maar eens gaan proberen en toen verslaafd geraakt :D !

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:31

Toen ik dacht dat ik er klaar voor was?

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:48

Ik heb eerst twee jaar gereden op mijn pony om hem goed te leren kennen voordat ik ging starten. Mijn pony kon alles t/m het M-niveau, maar ik had altijd op de manege gereden (en kon dus niet zoveel).

Het ligt natuurlijk ook aan wat voor pony/paard je hebt. Ik heb een kleine etterbak die behoorlijk heftig kon zijn (voor mij als 'beginner'), dus daarom was ik er ook niet aan toe. Na twee jaar hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd gestart, een half jaar later onze eerste officiële wedstrijd gestart. Toen een half jaartje pauze, omdat hij op wedstrijd toch nog iets te lastig voor mij was. Na de 'pauze' zijn we om de maand ongeveer gaan starten.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:34

Ik heb die van mij in maart 2009 gekocht, toen was ze 5 maar kende niet veel ( had eerst een veulen gehad)
en heb haar uitgebracht in april dus na ongeveer 4 weken had ik mijn eerste wedstrijd.
Ze was heel braaf!

khally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:00

Toen ik mijn pony kreeg ben ik naar les gegaan en na een half jaar begon ik wedstrijden te rijden.
Mijn pony is L2 dressuur geweest dus het ging vrij snel.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:18

Mijn D pony heb ik vorig jaar februarie gekregen,was zadelmak maar ook niet meer, het ging eigenlijk heel lekker en in april zou ik hem voor het eerst starten, kregen toen helaas een dipje, waardoor we onze eerste wedstrijd hebbben uitgesteld na eind mei 2009, in het begin zonder resultaten, maar gewoon om naar vreemd terrein te gaan om te leren en elkaar steeds beter te vertrouwen. Sinds november 2009 brengt mijn zusje hem uit in het springen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:44

Met paard 1 ben ik na een halfjaar gestart (paardje was toen net 5), met paard 2 had ik iets meer werk en ben ik na 10 maanden gestart.

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:49

toen hij bijna 5 was.Eerst heb ik thuis geoefend tot alles goed onder controle was.Dat maakt het concours ook veel leuker dan met een paard op concours dat nog veel moet leren.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:02

Ik heb 4 maanden geleden een 9 jarige merrie gekocht. officieel L springen en thuis getraind op M/Z niveau dressuur.
Ik heb vorige maand voor het eerst 2 onderlinge wedstrijdjes gereden. Die erg goed gingen. Paard kan het allemaal en doet het ook braaf. We moeten alleen nog veel meer een combinatie worden en ik moet beter leren rijden. Wel heb ik al een startkaart aangevraagd.

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:11

Ik heb mijn pony eind maart 2008 gekregen, toen was hij 4 jaar oud en had nog niks gedaan. Ergens rond juli (2008) ben ik een keer en onderlinge wedstrijd gaan rijden, en wegens het succes heb ik een startkaart aangevraagd voor de laatste helft van het jaar. Ik rijd nu L2 + 11 dressuur en B + 6 (of was het 7?) springen. Mijn zusje is begin dit jaar gestart met wedstrijden op dezelfde pony en rijd nu L1 + 14 dressuur. We gaan overigens lang niet elke week op wedstrijd, maar tot nu toe heeft hij het best ver geschopt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:26

2,5 weken, met als resultaat een eerste prijs en dikke punten. :=
Maar ze was wel al bijna een half jaar onder het zadel voor ik haar ging rijden. :D

De klik was er meteen, en ze is een heerlijk nuchter dier. We hadden niks te verliezen.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:04

Mijn eerste pony ging ik na een jaar starten. Ze had al wat wedstrijdjes gelopen, maar ik nog nooit. Pony was altijd hartstikke braaf en kon er direct al zo mee weg rijden, na een jaar ging het dan ook zo goed dat we op wedstrijd gingen.
En de pony die ik nu heb ging ik starten na een half jaar, pony heeft al aardig wat ervaring en na een half jaar elkaar goed leren kennen en aan elkaar wennen ging dit ook hartstikke goed en zijn we maar gestart.

channa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:33

Ik was 8 jaar toen ik mijn Fries kreeg, ik heb toen een paar keer een wedstrijdje gestart met F proeven en toen ik 12 jaar was ben ik officieel gaan starten met hem. Wat super ging, hij was echt onwijs braaf!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:42

Mijn paard ging na een halfjaar goed zadelmak mee. Tenminste, op het moment dat we rechtsom in galop konden zonder een gevaar te zijn voor onszelf en de omgeving heb ik me ingeschreven.
Het andere paard dat k start ging na een jaar pas mee. Daar had ik een extra buffertje voor nodig voor t geval ie op ander terrein dicht zou slaan.

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:29

na een half jaar, paard was nog niet zadelmak toen ik er mee begon en ben gestart met het idee van ook al rijd ik super slecht, voor zn ervaring is het heel goed. (liep thuis trouwens wel braaf, op vreemd terrein was een ander verhaal :+ )

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:41

Met mijn vorige pony heb ik na twee maanden onze eerste dressuurwedstrijd gestart. Dat was toch maar B en ging prima, alhoewel er nog zat te verbeteren viel.
Met springen hebben we langer gewacht, veel getraind en veel oefenparcoursen gesprongen. Pas na 1,5 jaar gestart met officieel springen en dat ging toen ook heel goed. Met SGW hetzelfde verhaal, lang gwacht, maar dat ging dan ook heel goed :)

Met mijn huidige pony had ik hem net een maand toen we onze eerste springwedstrijd startten. Enkele weken daarna onze eerste dressuurwedstrijd en twee maanden later onze eerste SGW (dit omdat er niet eerder SGW's waren).
We konden het gewoon goed met elkaar vinden. Zo hier een daar een meningsverschilletje, maar goed dat lijkt me niet meer dan normaal. Alhoewel ik het echte 'combinatiegevoel' nog niet had. Dat is pas iets van de laatste tijd (ik heb hem nu iets meer dan een jaar)

Lolaax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:57

Na 3 maanden goed geoefend te hebben,meteen gestart hiervan heb ik alleen maar ervaring op gedaan,en mijn paard ook.
Ook zijn we door de bemerkingen van de jury beter geworden.(meestal althans)