A.s. weekend op concours met >30 graden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LKdressage

Re: A.s. weekend op concours met >30 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:14

Ik vind niet dat een jury dat kan doen, en denk ook niet dat het gebeurd eigenlijk..
(en ookal gebreurt het wel, dan nog doe ik lekker mn jasje uit als het zo warm is! dan maar een puntje minder..)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:16

listiglistje schreef:
Hier in het zuiden was het gisteren 31 graden, wedstrijd gereden...2 proeven met rijjasje :Y)
En afgelopen zaterdag ook nog volop 1 uur gelest in het zonnetje!

as zaterdag weer wedstrijd (selectie), verwachting 32/34 graden rond 13.00 uur starten....IK GA :P en in mijn rijjasje BIKKEL 8-)
Ik moet als 1 na laatste starten dus prijsuitreiking en meteen naar huis!

Paard trekt het overigens goed!
Ik heb mijn paard momenteel topfit en hij staat al een tijd op extra ondersteunende supplementen! (Equifirst Racing mix, Red Cell, Feed Booster (omega 3 +6), hennepzaad en electrolyte)

Je bent gek met rijjasje :P _O-

Als het mag start ik echt wel zonder rijjasje, wil gaarne levend van het paard afstappen :Y)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:16

Ik start wel gewoon in de warmte. Ik hou er wel rekening mee dat ze dan sneller warm zijn.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:17

Anoniem schreef:
Relaxed schreef:
Niniroosje, gewaardeerd of niet, bij mij mogen ze met deze temperaturen echt wel zonder jas rijden.. :j Het is al heet genoeg en dan moet dat jasje ook nog aan voor het plaatje.. Vind het zo'n onzin.. Reed zelf in het Z ook gewoon zonder jas als zomertenue mocht..

Het mag ook hoor :) en als het echt 30-35 graden is/word zou ik dat misschien ook doen(toen ik nog dressuur starten). Maar vorig jaar zomer heb ik altijd met jasje gereden. Hoe heet het ook was. Vaak zag ik dat wel terug in het cijfer voor verzorging.

Ik starte vrijdagavond in zomertenue beide keren een 8 voor verzorging.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:20

Ik start met dit weer ook gewoon, en ja ook met rij jasje :) Als ik aan het rijden ben heb ik het toch al warm, kan dat kwartiertje met jasje aan er ook nog wel bij.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:20

Ik ben gistermiddag om 12 uur ook bij 30 graden gestart (met jasje). Voor mij geen enkel probleem maar mijn paard kan er echt niet tegen. De tweede proef strompelde ze bijna (kwam ook wel een beetje door de extreem harde bodem en schroeven combinatie) in draf. Die proef had ik dus ook geen winstpunt. De volgende keer doe ik het toch niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:22

LKdressage schreef:
Ik vind niet dat een jury dat kan doen, en denk ook niet dat het gebeurd eigenlijk..
(en ookal gebreurt het wel, dan nog doe ik lekker mn jasje uit als het zo warm is! dan maar een puntje minder..)

Mijn gedachte :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:23

Anieke89 schreef:
Ik start met dit weer ook gewoon, en ja ook met rij jasje :) Als ik aan het rijden ben heb ik het toch al warm, kan dat kwartiertje met jasje aan er ook nog wel bij.

Dat vind ik ook, daarbij heb ik het meestal niet eens in de gaten :o
Ik ben zo geconcentreerd dat ik het pas NA mijn proef merk hoe warm het wel niet is :P
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-06-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:23

Moet je trouwens je plastron wel dragen bij een zomertenue?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:24

ik heb dus dit weekend met bodyprotector gereden, 2 * zo'n anderhalf uur lang.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:24

Ik heb gister ook gestart in die hitte. Mijn paard had er geen last van, ik wel. Ik had het erg benauwd (was ik zowizo al een beetje door de graspollen) en vlak voor de proef trok ik het echt even niet meer toen ik mn jasje net aan deed.
IK wou dat ze wat soepeler waren met dat zomer tenue. Het is toch te zot voor woorden om met deze temperaturen met een zwart (of andere kleur) wollen jasje te gaan sporten.

@ LK dressage: plastron is niet meer verplicht sinds 1 april dit jaar.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:27

Helma_Amber schreef:

Dat is waar ook! wist ik wel :+

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:28

Bij ons (almelose ruiterdagen) was afgelopen vrijdag zomertenue wel gewoon toegestaan :j

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:29

Helma_Amber schreef:
Ik heb gister ook gestart in die hitte. Mijn paard had er geen last van, ik wel. Ik had het erg benauwd (was ik zowizo al een beetje door de graspollen) en vlak voor de proef trok ik het echt even niet meer toen ik mn jasje net aan deed.
IK wou dat ze wat soepeler waren met dat zomer tenue. Het is toch te zot voor woorden om met deze temperaturen met een zwart (of andere kleur) wollen jasje te gaan sporten.

't was echt verschrikkelijk he :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:31

Helma_Amber schreef:

En het belachelijkste vind ik nog wel dat de springruiters soms bij >20 graden de jas al uit hebben.. Die ze je zo snel in blousjes het parcours springen en dan al die dressuurruiters met de jas nog aan.. Ook bij regen trouwens, springen allemaal regenjasjes aan, dressuur niet.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:51

Ik mag zondag starten en ook om een uur of twee 's middags. Heb al gevraagd om zomertenue maar daar vonden ze het nog te vroeg voor om het over te hebben.
Als ik niet in zomertenue mag start ik denk ik niet.

Ik geloof dat het boven de 30 graden is dat je in zomertenue mag starten? Ik heb in vijf jaar tijd nog niet meegemaakt dat het mocht. En dat terwijl het wel vaker heet is geweest. Belachelijk.
Je hebt ook al een cap op, laarzen, lange broek. En dan ook nog een jasje pffff. Heb wel eens gedacht na de proef dat ik er spontaan af zou vallen zo heet had ik het. Tijdens de proef niet echt gemerkt trouwens, te geconcentreerd :P .Punten voor verzorging heb ik gelukkig geen last van in de M.

En als zomertenue mag, dan moet je een blouse aan met lange mouwen? Ik heb anders alleen een blouse met kapmouwtjes, mag dat ook?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:52

[/quote]

En het belachelijkste vind ik nog wel dat de springruiters soms bij >20 graden de jas al uit hebben.. Die ze je zo snel in blousjes het parcours springen en dan al die dressuurruiters met de jas nog aan.. Ook bij regen trouwens, springen allemaal regenjasjes aan, dressuur niet.[/quote]

Helemaal mee eens inderdaad!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:01

Ik rijd zelf persoonlijk niet (overdag in ieder geval) met deze warmte. Omdat ik er zelf heel slecht tegenkan met als gevolg eventueel flauwvallen. Is van het weekend al bijna gebeurd in zwembad.
En zowel ik als paard moeten nu samen weer conditie opbouwen.

Als ik nu ga rijden dan doe ik het zo vroeg mogelijk op de dag omdat het dan snachts goed afkoelt buiten.

Op dit moment mogen we ook niet meer op de wei rijden en zijn we dus soort van verplicht om naar de club te gaan met rijden waar alleen de binnenbak goed te rijden is kwa bodem.
Dat scheelt dus met in de volle zon rijden.
Of we kunnen eventueel de bossen in als er niet teveel dazen/horzels zijn.

Maar zoals meerdere al aangeven, als jij en je paard verder in goede conditie verkeren en goed voorbereiden dan zou het wel kunnen. Maar dat is iets wat je zelf moet beslissen.
Laatst bijgewerkt door chance op 28-06-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:02

liefhelietje schreef:
Helma_Amber schreef:

't was echt verschrikkelijk he :(:)

Ja echt wel. Ik stond zelfs al half te hyperventileren voordat ik moest starten :o

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:02

je mag met korte mouwen starten maar dan wel een blouse en geen shirt.
maf ook met lange mouwen starten
Odessa1 schreef:
Ik mag zondag starten en ook om een uur of twee 's middags. Heb al gevraagd om zomertenue maar daar vonden ze het nog te vroeg voor om het over te hebben.

Ik geloof dat het boven de 30 graden is dat je in zomertenue mag starten? Ik heb in vijf jaar tijd nog niet meegemaakt dat het mocht. En dat terwijl het wel vaker heet is geweest. Belachelijk.
Je hebt ook al een cap op, laarzen, lange broek. En dan ook nog een jasje pffff. Heb wel eens gedacht na de proef dat ik er spontaan af zou vallen zo heet had ik het. Tijdens de proef niet echt gemerkt trouwens, te geconcentreerd :P .Punten voor verzorging heb ik gelukkig geen last van in de M.

En als zomertenue mag, dan moet je een blouse aan met lange mouwen? Ik heb anders alleen een blouse met kapmouwtjes, mag dat ook?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:09

Ik rij gewoon met jasje aan en ik moet dit weekend wel weg want heb laatste selectie. Afgelopen weekend moest ik ook, maar gelukkig om 10uur starten... als eerste, elk nadeel heb zn voordeel he
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 28-06-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:13

ik heb gister gestart, mocht gelukkig in zomertenue, maar goed ik rij alsnog met bp, het was echt afzien,
paard had vooral moeite met de bak, die was erg zwaar, maar ze heeft minder last van de hitte dan ik.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:14

Odessa1 schreef:

Dat heb ik dus gehad tijdens een proef :o Werd echt niet goed van de warmte dat ik halverwege de proef op de grond ben gaan zitten.... := Zomertenu mocht toen dus ook niet.

Verder start ik dit weekend ook. Springen, `s morgens, dus dan valt het (hoop ik) nog iets mee met de warmte. Als ik `s middags had moeten starten dan had ik serieus overwogen om af te melden. Tenminste als ik dressuur moest rijden, springen is minder lang inspannning :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:17

Ik moet zondagmiddag jureren en neem aan dat er dan toch in zomertenue gereden mag worden.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:23

TeeGee schreef:
Ik moet zondagmiddag jureren en neem aan dat er dan toch in zomertenue gereden mag worden.

Beslist de jury dat niet dan?