Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vitalis_ schreef:Ik mocht zaterdag ook de dressuur niet in zomertenue rijden. Bij mij kan het ook niet want ik heb geen mouwen aan mijn blouse.
Citaat:Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.
Springen:
Ook hoef je bij het zomertenue geen rijjas te dragen. Wel moet je een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen en een das/plastron dragen. Dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
yvonnedv schreef:Vitalis_ schreef:Ik mocht zaterdag ook de dressuur niet in zomertenue rijden. Bij mij kan het ook niet want ik heb geen mouwen aan mijn blouse.
Mag met korte mouw zijn hoor.
Dit staat in de KNHS kennisbankCitaat:Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.
Springen:
Ook hoef je bij het zomertenue geen rijjas te dragen. Wel moet je een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen en een das/plastron dragen. Dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
Zaterdag in Vinkega bij de dressuur moest het jasje aan, gisteren niet.
springen beide dagen niet.
_Esther_87_ schreef:Springen inderdaad ja, die kunnen gewoon de hele zomer hun jasjes thuislaten
Ik moest vanmiddag dus om 4 uur starten, en ik kan best wel tegen een beetje warmte maar joh, dit was echt niet meer grappig...en het leuke is, dan ben je klaar met rijden, ga je je paard uitgebreid koelen, water geven enz, en zelf loop je je nog steeds helemaal kapot te zweten...fijn toch...
vorige week woensdag was het ook 30 graden bij ons en mocht met springen (en ook dressuur) niet in zomertenue. Heerlijk op het heetste moment van de dag twee dressuurproeven en twee springparcoursen (en twee barrages).
LKdressage schreef:Ik denk dat ik maar eens even een blouse met korte mouwen ga aanschaffen... (rij normaal altijd met zo'n shirtje maar dat mag dus niet als zomerteneu?) Ik heb a.s. zondag concours en ze voorspellen >30 graden..
. Ik vind 25+ ook een mooie temperatuur om in zomertenue te rijden hoewel ik het nooit gedaan heb. Staat toch niet zo netjes zeker neit als je niet de slankste bent met een holle rug. 

.
.