Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Misschien is het maar goed ook dat het niet mag, dan kun je je probleem op een andere manier proberen op te lossen. Heb je geen instructie die je vertelt wat je kunt doen? Ik denk dat je erg consequent moet zijn en meer met je zit moet gaan proberen te rijden, dan hoef je er uiteindelijk geen bit met hefboomwerking in te hangen om je paardje 'aan te kunnen' (om het zo maar even te zeggen). daNiielle_ schreef:Ik geloof het zo wel.
Het is alleen dat het dan vreemd is dat ik een aantal mensen er mee heb zien rijden op het concours, en toen ik dit bit kocht werd mij ook verteld dat het mocht met dressuur. Zolang er maar 1 ring aan zat en die riempjes eraan zaten.
Ik kijk morgen de 1e proef wel, en dan neem ik een ander bit mee als blijkt dat ze het niet goed vinden.
Citaat:artikel 118.
8. Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan. De teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.
Citaat:artikel 28
7. Indien een deelnemer niet in de voorgeschreven kleding of met het voorgeschreven harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding of het voorgeschreven harnachement. Als de deelnemer de kleding of het harnachement niet kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.
Alane schreef:opmerking: Een jury kan het ook 'niet' opmerken, dat wil dan gelijk zeggen dat het toegestaan is.
Zo is mij dochter een keer vergeten om de 3 in 1 beschermers af te doen, jury heeft het niet of te laat opgemerkt
_Judith schreef:Volgens mij stond er laatst nog iets over in de PaardenSport, over hoe de riempjes aan het bit bevestigd moesten worden? Maar ik weet niet of het over dressuur ging.. Misschien even opzoeken in een PaardenSport?

Alane schreef:_Judith schreef:Volgens mij stond er laatst nog iets over in de PaardenSport, over hoe de riempjes aan het bit bevestigd moesten worden? Maar ik weet niet of het over dressuur ging.. Misschien even opzoeken in een PaardenSport?
bij het springen, dit bit is niet toegestaan en de riempjes zijn evenmin toegstaan bij dressuur...
http://www.knhs.nl
Grrrom schreef:Heb je geen instructie die je vertelt wat je kunt doen? Ik denk dat je erg consequent moet zijn en meer met je zit moet gaan proberen te rijden, dan hoef je er uiteindelijk geen bit met hefboomwerking in te hangen om je paardje 'aan te kunnen' (om het zo maar even te zeggen).
daNiielle_ schreef:Grrrom schreef:Heb je geen instructie die je vertelt wat je kunt doen? Ik denk dat je erg consequent moet zijn en meer met je zit moet gaan proberen te rijden, dan hoef je er uiteindelijk geen bit met hefboomwerking in te hangen om je paardje 'aan te kunnen' (om het zo maar even te zeggen).
Ja ik heb sinds kort weer les, het werd haar ook al snel duidelijk dat ze veel te sterk is.
Ik moest het een maandje proberen met dit bit, wel voorzichtig natuurlijk, en zodra het beter wordt gewoon weer blijven volhouden met een normale trens.
Ze is gewoon terug te rijden op mijn zit hoor, de teugels kan je er soms nog afhalen en dan luisterd ze nog. Alleen af en toe net die momenten dat ze zo enthousiast wordt dat ze zowat 'doordraait'.
daNiielle_ schreef:Ja ik heb sinds kort weer les, het werd haar ook al snel duidelijk dat ze veel te sterk is.
Ik moest het een maandje proberen met dit bit, wel voorzichtig natuurlijk, en zodra het beter wordt gewoon weer blijven volhouden met een normale trens.
Ze is gewoon terug te rijden op mijn zit hoor, de teugels kan je er soms nog afhalen en dan luisterd ze nog. Alleen af en toe net die momenten dat ze zo enthousiast wordt dat ze zowat 'doordraait'.
Alane schreef:gelijk op zoek gaan naar een ander lesgeefmens....
Iemand die het niet rijtechnisch voor elkaar kan krijgen maar het zoek in de ijzerwinkel van ruitersportzaak, is geen goed lesgeefmens.
Dat er zoveel mensen mee rijden op het wedstrijdterrein, wil niet zeggen dat ze er allemaal dressuur mee starten.... Ik zie ze vaak genoeg van hoofdstel wisselen voor het springen/dressuur....
Janneke_Tri schreef:kijk maar in het regelement, mag niet. had gister ook zoiets met een bit was alleen moeilijker te zien op het regelement. als je de 1e preof trouwens wordt uitgesloten mag je de 2e niet rijden, dus een ander bit indoen heeft dan ook geen nut
Janneke_Tri schreef:kijk maar in het regelement, mag niet. had gister ook zoiets met een bit was alleen moeilijker te zien op het regelement. als je de 1e preof trouwens wordt uitgesloten mag je de 2e niet rijden, dus een ander bit indoen heeft dan ook geen nut
daNiielle_ schreef:Het probleem van mijn paard is dat ze moet leren terug komen, moet leren luisteren en haar tempo terug leggen.
Dat sterke dat zal wel, dat mag ze blijven, maar ze moet gewoon leren terug komen als ik dat zeg.
Vandaar dit bit, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik er constant aan hang waardoor ze binnenkort niet meer op een trens te rijden is.
Ik neem het bit morgen mee, en zal een gaan vragen hoe het nou zit. En hoe het dan komt dat sommigen er wel mee rijden.
En ik vraag me af hoe de man die dat bit verkocht er dan bij komt. Het is altijd een eerlijke verkoper met verstand van het vak dus een verkooppraatje zal het niet zijn.

Natuurlijk zijn die sterker, maar dat is niet het probleem van mijn paard.