Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:00

Prisca schreef:
Rij je wedstrijden alleen om de punten of rij je ook voor je lol?.

Mensen willen tegen woordig allemaal anky zijn en willen zo snel mogelijk naar het Z en blijven hangen met een krom paard in het M.

Wat maakt die 1 of 2 wedstrijden nu uit als je werkelijk zo goed bent heb je dit met 2 wedstrijden weer terug gewonnen. Ik vind dit echt jammer en de paarden zijn de dupe.

En verder had je idd het goed moeten bekijken. Stond deze wedstrijd op de officiële lijst?. Denk idd dat je pech heb en de kosten declareren vind ik wat ver gaan. Ga je toch ook niet doen wanneer een wedstrijd wordt afgelast wegens omstandigheden.

Dit vind ik nergens op slaan, je dwaalt nu ook van het onderwerp af, de TS heeft hier niets aan. ;)
Ik bijvoorbeeld, rij wedstrijden voor de lol én voor de punten, ik denk dat de TS dat ook zo doet.

Ik vind het hartstikke logisch de TS hiervan baalt, als ik 2 winstpunten zou missen zou ik moeten degraderen.
De TS wil graag over naar een hogere klasse, maar dat kan nu niet door dit misverstand, ik begrijp dat je daarvan baalt.
Ik vrees alleen dat je er niets meer aan kunt doen, wat waren je punten als ik vragen mag? :)

kohtje

Re: Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:07

Ik weet de punten niet meer(dacht iets van 187 en 190)
TS haald hopelijk vandaag toch dat laatste puntje.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:10

Oké, veel succes! :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:15

als het goed is rijd ze nu de ring in dus even duimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:22

kohtje schreef:
Ik vind het gewoon niet netjes van die vereniging.
Twee wedstrijden achter elkaar die niet goed gekeurd zijn.
Gewoon 20euro per combi vangen terwijl zij al weten dat het misschien niet goed komt.

Dat is inderdaad niet zo heel erg handig. Het gevolg zal waarschijnlijk ook zijn dat de wedstrijden doodbloeden en dat is toch ook wel weer heel erg zonde. Als het wedstrijdsecretariaat nieuw is, dan kan ik me best voorstellen dat er een keer iets fout gaat, maar twee keer achter elkaar is natuurlijk geen toeval meer. Normaal gesproken krijg je je wedstrijdstukken een ruim van tevoren van de KNHS en als die er het weekend voor je wedstrijd er nog niet zijn, dan moet je als de sodemieter gaan bellen met Wedstrijdzaken om het alsnog voor elkaar te krijgen. Je weet trouwens van tevoren heus wel of je vraagprogramma in orde is bevonden of niet. De kalender op de website van de KNHS is ook niet altijd helemaal up to date, ik heb wel al een wedstrijdnummer voor onze wedstrijd in augustus, maar die staat nog niet op de kalender (dezelfde regio als TS).

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 15:27

Ik start in eerste plaats om te zien hoe ver ik ben in de africhting van mijn merrie. Mijn doel tijdens het rijden van een wedstrijd is lekker rijden.
Als je dan lekker gereden hebt en je hebt 185 en 191 ben je blij (tenminste, ik wel), zeker als je door deze punten mag promoveren.
Ik hoorde dus minder dan 24 uur voor mijn wedstrijd dat mijn laatste punten ongeldig waren, dat geeft STRESS. Je moet opeens een hoop regelen, wat je mag niet promoveren, en je bent te laat om af te melden.
Uit eindelijk heb ik alles kunnen regelen en kon ik L1 starten vandaag, heb het ook meer dan goed gemaakt (gelukkig) 1e en 2e met 203 en 199 *\o/* *\o/* *\o/* .
Neemt niet weg dat met mij , toch ongeveer 40 (!) andere combinaties hun punten mislopen door blunderen of mismanegment of hoe je het ook wilt noemen.
Ik vind het niet de taak van de deelnemer om te controleren of het wel een goedgekeurde wedstrijd is, het secretariaat moet zorgen dat alles in orde is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:04

wollies schreef:
Neemt niet weg dat met mij , toch ongeveer 40 (!) andere combinaties hun punten mislopen door blunderen of mismanegment of hoe je het ook wilt noemen.
Ik vind het niet de taak van de deelnemer om te controleren of het wel een goedgekeurde wedstrijd is, het secretariaat moet zorgen dat alles in orde is.

Mee eens, zie mijn eerdere reactie.
Helaas steekt de KNHS met dit soort wantoestanden de kop in het zand en moet je het als deelnemer maar zelf uitzoeken, terwijl je wel startgeld hebt betaald en coupons hebt ingeleverd.
Was er wel een officiele jury? Die hebben toch ook niet gratis gewerkt dan?
Waarom zou jij dan niet minimaal je startgeld terug kunnen eisen?
Jij hebt voldaan aan de gestelde eisen, rijvereniging niet waardoor jij in de problemen komt.
Hier moet je zeker nog iets mee doen, hoor!
Gelukkig heb je vandaag wel mogen starten en nog gefeliciteerd met je resultaat! ;)

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:53

Startgeld heb ik terug gevraagd, maar nog niks gehoord.
Was een officiële jury, staat geloof ik ook wat over in het jury topic.
Thanx!

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:04

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:24

Vraag het via pb nog ff voor de zekerheid na. ;)
Maar deze jury zei ook al gelijk: erg zuur dit.
Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord en zit al 30 jaar in de paarden nu... :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:58

Prisca schreef:
Mensen willen tegen woordig allemaal anky zijn en willen zo snel mogelijk naar het Z en blijven hangen met een krom paard in het M.

Wat maakt die 1 of 2 wedstrijden nu uit als je werkelijk zo goed bent heb je dit met 2 wedstrijden weer terug gewonnen. Ik vind dit echt jammer en de paarden zijn de dupe.

En verder had je idd het goed moeten bekijken. Stond deze wedstrijd op de officiële lijst?. Denk idd dat je pech heb en de kosten declareren vind ik wat ver gaan. Ga je toch ook niet doen wanneer een wedstrijd wordt afgelast wegens omstandigheden.

Ik wil hier toch ook even op reageren. Stel, je hebt inderdaad een goed paard, en hebt 8 punten. Je rijdt de niet-goedgekeurde wedstrijd, denkend dat het een goedgekeurde is, en je rijdt 5 punten zoals iemand meldde. Hoppa, 13 winstpunten, door naar de volgende klasse. Daar start je twee keer, en zit ook alweer op de 6 punten. Dan krijg je een brief van de KNHS, waarin genoemd wordt dat je te vroeg bent gepromoveerd, en dat je terug moet naar de eerdere klasse om die uit te rijden. De winstpunten in de hogere klasse ben je ook kwijt. Hou je je hier niet aan, dan krijg je een boete. Je krijgt zowiezo een aantekening achter je naam staan. Ben je dan blij?

Op die laatste opmerking wil ik nog zeggen, dat je een afgelaste wedstrijd niet hoeft te betalen....

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:26

Het is natuurlijk gewoon een scheve vergelijking en een nodeloos betweterige sneer bovendien. Beetje flauw.

Laats had ik mijn eerste buitenwedstrijd van het seizoen en daar liep mijn paard vier winstpunten, een kleine week later liep hij er drie op een wedstrijd in de buurt. Bekende en betrouwbare verenigingen, dus no way dat ik een stempel heb gecheckt, maar ik zou onwijs pissed zijn als zou blijken dat één van beide wedstrijden geen officiële status zou dragen. Precies om wat kleinvosje zegt.

Goed van je punten, TS, knap gedaan :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:18

Volgens mij gaat het hier om een vereniging waar ik in mei ben gestart. Ook mijn punten waren toen niet geldig. Ik had toen 3 winstpunten gehaald en was overgegaan naar de L1 en inmiddels ook al L1 gestart met 3 winst, toen ik de brief in de bus kreeg dat mijn B-punten niet geldig waren.
En ook ik kreeg het verhaal dat ik zelf op de KNHS-site had kunnen zien of de wedstrijd goedgekeurd was of niet. Tja, misschien mijn fout, maar ik heb nog nooit op die site gekeken daarvoor.

Uiteindelijk mocht ik L1 blijven starten omdat ik met een vorig paard al hoger dressuur heb gereden, maargoed.
En nee, het ging mij echt niet om het promoveren, want als ik terug moest, deed ik dat ook gewoon braaf en reed ik nog een wedstrijdje in de B.

Vond het gewoon nogal krom en kan me heel goed voorstellen dat jij stress hebt gekregen! Wel fijn dat je vandaag zo goed hebt gereden :) Gefeliciteerd met je punten.

YvonH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:49

Hier nog een gedupeerde :( . Ik ben ook een winstpunt in het M1 kwijt omdat ik startte op 6 juni op een niet-goedgekeurde wedstrijd.

Ik kreeg een duidelijke brief met bijlagen van de rijvereniging met excuses. Wat is het geval; er is een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden bij de KNHS. Dat heeft de RV ook gedaan. Dan moet de RV eigenlijk een week voor de wedstrijd nog controleren of de KNHS het goed heeft gekeurd. Dat is helaas niet gebeurd. Gewoonweg vergeten. Nah, we zijn allemaal mensen toch? Als je al jaaaarenlang wedstrijden organiseert (wat ze daar ook al doen) en het gaat altijd goed en simpelweg omdat je nu elektronisch aanmeldt en niet op de gebruikelijke manier gaat het fout... tja.. euh.. dat kan.
Dat gold voor de wedstrijd van half mei. De KNHS stuurt een brief aan de RV dat ze de punten niet kunnen registeren omdat het VP niet is goedgekeurd. Ze sturen dit alleen naar een verkeerd adres van de RV. Daardoor komt de brief op 7 juni aan bij de RV. Jawel; de dag na de wedstrijd van juni. En hop; dan heb je dus gelijk 2 verkeerde wedstrijden aan je broek! |(

Ik had als deelnemende ruiter op de site van de KNHS moeten controleren of deze was goedgekeurd. Nou, volgens mij doet echt niemand dat. Oh nee, eentje zag ik net in dit topic ;) . Maar das wel een uitzondering, dat blijkt. En terecht.
En hoe zit het met die juryleden dan? Dat zijn officiële juryleden van de KNHS. Die hebben dus schijnbaar ook niet gecontroleerd.

Ik vind het een domme samenloop van omstandigheden. Vervelend voor de RV (dus ja; startgeld retour) en super bureaucratisch van de KNHS ('regels zijn regels'). Onbegrijpelijk van de KNHS; dat is toch een bond voor de sport en de ruiters??? Het gaat nota bene om een vergissing: een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden. En ja; dan gaat er wel eens wat mis. Dat kan gebeuren; we zijn allemaal mensen en maken fouten (gelukkig zou ik zo zeggen).
Als de KNHS al een punt zou willen maken hierover; zou ik zeggen; een boete en een waarschuwing voor de rv, punten wel toekennen aan ruiters. En wat duidelijker zijn naar de RV; hoe moet ik een wedstrijd aanmelden, controleren en afhandelen. En naar de ruiters; controleer altijd de wedstrijd op de site (alhoewel ik dat al veeeel te bureaucratisch vind). En juryleden; controleer of de KNHS het heeft goedgekeurd.

Ondertussen vind ik het jammer dat ik een wp kwijt ben, een clubgenoot was er 3 kwijt. Gelukkig startte ze vandaag nog in dezelfde klasse, anders heb je helemaal een probleem.

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:27

Van één van de juryleden van juni begreep ik dat ze keurig de formulieren van de vereniging had ondertekend en erop die manier dus vanuit ging dat alles dus in orde was.
Blijft het van de vereniging toch wel heel slordig om twee keer achter elkaar dezelfde fout te maken.
En volgens dat jurylid gaat het ook om de wedstrijd in april! Dus dan zal het 3 keer |o achter elkaar zijn, lijkt dan meer op nalatigheid dan op samenloop van omstandigheden.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:29

Dat kan inderdaad geen toeval meer zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:31

Als het drie keer achter elkaar is gebeurd, dan is er iets niet in de haak :n. De manier van wedstrijden aanmelden is niet echt veranderd trouwens, alleen het papiertje waar je dat mee moet doen. Als je het oude VP instuurt, krijg je gewoon een bericht terug van de KNHS dat dat niet klopt en wat je wel moet doen. Overigens is dit pas ingegaan nadat de wedstrijden van april, mei en juni ingediend hadden moeten worden en klopt het dus niet helemaal als de vereniging hiermee schermt. De KNHS is trouwens geen tegenstander, bij wedstrijdzaken zijn ze altijd bereid om te helpen. Het is nu wel tijd dat de KNHS gaat ingrijpen bij deze vereniging, want zo kan he tniet langer natuurlijk.

YvonH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:37

Prima dat de rv gestraft wordt; maar ruiters mogen hier toch nooit de dupe van zijn???

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:41

Moeten we dus zelf ook maar de KNHS gaan bellen of mailen, heb ik nog niet gedaan. Maar wel een goed plan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:44

Wollies, dat zou ik wel doen, maar dan moet je er wel ook bij stil staan dat die vereniging straks misschien geen wedstrijden meer kan of wil organiseren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:46

Lovely, sorry, maar dat ligt dan toch aan de vereniging? Zij maken een fout, prima, kan gebeuren. Maar vervolgens gaat het nog een keer fout, en dan nog een keer. Elke keer weer worden ruiters gedupeerd, daar krijgt de organiserende vereniging een slechte naam mee, en dat levert ook lege wedstrijden op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:47

Kleinvosje, dat ben ik met je eens. Van mij mogen die wedstrijden ook van de kalender, maar voor de mensen die er in de buurt staan is het misschien minder gunstig als er een accommodatie wegvalt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:49

Dat is ook een punt, maar aan de andere kant, als ik zie uit hoeveel wedstrijden ik elk weekend kan kiezen in een straal van 30 km om stal, zijn er genoeg. Nu woon ik wel in een goede buurt daarvoor, ik weet natuurlijk niet hoe dat in het noorden bijvoorbeeld is...

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:49

Ja dat is ook wel zo.. Maarja, als zij hun zaken niet op orde hebben is dat niet de ruiters hun fout ;)

Ik heb inderdaad de KNHS gebeld over wat informatie en toen bleek dat k gewoon mocht promoveren ook al had ik die punten nog niet. Je krijgt daar wel een goed antwoord in ieder geval.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:51

kleinvosje schreef:
Ik wil hier toch ook even op reageren. Stel, je hebt inderdaad een goed paard, en hebt 8 punten. Je rijdt de niet-goedgekeurde wedstrijd, denkend dat het een goedgekeurde is, en je rijdt 5 punten zoals iemand meldde. Hoppa, 13 winstpunten, door naar de volgende klasse. Daar start je twee keer, en zit ook alweer op de 6 punten. Dan krijg je een brief van de KNHS, waarin genoemd wordt dat je te vroeg bent gepromoveerd, en dat je terug moet naar de eerdere klasse om die uit te rijden. De winstpunten in de hogere klasse ben je ook kwijt. Hou je je hier niet aan, dan krijg je een boete. Je krijgt zowiezo een aantekening achter je naam staan. Ben je dan blij?

Op die laatste opmerking wil ik nog zeggen, dat je een afgelaste wedstrijd niet hoeft te betalen....

Dit kan idd gebeuren en ja dan moet je idd terug dat is je pech. Dat je perse iedere klasse met je minimale punten over wil vind ik gewoon slecht voor de sport. Mensen gaan gewoon te snel en komen in de problemen in het M.
Heb ook wel eens meegemaakt dat de punten niet waren geregistreerd en de betreffende ruiter had ook de coupons niet bewaard. Dit is gewoon pech als je werkelijk zo goed bent en je hoeft er niet van te leven lijkt mij die ene of misschien 2 wedstrijden rijden ook niet het probleem.

Klopt die hoef je idd niet te betalen. Mara ging mij meer om de km vergoeding die ook nog ergens geëist wordt.

Draait het hier alleen maar om winstpunten en geld??. Heb ik nu geleerd dat ik rij voor de lol en dat een hobby geld mag kosten?.