Wanneer winstpunt waardig in de b dresuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:24

Anoniem schreef:
listiglistje schreef:
Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin ;-)

Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor ;) )

Misschien reed je wel netjes in jouw ogen, maar wellicht schort er toch iets aan de aanleuning/het nageefelijk rijden ;-)

Als je je paard ontspannen van achter naar voor naar de hand toe rijdt, zal het paard op een gegeven moment vanzelf de hand opzoeken...

Ik rijd op klassieke wijze, maar mijn paard loopt wel "aan" de teugel en dus niet in de krul en wp'en!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 24-06-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:28

listiglistje schreef:
Anoniem schreef:
Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor ;) )

Misschien reed je wel netjes in jouw ogen, maar wellicht schort er toch iets aan de aanleuning/het nageefelijk rijden ;-)

Als je je paard ontspannen van voor naar achter naar de hand toe rijdt, zal het paard op een gegeven moment vanzelf de hand opzoeken...

Ik rijdt op klassiek wijze, maar mijn paard loopt wel "aan" de teugel en dus niet in de krul en wp'en!

Mijn instructrice(zz licht en jury) toen dr tijd vond altijd dat ik wel winstpunt waardig reed. Maargoed ik maak me er niet meer druk om. Ik bleefde geen plezier aan de wedstrijd. En mijn paard ook niet. Dus doen dat nu niet meer.

En klassiek en academisch zijn toch nog wel wat anders. Aangezien ik ook met een kaptoom rijd en dat dus al niet mag op wedstrijd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:30

Myukii schreef:
angelalala schreef:
Het is ook wat die dresuur.
echt een jurysport!.
Maar wanneer vinden jullie in de b dresuur dat je terecht een winstpunt verdient?

Als je zorgt dat je zo goed rijdt dat geen enkele jury meer om je heen kan, wordt het woord jurysport ineens heel anders. :)

Mwoah..
Over het algemeen wel....

Maar ik heb ookal eens 30 punten verschil gezien in de Z dressuur Nederlandse Kampioenschappen.
En dan heb je dus 2 jury's op 215 en 1 jury op ong 185punten.
Als je 215 rijd dan rij je een goede proef.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:33

Ik vind het toch een graadmeter waar je staat in je africhting, ongeacht welke wijze of methode men toepast ;-)

Ik start zelf zondag bv weer selectie met 35 starts, dan weet ik wel waar ik sta!
Ik ben nu 3 x gestart met mijn jonkie en heb nog geen 1 jury kunnen betrappen op onwaarheden...hoogstens wat smaakverschil :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:35

daantjuhhh schreef:
Maar ik heb ookal eens 30 punten verschil gezien in de Z dressuur Nederlandse Kampioenschappen.

Dat heb ik ook gezien en zelf meegemaakt, maar vaak waren dit extreem bewegende dieren (sommige nep-of 2e draf),
bij sommige vallen deze door de mand en sommige lopen ermee weg....
Soms stond ik 1e en soms laatste :+
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 24-06-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:37

listiglistje schreef:
Ik vind het toch een graadmeter waar je staat in je africhting, ongeacht welke wijze of methode men toepast ;-)

Ik start zelf zondag bv weer selectie met 35 starts, dan weet ik wel waar ik sta!
Ik ben nu 3 x gestart met mijn jonkie en heb nog geen 1 jury kunnen betrappen op onwaarheden...hoogstens wat smaakverschil :o

Ik kom ook weinig tegen dat een jury (rij zelf niet, ga altijd met m'n buurvrouw mee) onwaarheden presenteerde op de coupon. En ik ga ook vaak met haar mee te schrijven, B t/m L2, nou als je dat hebt gedaan, kijk je wel heel anders tegen jury's aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:42

listiglistje schreef:

Toen reed ik nog niet academisch dat doe ik pas een jaar. Maargoed we zijn ook weer helemaal opnieuw begonnen met mijn paard zijn opleiding. Dus momenteel is het niet eens B waardig(aangezien we momenteel niet aan de draf en gallop bezig zijn).
Maargoed we nu bezig met Travers en SB in stap. Dus dan kan een proef nooit een graat meter zijn. Aangezien we nog niets aan de draf en galop hebben gedaan. Maar het opleidings niveau is inmiddels toch zeker hoger als een jaar geleden. Het is dus maar net hoe je het bekijkt. En vanuit het idee waar ik nu mee rijd kan ik ook geen B proef rijden. Aangezien ik amper aan mijn teugels mag komen. En in een B proef willen ze iig dat je contact houd. En dat heb ik nu niet(wel met mijn kaptoom maar niet met mijn trens)

Elise95

Re: Wanneer winstpunt waardig in de b dresuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:58

In mijn ogen hebben de jurys meestal wel gelijk, alleen is de een wat strenger dan de andere en let de een meer op dit en de andere meer op dat. Verder kan je zelf denken dat je heel goed hebt gereden, maar dat hoeft echt niet zo te zijn. En de gene langs de kant zeggen altijd wel dat je goed hebt gereden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:22

listiglistje schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat heb ik ook gezien en zelf meegemaakt, maar vaak waren dit extreem bewegende dieren (sommige nep-of 2e draf),
bij sommige vallen deze door de mand en sommige lopen ermee weg....
Soms stond ik 1e en soms laatste :+

In dit geval ging het om een fries!
En ja die bewegen wat anders.
Ik kan mij dus ook voorstellen dat het wel wat moeilijker jureren is.
Maar niet 30 punten verschil!