Anoeska schreef:Waar ik nou zo moe van word... dat gezeik op anderen. Half bokt staat er vol mee, met mensen die zelf niet (wedstrijd) rijden, maar wel op alle anderen iets aan te merken hebben. Oh, het niveau is zo laag, en iedereen rijdt zo slecht![]()
Als ik rondkijk op de wedstrijden waar ik kom, dan valt het allemaal wel mee. Er zijn altijd een paar toppers, en een paar mensen die je van hun paard zou willen trekken. Maar het grootste deel van de ruiters is gewoon z'n best aan het doen. Ieder op z'n eigen manier.
En als je dan vind dat de hele wereld z'n paard aan het verpesten is, wees dan dapper en ga dan op die mensen af, je weet het toch allemaal zo goed, zeg er op wedstrijd dan wat van. Dan zou je eventueel nog iets kunnen bereiken. Maar nabebben op een internetforum...
AMEN......
Ik vind dat het niet slechter is beter is als vroeger maar de sport is wel toegangelijker geworden en daardoor kunnen mensen met een minder niveau ook meedoen. Wat op zich goed is.
Ik zie nog steeds de zelfde dingen als 15 jaar geleden vroeger reed je met een oud zadel en een geleent jasje tegenwoordig moet het allemaal duur en vooral duur uitstalen.
Afgelopen weekend dood gelachen: was op wedstrijd komt een mooie auto, splinternieuwe trailer, paard komt eraf helemaal in het nieuw (deken, beschermers). Alles duidelijk met logo zichtbaar. Denken eraf en komt echt een dood en dood simpel paard onder vandaan (met scheve staart).
Mooi zadel erop en hoofdstel beide ook echt nieuw.
Later zie ik de ruiter rijden paard is zo stijf als een plank loopt dus niet aan de teugel en ruiter zit erop alsof ze 10 manegelessen heeft gehad. Zie je maar uitterlijk doet in 1ste instantie afschrikken maar erna gewoon sneu. Maaaar deze mensen hebben ook hun recht om mee te doen ze betalen dus moeten ze ook die kans krijgen.
Alleen ben ik opgevoed met het idee dat je eerst wat moet presteren voordat je betere spullen koopt.
Ringmeester was vroeger standaard nu is het een geluk als er een vrijwilliger voor is.