HC starten dressuur (buiten mededinging)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:50

Ja, ik snap het. Bij mij mogen ruiters HC doorgeven wanneer ze willen, als ik nog maar wel de kans krijg om het op de coupon te zetten, anders vergeet ik het. Het liefst dus voor de wedstrijddag, dat is voor mij de minste moeite. Het kan mij dus echt niet schelen of het HC of gewoon is, iedere ruiter heeft recht op die plek als ze zich op tijd opgeven en HC is voor ons goedkoper ;). Daarnaast is het goed voor de klantenbinding, ruiters komen daarna ook gewoon terug om voor het echie te rijden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:52

Lovely schreef:
Ja, ik snap het. Bij mij mogen ruiters HC doorgeven wanneer ze willen, als ik nog maar wel de kans krijg om het op de coupon te zetten, anders vergeet ik het. Het liefst dus voor de wedstrijddag, dat is voor mij de minste moeite. Het kan mij dus echt niet schelen of het HC of gewoon is, iedere ruiter heeft recht op die plek als ze zich op tijd opgeven en HC is voor ons goedkoper ;). Daarnaast is het goed voor de klantenbinding, ruiters komen daarna ook gewoon terug om voor het echie te rijden.

Dat hoor je niet vaak

Ik vind wel dat je 100% gelijk hebt :j

Anoniem

Re: HC starten dressuur (buiten mededinging)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:56

Vroeger had je ook de onderlinge rubrieken, maar die zijn er niet meer en daardoor is het voor de meeste ruiters alleen nog maar mogelijk om een oefenrondje onder HC te rijden en ik doe dat liever dan dat er combinaties van lieverlee moeten afgroeten. HC starten geeft de combinatie een veel relaxter gevoel en dat is leuker voor de wedstrijd dan de lichte verwarring bij ruiters die niet weten of ze nu beter wel of niet op X kunnen gaan staan om af te groeten. Maar goed, dat is mijn mening slechts.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:52

In het wedstrijdreglement staat dat HC starten mogelijk is als de organisatie er mee akkoord gaat. Er wordt geen termijn genoemd. Dus ik denk dat je het het beste op de dag zelf kunt vragen. Willen ze het niet, kun je altijd nog afgroeten als het niet gaat.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:06

Misschien kan je, voordat je de ring in gaat, jezelf melden bij de jury en dan kan je het doorgeven. Als je gewoon netjes zegt wie je bent en dat je hc start is het geen probleem. Ik heb het zo in ieder geval 2 x gedaan en de jury ook verteld waarom ik die beslissing nam en die namen het netjes op en wenste me veel succes.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:27

@fitzroy
Is idd niet echt duidelijk he?. Staat er niet bij maar ja wat als ze het niet goedkeuren kunnen ze je dan nog tegenhouden de ring in te gaan. Ik zal dan ook niet willen betalen. Het is gewoon dubbel.

@hesterve:
daar zit ik aan te denken op het moment dat het echt niet gaat HC starten. Wil even de druk niet en de ruimte hebben om ff die rust te vinden voor ons beide.

Denk dat ik het laat tot op de dag en dan zie ik het wel.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:38

Als de jury het raar vindt dat je zo laat doorgeeft dat je hc wilt starten kan je ook nog even vermelden dat je de regels hebt nagekeken en dat je geen termijn kon vinden waarop je dat moest doorgeven en dat je dus dacht dat je het voor het de ring in gaan nog door mocht geven. Denk persoonlijk niet dat er juryleden zijn die er een probleem van maken. Ga lekker rijden en zie gewoon hoe hij aanvoelt en probeer in de ring hetzelfde te rijden als daarbuiten!

Veel succes!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:54

Ik heb het wel meegemaakt dat daar een probleem van gemaakt werd. Je kunt het beter met het wedstrijdsecretariaat overleggen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:31

Als je graag HC wil starten dan moet je dat van te voren even overleggen of dat goed is. Meestal wordt er geen probleem van gemaakt, zeker niet als je een goede reden hebt, maar je hoort het wel even te vragen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:35

is het geen idee om betreffend jury lid even aan te spreken van te voren? Zo van ik rijd officieel mee maar het kan zijn dat ik bij staken afgroet, is er dan een mogelijkheid dat ik wel mijn proef HC uit kan rijden? Mijn paard sprong nl vorige keer de baan uit en ik mocht hem ook gewoon afrijden ondanks mijn diskwalificatie :).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:43

Nee Randie, dat kan niet, je kan je niet halverwege de proef bedenken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:46

Ook in in overleg met de jury van te voren..? Ik geloof best dat het eigenlijk tegen de regels is, maar er zullen ook wel juryleden zijn die je wel die kans gunnen ter lering van het paard.

Als dat ook niet mogelijk is dan maar gewoon HC starten inderdaad, of dat ze er nou blij mee zijn of niet. Het gaat hier om jou en jouw paard, die zijn prioriteit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:49

Nee, dat mag niet. Je start óf voor punten óf je start HC.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:50

randie schreef:
is het geen idee om betreffend jury lid even aan te spreken van te voren? Zo van ik rijd officieel mee maar het kan zijn dat ik bij staken afgroet, is er dan een mogelijkheid dat ik wel mijn proef HC uit kan rijden? Mijn paard sprong nl vorige keer de baan uit en ik mocht hem ook gewoon afrijden ondanks mijn diskwalificatie :).

Nee dit zou ik niet willen vind het ook niet netjes. Ik wacht even tot de startlijst er is en dan kijk ik even. Kan dan altijd nog even bellen en anders neem ik het risico op de wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:54

Als wedstrijdorganisatie zou ik het niet leuk vinden als ruiters het achter het secretariaat zelf gaan regelen bij de jury. Dan heb ik liever dat het via het secretariaat loopt en er is altijd een mouw aan te passen voor iedereen. Wat ik wel uit dit topic haal is dat er hier en daar weinig vertrouwen is in de wedstrijdsecretariaten en dat neem ik dan maar mee als goede tip. Dus Prisca, als je ooit bij ons komt starten, kun je het altijd van tevoren bespreken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:25

@lovely
Zal het onthouden :d. Ik hoop 1 of 2x HC te starten en dan gevoel weer terug te hebben wat we nodige hebben.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:47

Afgelopen weekend heb ik voordat ik mijn proef startte aangegeven dat ik HC wilde starten bij de jury omdat mijn paard behoorlijk moeilijk was en ik hem amper in de ring kon houden. IK wilde nl wel mijn proef uit kunnen rijden.
Desbetreffende jurys vonden het alle 2 geen enkel probleem.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:53

Dan kun je toch het beste sowieso een keer HC gaan starten? Als je denk dat het toch goed gaat en je besluit toch voor punten te gaan rijden en halverwege de proef gaat het toch fout, dan sluit je de proef toch ook verkeerd af? Je weet dat toch nooit helemaal van te voren?
Trouwens, bij veel jury's mag je je proef toch wel uitrijden (mits het echt buiten jouw schuld is dat het fout ging).