2 fasen pacours ik snap er niks van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:42

oooh zo. en nu nog een vraagje,
ik zat net op de wedstrijdkalender te kijken,
en wat is een progressief?

Anoniem

Re: 2 fasen pacours ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:43

Iedere hindernis steeds een stukje hoger

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:43

Hoe moeilijk is het om zelf de reglementen door te kijken en begrijpend te lezen?

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:44

mo_van_dijk schreef:
Hoe moeilijk is het om zelf de reglementen door te kijken en begrijpend te lezen?

niet moeilijk,
alleen sommige dingen snap ik gewoon niet :o

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:44

SaskiaStar schreef:

okee dankje wel.
nu kan ik met gerust hart me inschrijven :o

Mootje

Re: 2 fasen pacours ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:46

In plaats van dat je het probeert te begrijpen en evt expliciet vraagt wat je niet snapt is het natuurlijk veel handiger om Bokt te vragen en zelf geen moeite te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:47

pinboll schreef:
SaskiaStar schreef:

okee dankje wel.
nu kan ik met gerust hart me inschrijven :o

In de B is dat meestal tussen de 80 en maximaal 1.10 (en soms zelfs max 1m)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:48

mo_van_dijk schreef:

Als je nieuw bent in de sport is dat soms best moeilijk om het begrijpend te lezen, en om te voorkomen dat het verkeerd gelezen is is uitleg vragen niet zo gek vind ik.

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:49

SaskiaStar schreef:
mo_van_dijk schreef:

Als je nieuw bent in de sport is dat soms best moeilijk om het begrijpend te lezen, en om te voorkomen dat het verkeerd gelezen is is uitleg vragen niet zo gek vind ik.

ja inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:51

Overigens hoor ik op concours (in de B-rubrieken) heel vaak dat ze de soorten rubrieken niet kennen zelfs niet als ze al meerdere keren deze rubrieken gereden hebben.
Het springen van een parcours is duidelijk leuker dan te weten hoe ze zo,n parcours noemen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:51

Tja, als je iets expliciet niet begrijpt heb ik er nog enigzins geen problemen mee... Dit is wel heel makkelijk (en het mag trouwens niet: reglementsvragen stellen op Bokt).

Naar mijn idee is je springinstructeur hier de ideale kandidaat voor om je dit uit te leggen!

Ik heb al getemd, maar helaas is de moderator offline!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:53

Ik zie het niet echt als een regelementsvraag gewoon meer een uitleg, waarom zoveel problemen maken?

de vragenstelster is ook pas 13, heb medelij :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-10 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:54

ooh sorry,
overheen gelezen, zie nu pas dat het niet mag..
mijn springinstructeur heeft het heel druk, en ik ben pas weer de dag voor de wedstrijd bij haar.
dus vandaar

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:57

Omdat ik mij gewoon kan irriteren aan mensen die niet eerst zelf de moeite nemen om iets wat erg makkelijk is op te zoeken!

Dit is niet zo zeer uitleg, want dit staat heel duidelijk in de reglementen (en hierom dus een reglementsvraag)

En dan is deze ook nog eens erg handig: [WD-V] Frequently asked questions (22/8: starten met warm weer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:03

mo_van_dijk schreef:
Omdat ik mij gewoon kan irriteren aan mensen die niet eerst zelf de moeite nemen om iets wat erg makkelijk is op te zoeken!

Dit is niet zo zeer uitleg, want dit staat heel duidelijk in de reglementen (en hierom dus een reglementsvraag)

En dan is deze ook nog eens erg handig: [WD-V] Frequently asked questions (22/8: starten met warm weer)

Die kende ik ook nog niet, dank je.

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:08

SaskiaStar schreef:
mo_van_dijk schreef:

Die kende ik ook nog niet, dank je.

indd.
dankje.
maar volgende keer moet je niet meteen zo boos worden.. het was maar een vraag :7

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:57

Ik wist dat eerst ook niet, totdat ik het laatst moest rijden een 2-fasen parcours.

Er stonden 14 hindernissen in het parcours. Hindernissen 1 t/m 10 was het eerste fase parcours (klassieke parcours) als je na hindernis 10 nog foutloos bent, mocht je door rijden t/m hindernis 14 (zaten ook dubbel sprongen in). Hindernissen 11 t/14 was dus het tweede fase parcours, soort van barrage. Had je een springfout bij hindernis 1 t/m 10, dan mocht je niet door rijden. Wanneer je foutloos was, moest je ook direct doorrijden zonder te groeten of te stoppen.

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:04

Als je dus 1 balk hebt in de tweede fase heb je 1 wp en als je in de eerste fase een balk heb geen wp toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:23

Showjumpert schreef:
Als je dus 1 balk hebt in de tweede fase heb je 1 wp en als je in de eerste fase een balk heb geen wp toch?

Ja goedzo, jij snapt het maar daar ben dan ook springruiter voor.