Urielle schreef:Ik wou dat mijn instructeur me kwam helpen zeg! Sowieso heb ik last van wedstrijdstress dus ik rij op wedstrijd als een natte krant. Daarnaast rij ik in mijn lessen tien keer zo goed als thuis. Hij haalt het beste in me naar boven, ik weet zeker dat mijn score gelijk 20 punten hoger ligt als hij een keer mee zou gaan![]()
Helaas kost het 250 Euro om die mens mee te krijgen en zo rijk ben ik niet. Maar reken er maar op dat iemand me voor dat geld ook les zal staan geven ook! Als iemand anders daarvan afgeleid raakt moeten ze maar aan hun eigen psychische vaardigheden werken hoor, dat vind ik dressuurmutsengezeik. Je leren afsluiten voor ongewenste invloeden van buitenaf hoort ook bij het wedstrijdrijden.
inderdaad...

Zeker dat op een grote volte rijden om hem heen in een 20 x 40 bak,

) de opmerking die de jury maakte op het protocol goed plaatsen. Voor mij zou het doel van mijn instructeur meenemen dus echt liggen in hulp bij het zo optimaal mogelijk losrijden. Met iemand langs de kant die je regelmatig een schop onder je kont geeft rij je toch fanatieker. Ik heb zelfs een tijdje mijn vriend, die echt niks van paarden kent, gewoon maar in het wilde weg af en toe laten roepen: achterbeen! Dat was voor mij een teken dat het achterbeengebruik weer afzwakte en dat ik dus mee zat te liften ipv eraan te blijven rijden