dat staat absoluut vast

maar ik ben zeker wel een voorstander van eerst longeren als de ruiter gewoonweg niet zelfverzekerd genoeg is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als je van jezelf weet dat je zenuwachtig wordt is het verstandig om diep naar je buik te ademen zo word je sneller rustig en fijner voor je paardennanette1 schreef:heey
ik zou ze wel gaan longeren ze worden lekker los en zijn iets energie kwijt als ze een beetje loperig zijn Je moet doen waar jij je prettig bij voelt en probeer trouwens zelf niet te stressen dan gaat je paard meedoen en zet zich vast en is nog meer loperigAls je van jezelf weet dat je zenuwachtig wordt is het verstandig om diep naar je buik te ademen zo word je sneller rustig en fijner voor je paarden
groetjes nanette
Urielle schreef:Ik zorg de eerste wedstrijd altijd dat ze alleen gaan dat sowieso, dan zijn ze meer op jou gericht. Verder kies ik een kleinschalige wedstrijd uit, met longeerfacaliteiten en trek ik zeker 30 minuten uit voor het gewoon aan de lijn laten kijken en de spanning eruit lopen. Maar dat is mijn manier.
naomie95 schreef:Ik heb met mijn paard voor hij naar zijn eerste officiele wedstrijd (had al een paar onderlinge wedstrijden met hem gedaan) eerst voor hij op de trailer ging 30 minuten gelongeerd, omdat hij 45 minuten stil moest blijven staan in de trailer. En tijdens de stoppen die we om het kwartier inloste, heb ik steeds 5 minuten gelongeerd. En een uur voor het inrijden heb ik hem een half uur gelongeerd.
Toen was hij lekker braaf met inrijden en met de proef.
Ik heb zoveel gelongeerd omdat hij behoorlijk veel energie heeft,
Skygirl schreef:naomie95 schreef:Ik heb met mijn paard voor hij naar zijn eerste officiele wedstrijd (had al een paar onderlinge wedstrijden met hem gedaan) eerst voor hij op de trailer ging 30 minuten gelongeerd, omdat hij 45 minuten stil moest blijven staan in de trailer. En tijdens de stoppen die we om het kwartier inloste, heb ik steeds 5 minuten gelongeerd. En een uur voor het inrijden heb ik hem een half uur gelongeerd.
Toen was hij lekker braaf met inrijden en met de proef.
Ik heb zoveel gelongeerd omdat hij behoorlijk veel energie heeft,
Dit zou ik echt nooit doen... En hoe kan het dat je steeds ergens kon longeren?
Nagini schreef:@Naomie95, Ga je dan elke keer je paard weer in en uit laden of wat?
Hij kan toch best 3kwartier in de trailer/vrachtwagen staan?
Of begrijp ik je verkeerd?
naomie95 schreef:Nagini schreef:@Naomie95, Ga je dan elke keer je paard weer in en uit laden of wat?
Hij kan toch best 3kwartier in de trailer/vrachtwagen staan?
Of begrijp ik je verkeerd?
Nou, als je met een hele trailer aan wilt komen, moet meneer ongeduld elk kwartier even zijn benen strekken.
Anders strekt hij ze in de trailer![]()
En dan vooral naar achteren en omhoog.
kleinvosje schreef:O, dat zou ik echt nooit doen. Hartstikke gevaarlijk, je kunt geen kant op als ie gaat rennen. Ook stoppen op een parkeerterrein om uit te laden zou ik niet doen. Daarmee geef je em alleen zijn zin, denk niet dat dat een goede manier is...
randie schreef:wat ik vaaak zie is wanneer paarden voor het eerst mee zijn dat er begeleiders meelopen en die het paard aan en touw extra vast hebben.. Ben ik geen voorstander van 1, je bevestigd bang gedrag. 2 als een paard wil gaan en gek gaat doen kun je beter zelf als ruiter de controle hebben. Wanneer iemand anders hem vast hebt kun je niet voorspellen wat deze gaat doen..Om maar nog niet te denken aan een begeleider die hem los laat!
_10_ schreef:En precies wat kleinvosje zegt, nu leer je ze juist dat ze door druk te doen eruit mogen!!
Straks kan je niet eens de klep meer dichtdoen of hij wordt al onrustig en wil eruit, want hij leert tenslotte dat hij door druk doen en slaan eruit mag
Urielle schreef:naomie95 schreef:Nou, Het is gevaarlijker om met een trappend paard over de snelweg te razen.
Trappen = een keer goed op de rem trappen, hoef je op zijn hoogst maar drie keer te doen en ze staan braaf stil.