wedstrijdoutfit en schimmels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Re: wedstrijdoutfit en schimmels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 22:30

poeh ik ben wat aan het rondkijken en ik ga toch wel om voor het zwarte dekje hoor, schitterend!
maar ik wist niet dat er zoveel mensen ook met andere kleuren gaan, bruin, blauw en rood is hier al genoemd. daar heb ik echt het lef niet voor. ik vond zwart al heel gewaagd :D

ik hoor trouwens ook wat mooie bruin/champagne combinaties voorbij komen. ik kon dat vroeger niet zo waarderen, maar ik begin het nu toch ook wel mooi te vinden

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:32

Ik heb zelfs mijn slipjas in het bruin laten maken.Nu hopen dat mijn schimmel het weer gaat doen,die zit ff in de lappenmand,anders kan ik hem nooit aan!
Maak binnenkort foto's in tenue en die plaats ik dan hier ook nog wel.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 22:35

laten maken := , heeft dat niet ontzettend veel gekost dan?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:40

Maken heeft geen meerprijs(ze zijn al duur genoeg) en kleur ook niet.
Mijn fluwelen kraag wel,kostte me 50 euro.Voering en kleur vd knopen ook mogen kiezen en mijn naam er in geborduurd.
Ze wilden hem eerst helemaal op maat maken(ging om een paar cm) maar dan werd ie me 300 euro duurder. :=
Heb maar de standaard maat genomen en hij zit als gegoten.Nu nog een nieuwe witte broek met hoge band zonder bandplooi en ik kan er tegenaan!(mits ik die laatste wp'tjes ff rijd... ;( )

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 22:43

jeetje, en ik vind het al heel wat als ik bijna 80 euro neerleg voor een broek ( die trouwens heerlijk zit, daar niet van :D )

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:45

Tsjaa:had weinig keus.Als ik dan toch tussen al die toppers mag gaan rijden wil ik natuurlijk niet voor l@l rijden met een goedkoop frackje.
Koop mijn broeken altijd 2de hands,vind 80 euries al teveel geld!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 22:50

daar heb je een punt natuurlijk, als je het doet, doe het dan goed :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:54

Hallo,

Mijn bontschimmel is inmiddels al bijna helemaal wit Nadeel van bontschimmels hè, vond hem met de vlekken ook wel leuk...Zie profiel
Ik ben mijn laatste wedstrijd gestart in klassieke oufit (zwarte cap/jasje/laarzen, witte blouse/broek/handschoenen) Als zadeldekje had ik een zwarte met een grijs en rood randje. Stond heel erg sjiek! Ik had voor de verzorging een 7 gekregen, dus de jury had er geen moeite mee.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:38

Een 7 maar?Vind dat als je met een wit paard rijd zonder vlekken dat je minstens een 8 moet krijgen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:14

ambre schreef:
Een 7 maar?Vind dat als je met een wit paard rijd zonder vlekken dat je minstens een 8 moet krijgen!

Dat heb ik ooit maar 1x gehad.. altijd een hele schone schimmel in de ring gebracht, met een zilver witte staart (en die ziet er doordeweeks wel anders uit) en prachtig ingevlochten, terwijl dat niet eens hoeft, maar daar heb ik toch meestal een 7 en zelfs wel eens een 6 voor gehad, zodat ik me toen oprecht afvroeg waarom ik zo veel moeite deed :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:19

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:51

ambre schreef:

Daar heb ik juist zo'n hekel aan :o Mijn zwarte en bruinen worden net zo goed gewassen als de schimmel en de appie, en daar krijg je dan een 7 voor en voor de witten een 8. Ik heb er even veel werk aan ;)
Doe maar gewoon een cijfer gebaseerd op hoe het peerd eruit ziet. Een zwarte glanzend en stofvrij voorstellen is ook niet evident.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:53

Urielle schreef:
ambre schreef:

Daar heb ik juist zo'n hekel aan :o Mijn zwarte en bruinen worden net zo goed gewassen als de schimmel en de appie, en daar krijg je dan een zeven voor en voor de witten een 8. Ik heb er even veel werk aan ;)

Ik heb altijd veel meer werk aan de schimmel dan dat ik aan de andere heb gehad hoor, even een borstel erover heen is vaak niet genoeg :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:57

Dat hoef ik met mijn zwarte en mijn hele donkerbruine ook niet te doen hoor, dan zien ze er niet uit. Die gaan ook in wedstrijdtijden elke dag onder de spuit en wekelijks in de shampoo. Alleen met vossen en lichtbruinen kan ik me 'gewoon poetsen' permitteren. Het verschil tussen een gewassen paard en een geborsteld paard zie je toch echt wel heel goed.
Nog sterker: mijn schimmel heb ik bij een vorig concours op vrijdag kunnen wassen en vlechten en op zondag was hij nog spik en span (glanzen doet hij toch niet). Dat hoef ik met mijn zwarte echt niet te doen, die maakt nog een extra rondje mesthoop speciaal voor mij.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:53

Een zwarte is ook een drama idd.Vind dat als je peerd er netjes uitziet en jij ook dat het gewoon een 8 waard is!
Maar ik heb aan de bruine paarden maar een kwartier werk en aan de witte 3 kwartier.Alleen voor het inpakken op de wagen al...

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:16

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:18

Laatst bijgewerkt door kimmysan op 22-04-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:20

Urielle schreef:
Ik heb er even veel werk aan ;)

Dat snap ik niet, ik ben met m'n donkerbruine echt heel wat eerder klaar.
Bij de schimmel moet ik altijd de manen en de hals wassen en de staart natuurlijk ook.
Dat doe ik bij de bruine niet hoor, ja de staart maar niet eens altijd.

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:27

Ik heb alles in het blauw (shabrak, jasje, cap, handschoentjes, oormutsje) op mijn schimmel (is nog wel een donkere) en al het tuig (hoofdstel, zadel, singel voortuig, peesbeschermers) en mijn laarzen in het donkerbruin. Ik vind dat in ieder geval heel erg mooi staan.
Ik vind dat er heel veel kleuren heel mooi op een schimmel, want ik heb bijvoorbeeld ook alles in het donkerbruin en zwart en dat staat ook heel mooi.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:20

KarinvdM schreef:
Urielle schreef:
Ik heb er even veel werk aan ;)

Dat snap ik niet, ik ben met m'n donkerbruine echt heel wat eerder klaar.
Bij de schimmel moet ik altijd de manen en de hals wassen en de staart natuurlijk ook.
Dat doe ik bij de bruine niet hoor, ja de staart maar niet eens altijd.

Ik was meestal alleen de staart bij mijn schimmels. Soms de voorbenen en bij de merrie moet ik altijd de mestvlekken wegwassen bij haar achterbenen. (afgelopen zaterdag niet gedaan want daar had ik geen tijd voor :o ) De ruin is vaak meegeweest en dan heb ik alleen de staart gewassen.
Hals en manen was ik maar 1x per jaar met shampoo maar in de zomer spoel ik vaak af na het rijden.
Als ik een bruine heb wordt er helemaal weinig gewassen. Equistar doet wonderen haha

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:47

Ja, maar jouw schimmel heeft ook niet van die spierwitte manen...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:58

Juul_Ania schreef:
Ik heb alles in het blauw (shabrak, jasje, cap, handschoentjes, oormutsje) op mijn schimmel (is nog wel een donkere) en al het tuig (hoofdstel, zadel, singel voortuig, peesbeschermers) en mijn laarzen in het donkerbruin. Ik vind dat in ieder geval heel erg mooi staan.
Ik vind dat er heel veel kleuren heel mooi op een schimmel, want ik heb bijvoorbeeld ook alles in het donkerbruin en zwart en dat staat ook heel mooi.

Eens :j
Het enige wat ik meestal niet zo mooi vind is een wit dekje op een al heel bleke schimmel...

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:05

Ik vind donkerblauw echt ontzettend mooi op een schimmel, zelfs mooier dan zwart!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:11

KarinvdM schreef:
Ja, maar jouw schimmel heeft ook niet van die spierwitte manen...

Allebei gelukkig niet maar helaas houdt mijn merrie van mest. Die was ik alleen op de dag van de wedstrijd. Die schuift volgens mij de mest onder haar deken want de mest zit soms op plekken :+

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:48

ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat komende zaterdag ga doen. ik denk dat ik haar maar zo laat mogelijk ga wassen en dan nog een paar schoonmaak checkups ga doen. want vanmorgen stond ze ook al helemaal groen op me te wachten, overal grasvlekken. camouflage-schimmel :D