Wedstrijdstress bij paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:47

owens-mama schreef:
dan ontploft ze. en is er helemaal geen land mee te bezeilen

Ik denk dat je er gewoon een keer echt aan moet gaan rijden, als ze zo ontploft, niet erg gewoon er doorheen rijden..
Ik Had vroeger precies hetzelfde en een keer was ik het zo zat dat ik door de zure appel beet, flink boos werd. En daarna was het over. Jij moet proberen om die hetigheid en spanning om te zetten naar energie in het rijden..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:55

Mijn merrie heeft precies hetzelfde!
Veel schakelen en goed aan het werk houden met losrijden
Worden ze wel heter maar wel controleerbaar heet.

Marleen74

Re: Wedstrijdstress bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:57

Heb je nog wedstrijden gepland staan of gehad???Hoe ging het??

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:01

owens-mama schreef:
Ze krijgt aan voer 2x daags handje brok tot een kwart. Fibra en mais( alleen in de winter) En hooi. Verder staat ze de heledag in de wei.
Ik rijd met haar al vijf jaar wedstrijden, en niet heel vaak in de maand hooguit 2x en soms helemaal niet.
Ik zal me eens gaan verdiepen in het supplementenverhaal. misschien kan ik daar wat mee

Wij hebben thuis ook zo'n stresskip staan, hartstikke lief paard maar herken hem precies in het beeld van die buien soms.
Paard krijgt elke dag magnesium door zijn bix, helpt bij hem erg goed.

-Namiro-

Re: Wedstrijdstress bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:18

Is het geen idee om tijdenlijk even te longeren voordat je erop gaat? Dan kan ze even de eerste spanning eruit lopen voordat jij erop gaat.
Ik heb ditzelfde ook met mijn ruin. Met longeren kan hij even rondkijken en een keer flink uit z'n plaat gaan als hij wil. Daarna kan ik erop en gelijk eraan rijden.
Misschien een optie om eens te proberen?