Galop in het inrijden of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:37

Als ik jou was zou ik me meer op de controle gaan richten dan op de galop. Jij hoort te bepalen hoe je pony loopt en niet je pony zelf.
Zoals al meer wordt gezegd hier zou ik gewoon even goed gaan overleggen met je instructeur.

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:18

Storm76 schreef:
Gewoon in de rijbak :)

Daar moet je voor betalen? xD

@misrosanne,
ja daar heb je ook een punt.
heb al eens oefeningen gedaan op de gangen in het algemeen (van stap naar draf, terug stap, halt, terug draf etc.)
het probleem is dat ze in de winter vaak teveel energie heeft (te weinig rijden en buiten zitten, zoals eerder vermeld), in de zomer gaat het altijd beter.

Ging gisteren voor de eerste keer met haar op (groeps)wandeling, en aangezien ze nogal "geweldig" en schichtig was vreesde ik even voor de galop, maar tot mijn verbazing had ik haar toen volledig onder controle, ze galoppeerde zelfs op een traag tempo (ben dat niet gewend van haar, zat achter een vrij traag paard).
Heb eens moeten galopperen op een hele kleine cirkel, ging ook veeeeeeel beter, 'k heb dan meer controle.
Mss idd meer op oefenen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:31

Moet je ook betalen voor het vrijrijden? Zit dat niet bij de stalling inbegrepen dan.. (Zou best kunnen hoor, maar ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord)

Ik denk dat de enigste oplossing voor jou zal zijn om meer te oefenen en het paardje meer te laten bewegen. Kun je zelf niet af en toe wat bijleggen om te kunnen rijden? En ik neem aan dat als de eigenaresse van het paardje de zus is van je instructrice dat het geen probleem zal zijn om af en toe gratis de bak in te mogen..

edit: sorry, niet goed gelezen ;)
Ik zie dat bijbetalen op het moment voor jou bijna geen optie is. Helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:49

Storm76 schreef:
In je les krijg je een hoop informatie mee waar je later zelf mee aan de slag kunt.
Zo kan je de overgangen gaan oefenen en de middendraf.
Wat [***] schrijft is dus dat je niet altijd les nodig hebt, je kunt ook gaan vrij-rijden en je eigen dingen oefenen die je moeilijk vind.

Dat bedoel ik inderdaad.

Hmm maar je moet dus betalen voor het gebruik van de bak? Terwijl de pony daar wel gestald staat..? Dat is nieuw voor mij :)
Maar dat bemoeilijkt het wel een beetje ja.

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:29

Ja, daar moet ik voor betalen.
mijn pony staat bij wijze van spreken niet op de manege zelf gestald maar er net wat achter,
als je wil rijden = betalen.

_pacific_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:45

Ja kan best galopperen.
Misschien als je nog een kwartiertje eerder begint met losrijden en dan vrij veel galopperen?
Dat doe ik ook met mijn pony als hij hevig is als ik moet warmrijden voor het springen...
misschien moet je het uitproberen.
Galoppeer 1 wedstrijd eens wat langer en ook verruimen en terugpakken, dus van arbeidsgalop ,, wat pasjes verruimen en terugnemen zodat je soort van overgangen krijgt.
De andere wedstrijd ga je bv dan niet galoperen en kijk dan wat het beste helpt.

verder ook heel veel overganen maken, stap naar draf, draf naar stap, halthouden naar staf of draf en omgekeerd.
Heel veel overgangen maken moet ook helpen

Succes

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:51

Uit al je posts kan ik, denk ik, afleiden waar en met welke pony je rijdt.

Als ik jou was, dan zou ik tijdens het inrijden voor je B1 proefje niet galopperen, zolang jij (bij de gewone trainingen) het gevoel hebt dat de galop te snel gaat.
Voor de B2 proef zou ik wel even kort galopperen, maar dan misschien gewoon op de cirkel zodat je wat meer controle hebt (desnoods de cirkel wat kleiner maken) (in je proef moet je waarschijnlijk ook geen lange lijnen rechtuit rijden). En dan na je galopje desnoods eventjes stappen met lange teugel zodat je pony opnieuw kalmeert, en dan opnieuw verder gaan met los rijden en figuren rijden in stap en draf.
Hou je pony aan het werk. Je mag bij wijze van spreken nooit een volledige toer in de piste rijden zonder ergens een figuur gereden te hebben. Op die manier leert je pony beter te wachten op jouw commando's.

Veel succes met de wedstrijden!