Nu 2 verliespunten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:47

ik heb het wel is gehad dat mn pony 7!!!! keer de ring uitsprong en ja die was geheel afgesloten. ben iedere keer weer met de slappe lach de ring in gegaan. jury kon er ook om lachen en had nog winst ook. die telde gewoon mee

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:48

savana schreef:
Wat ik me nog wel afvraag, als je meteen afgroet nadat het paard de ring uit is gesprongen, heb je dan ook verliespunten?
Volgens mij niet namelijk. Je bent dan vrijwillig gestopt, of geldt dit niet als een paard de ring uitspringt?

Je paard is dan toch al de ring uitgesprongen.. dus dat heeft er op dat moment niks mee te maken.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:48

chelletju schreef:
ik heb het wel is gehad dat mn pony 7!!!! keer de ring uitsprong en ja die was geheel afgesloten. ben iedere keer weer met de slappe lach de ring in gegaan. jury kon er ook om lachen en had nog winst ook. die telde gewoon mee

Dan heb je EN een niet zo slimme, of extreem lieve jury gehad..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:50

savana schreef:
Wat ik me nog wel afvraag, als je meteen afgroet nadat het paard de ring uit is gesprongen, heb je dan ook verliespunten?
Volgens mij niet namelijk. Je bent dan vrijwillig gestopt, of geldt dit niet als een paard de ring uitspringt?

nou dit lijkt me niet echt vrijwillig je proef stoppen he? denk niet dat de jury daar intrapt.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:51

Raiza schreef:
DendroFleur schreef:
Stomme vind ik dat er tegenwoordig om het minste of geringste afgegroet wordt en dat je dat niets kost. Paard loopt niet fijn en ze zijn bang voor een verliespunt...snel afgroeten. Daar zou ook een straf op mogen staan.
Uitsluiting vanwege kreupelheid oid is iets anders, dat is in het belang van het paard.

Voorheen kostte dit wel verliespunten maar dit is juist aangepast om mensen die aan de 30 winstpunten zitten maar niet willen promoveren, niet de kans te geven om eeuwig in die klasse te blijven.
Als je bv aan de 29 wp zat en dus bijna over moest, waren er combinaties die dan op 1 wedstrijd beide proeven voor het eind afgroeten, 4 verliespunten aan de broek, dus hadden ze weer enkele winstpunten ruimte voordat ze over zouden moeten.
Ik heb genoeg Z1 ruiters gezien die de wissels niet bevestigd hadden en zo in het Z1 konden blijven rijden door dit regelmatig te doen.
Ik vind het juist wel goed dat dit afgeschaft is.

Maar waarom starten ze dan geen HC, of gewoon niet starten. Nu betalen ze voor een proef, rijden tot net voor het afgroeten en gaan dan ook zonder prijs en winstpunten naar huis. Want eigenlijk gebeurd er nu hetzelfde. Op vrijwel iedere wedstrijd waar ik heb gereden is er wel iemand geweest die vrijwillig heeft afgegroet. Heb er zelf ook wel eens over gedacht maar dat was me te min. Uiteindelijk bleek ik ipv een verliespunt (of 2x want het waren 2 proeven), nog in de 170 gescoort te hebben. Soms valt het dus enorm mee.

savana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:58

Was ook maar n vraagje/gedachte! Normaal zou je zeggen dat na zo'n fout meteen moeten stoppen (of dat de jury in ieder geval duidelijk maakt dat het over is) in dit geval mocht ze doorrijden en haar moeder heeft op moeten zoeken hoe het nou zat, kortom het is niet helemaal duidelijk.
(hoewel het regelement wel duidelijk lijkt te zijn, maar blijkbaar worden de regels niet altijd nageleefd).
En hoe zit het dan met afgroeten tijdens de proef, wel of geen verliespunten? Dacht namelijk wel eens gehoord te hebben dat wanneer het tijdens je proef afgroet je geen verliespunt hebt.

Basic_

Re: Nu 2 verliespunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:04

Ik mocht zelf kiezen of ik de proef nog verder wou rijden of meteen stopte gewoon, ze vertelde me wel dat de punten niet meer mee zouden tellen ;)
Heb de proef wel afgemaakt voor mijn gevoel en de ervaring!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:05

Ik ben ook eens rechtdoor de bak uit gesprongen en mocht niet meer verder rijden. De vereniging was zo aardig om de coupons niet op te sturen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:06

@ savana dat staat al ergens uitgebreid in dit topic,vrijwillig stoppen betekent geen verlies..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:08

ja het was toene en jong dier en mocht gewoon doorrijden ze staat bekend als een strenge jury....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:02

knollentuin schreef:
savana schreef:

nou dit lijkt me niet echt vrijwillig je proef stoppen he? denk niet dat de jury daar intrapt.

Nee, leuk bedacht, maar je springt de ring uit, is dat een afgesloten ring dan uitsluiting en -2 .

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:03

kohtje schreef:
Ik ben ook eens rechtdoor de bak uit gesprongen en mocht niet meer verder rijden. De vereniging was zo aardig om de coupons niet op te sturen.

Aardig maar eigenlijk gewoon fraude hoor:)

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:13

Het is mij helaas ook al eens overkomen. Ik mocht gewoon weer de ring in en de winstpunten werden gewoon meegeteld.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:15

Roxx schreef:
caneitje schreef:
wow echt ja? Dat wist ik nieteens. Vanaf welke klasse geld dit eigelijk?

Dat geldt in iedere klasse.

Oei dan mag ik nog wel even gaan oefenen met kleine witte hekjes, hij ziet ze soms nog als springmateriaal hihi :=

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:19

Alleen kun je in de B geen verliespunten/ minpunten rijden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:25

Maar je kunt wel uitgesloten worden in de B

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:54

DendroFleur schreef:
Maar waarom starten ze dan geen HC, of gewoon niet starten. Nu betalen ze voor een proef, rijden tot net voor het afgroeten en gaan dan ook zonder prijs en winstpunten naar huis. Want eigenlijk gebeurd er nu hetzelfde. Op vrijwel iedere wedstrijd waar ik heb gereden is er wel iemand geweest die vrijwillig heeft afgegroet. Heb er zelf ook wel eens over gedacht maar dat was me te min. Uiteindelijk bleek ik ipv een verliespunt (of 2x want het waren 2 proeven), nog in de 170 gescoort te hebben. Soms valt het dus enorm mee.

Als je 7-10 euro kwijt bent voor een proef, ben je hem zowiezo kwijt als je niet bij de prijswinnaars rijdt, of je nou afgroet of de proef uitrijdt.
Als je paard bv geen wissels kan springen, maar je kan in het Z1 wel zo meerijden dat je telkens bij de 1e drie zit, kan je wel een keer 10 euro weggooien voor een proefje, als je er de volgende Z1 wedstrijd 50 euro mee wint.
Als je over moet naar het Z2 en je komt daar niet bij de prijswinnaars doordat je paard de wissels nog niet voldoende beheerst, ben je je inschrijfgeld verschuldigd, maar win je niks. Zo houden ze hun paard toch in wedstrijdconditie en kunnen ze nog een prijs meepikken, terwijl ze dat niet doen als ze promoveren.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:58

Nou daar zou ik echt niet mn tijd aan willen verspillen. Zijn er dan echt mensen die dat doen Raiza? Ik heb daar trouwens nog nooit zo over nagedacht....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:57

die instelling is er in de dressuur minder als in de springsport,daar was het echt rekenen hoe veel punten je had en als je te hoog kwam even een paar parcoursen afgroeten verlies incasseren en hup weer voor de prijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:56

Basic_ schreef:
jury schreef:
als het een geheel afgesloten ring was dan ben je uitgesloten (als je er zelf voor kiest om de ring niet dicht te doen dan wordt dat ook gezien als afgesloten ring)
als dat niet het geval was dan krijg je -2 punten (vergissing)

Ik heb dus wel 2 verliespunten.. de ring was alleen bij A open.. maargoed.. t is nou eenmaal zo.

_sparta_ Bedankt!

@ Relaxed: Dat weet ik, maar ik vind 2 verliespunten wel een beetje voerdreven.. maargoed dat zijn de regels nou eenmaal.

2 verliespunten inderdaad. Zeker in het M vind ik dat je je paard/pony in de ring moet kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:59

Basic_ schreef:
savana schreef:

Je paard is dan toch al de ring uitgesprongen.. dus dat heeft er op dat moment niks mee te maken.

der uit is der uit. dus disc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:00

kohtje schreef:

dat vind ik dus een hele slechte zaak. ik ken meer verenigingen die hele slechte punten niet plaatsen op de site of niet opsturen naar de KNHS, dat vind ik echt van de gekken!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:10

vonneke schreef:
kohtje schreef:

dat vind ik dus een hele slechte zaak. ik ken meer verenigingen die hele slechte punten niet plaatsen op de site of niet opsturen naar de KNHS, dat vind ik echt van de gekken!

Misschien deden ze dat omdat de trein voorbij kwam denderen? We hebben het wel over 12 jaar geleden.
Eerlijk gezegt vind ik dat je een verlies punt pas moet krijgen als je een slechte proef rijd en niet omdat je een ongelukje hebt en over zo'n pokke hekje springt. Van mij mogen ze van mij als iemand bv in een m proef de m gerichte onderdelen zoals bv schouderbinnenwaarts niet of slecht beheersen een min punt geven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:18

Over een pokke hekje vind ik geen klein foutje. Je hebt dan duidelijk het paard niet onder controle.

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:23

kan mij dat niet voorstellen, misschien even bellen (foutje gemaakt misschien)