Hoevaak de Proef oefenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CindyK88

Re: Hoevaak de Proef oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:26

Ik oefen de proef bijna nooit. Meestal één of twee keer voor de tijd. Soms zelfs op de dag zelf pas.
Maar het ligt heel erg aan de persoon. De één vindt het prettig de proef uit het hoofd te kennen, de ander leest de proef liever inplaats van rijden, weer anderen rijden de proef liever een paar keer.
Kijk wat je voor jezelf het handigst vindt.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:28

Ik rij de proef hooguit een keer. Wel wat lijntjes eruit, maar in zijn geheel maar 1 keer. Mijn paard is nogal slim en die weet anders precies wat er komt :+ Ze denkt erg mee :P

Ik lees hem wel, als ik hem nog nooit eerder gereden heb, de avond voor de wedstrijd, of in de auto, nog even door.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:53

Ik lees mijn proef enkel, ik rijd hem niet. Paard is nogal slim en meedenkend en gaat dan fijn vantevoren aangalopperen omdat hij weet dat dat gaat volgen. Ook leuk bij het einde van de zomer in de groepsdressuur...

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:56

Ik oefen een proef 1 keer als er weer een nieuwe proef gereden moet worden.
Verder leer ik thuis de proef uit mijn hoofd.
Wil niet dat mijn paard de proef uit zijn hoofd kent.
Ik pak wel onderdelen uit de proef mee in de training.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:06

Ik oefen hem meestal 1x als ik weer nieuwe proeven heb. Leer hem ook helemaal uit mn hoofd, en dan neem ik hem soms wel even mee met trainen, maar meestal neem ik gewoon stukjes eruit mee.
Maar het verschilt bij iedereen, je moet gewoon een beetje uitvissen wat het beste past bij jou en je pony, wat je het fijnste vindt. Een beetje uitproberen dus

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:09

Ik rij nooit een proef als oefening :n Lees m goed door, haal de moeilijke stukken eruit en daar train ik dan wel even op. Maar nooit als geheel, mn paard heeft het te snel door