Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:09

Als ik iets vergeten ben, en ik wil ruim van te voren aanwezig zijn (haat om te laat te komen/moeten haasten) :=

Van anderen vind ik het vervelend als ze zich zijn vergeten af te melden.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:09

-179 punten

-3de worden terwijl er maar net 2 prijzen zijn

-niemand die er rekening mee houdt dat je paard een rood lintje in heeft en alsnog gaan zeuren als ze bijna een lel krijgen

-instructeurs die midden in de bak staan

-mensen die alleen maar op een volte rijden om hun instructeur heen op de rechterhand en jij rijdt op de linkerhand en krijgt geen voorrang en dan nog naar mij snauwen

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:11

iemand die continu met een zweep loopt te slaan en zn paard tot bloedens toe met sporen prikt en vervolgend een jury die er niks van zegt.. zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:12

Relaxed, in mijn sport wel ;) wij hebben ringmeesters voor de inrijring. Er is méér dan dressuur alleen :j
En ik heb wel wat beters te doen dan nitwits uit de bak jagen en ruiters aanspreken op het 'afstoffen' van hun paard, als ik aan het losrijden ben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:12

Relaxed schreef:
boytju2 schreef:
als je instucteur de hele tijd tegen je gaat schreeuwen terwijl je staat in te rijden!,
dat is zoooo iritant en zenuwslopend.

wie heeft dat ook? ;$

Mijn juf vond dat ook acosiaal en deed dat dus niet. Ze zei alleen even iets als ik langs haar reed, maar echt lesgeven deed ze daar echt niet meer :n Dat moet je gewoon thuis voor elkaar hebben.

Mijn instructie heeft me vorig jaar met de regiokampioenschappen wel geholpen. Was een jong paard en heel veel paarden in de bak, maar ze zei alsnog alleen wat als ik langsreed. Kan er ook niet tegen als instuctie staat te schreeuwen :+

Mensen die rood strikje negeren, pony schopte niet snel, maar wel als die zich opgesloten voelde :=

Kleine kindjes die van ouders te horen krijgen dat ze met losrijden maar alleen linksom moeten galoperen :+

Of een drukke inrijdbak waar je allemaal op dezelfde hand blijft om geen botsingen te krijgen en dan 1 iemand die steeds op de andere hand gaat rijden dan de rest :+

Of met dit jonge paard;
Heb je netjes gebeld met secretariaat of je 5 minuutjes kan longeren omdat hij gevaarlijk kan rodeo-en. Heb je toestemming, vraag jehet op de dag zelf nog een keer. Weer toestemming en dan mensen die op die stal staan die boos worden dat je dat niet mag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:18

MyWishMax schreef:
Of een drukke inrijdbak waar je allemaal op dezelfde hand blijft om geen botsingen te krijgen en dan 1 iemand die steeds op de andere hand gaat rijden dan de rest :+

Daar zou ik ook geen boodschap aan hebben, ik bereid mijn paard optimaal voor en dat betekent dat ik 'm beide kanten op rijd als het MIJ uitkomt tijdens het losrijden, ik ga me ook niet aanpassen aan anderen daarin. Als ik het nodig vind om de andere kant op te gaan dan doe ik dat. Er zijn duidelijke verkeersregels dus ik zie het probleem niet.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:18

Of dat iemand heel hard met de zweep slaat of elke keer mer de tong klakt en mijn paard daarop reageert :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:21

Sonja schreef:
MyWishMax schreef:

Daar zou ik ook geen boodschap aan hebben, ik bereid mijn paard optimaal voor en dat betekent dat ik 'm beide kanten op rijd als het MIJ uitkomt tijdens het losrijden, ik ga me ook niet aanpassen aan anderen daarin. Als ik het nodig vind om de andere kant op te gaan dan doe ik dat. Er zijn duidelijke verkeersregels dus ik zie het probleem niet.

Wel als je met z'n 20en in een 20x40 bak rijdt. Dan kan je even niet anders om ongelukken te voorkomen. Maar in dit geval was het iemand die rechtsom constant zijgangen inzette waardoor diegene alsnog voorrang had. En hand veranderen werd in overleg gedaan. Mocht jij het nodig vinden, dan riep je dat en ging de hele bups mee. Alleen die ene persoon ging op dat moment dan precies weer de andere kant op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:22

Sonja schreef:
Relaxed, in mijn sport wel ;) wij hebben ringmeesters voor de inrijring. Er is méér dan dressuur alleen :j
En ik heb wel wat beters te doen dan nitwits uit de bak jagen en ruiters aanspreken op het 'afstoffen' van hun paard, als ik aan het losrijden ben.

Maar dan nog zou ik niet van een ringmeester af willen laten hangen en los ik het liever zelf op als ik me echt ergens aan stoor.. Ongeacht welke tak van sport.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:25

@MyWishMax, tja wat mij betreft had die gelijk hoor :j Ik verander van hand als dat nodig is qua oefeningen om op te warmen, niet als iemand anders de andere kant op wil...
Wij pakken dat overigens anders aan, de rijbaan wordt in 2 voltes verdeeld, waarvan er eentje linksom gaat en eentje rechtsom. Werkt prima.

@Relaxed, is een keuze. Ik ben alleen met mijn eigen paard bezig als ik inrij, ik maak geen tijd voor dergelijke dingen van anderen. Maar misschien is dat ook wel een stukje gemakszucht, JUIST omdat er bij ons gewoon een functionaris voor is :j

MyWishMax

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:27

Tja, dit moest van de wedstrijdorganisatie en ringmeesters, ook niet mijn favo losrijd manier ;)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:32

1. Te veel mensen in de inrijbaan
2. Mensen die nog les krijgen in de inrijbaan en dat je daardoor beperkt wordt in je eigen inrijden
3. Als het programma heel erg inloopt
4. Mensen die jouw paard als bumper gebruiken omdat ze zelf niet kunnen rijden en dan achterop je paard rijden
5. Asociale gedrag van ruiters en hun aanhang als het tegenzit

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:39

MyWishMax schreef:
Wel als je met z'n 20en in een 20x40 bak rijdt. Dan kan je even niet anders om ongelukken te voorkomen.

Dan zou denk ik vooral de drukte me irriteren. Ik rij een aantal paarden graag los met achtjes en slangenvoltes en dat kun je met zoveel ruiters ook wel vergeten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:47

Urielle schreef:
- Als je er na het checken van de starttijd op het secretariaat achter komt dat het programma alsnog meer dan een half uur inloopt, waardoor je met een nauwelijks losgereden paard de ring in moet.

- Als mijn groom/voorlezer weer eens ineens pleitos is

- Als ik te laat ben of spullen ben vergeten.

Precies hetzelfde! Vooral de 2e, mijn vader verdwijnt soms spooorloos, stresslevel schiet dan echt naar 100% :Y)

- Instructeurs/ouders die staan te gillen aan de zijlijn of midden in de bak

- Mensen die niet weten dat linksom voorrang heeft op rechtsom.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:46

- Een drukke losrijbaan

- Combinaties die je tegemoet komen, en die strak langs je heen rijden. (vindt mijn merrie niet leuk, ze dreigt maar slaat niet, soms vindt ik dat jammer }> )

- Combinaties die alle kanten op stuiteren met hun paard

- Combinaties die halthouden op de hoefslag

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:09

Frustraties allom als ik op springwedstrijd ga..
- Inrijden met 40 man gemiddeld (vanavond weer.. kijk er nu al naar uit. Kan er ook voor kiezen om naar een andere wedstrijd te gaan, maar daar leert het paard ook niets van)
- Mensen die geen rekening houden met anderen (goed, ik heb geen rood strikje in mijn paards staart, maar over me heen rijden is ook weer niet nodig)
- Mensen die geen rekening houden met degene die inspringen (iedereen schreeuwt netjes wat ie gaat springen en er dan stom voor gaan staan aansingelen..)
- Mensen die met 2, 3 soms 4 man naast elkaar gaan stappen op de hoefslag. In een kleine bak moet je dan bijna op de plaats een volte draaien)

Met dressuur heb ik ook wel eens frustraties..
- Instructies in de bak (als je met 10 man inrijd en de helft van de bak wordt gebruikt door 1 persoon, ja, dan vliegen de frustraties om je oren)
- Als de instructie ook nog met een zweep staat te zwaaien (ja serieus meegemaakt, paard was helemaal over zijn toeren! Weg ontspanning, weg proef...)
- Uitlopend programma (1 keer meegemaakt dat het een half uur uitliep, terwijl ik bijna aan de beurt was. Was nog aan het inrijden, dus paard had flink de knollen op..)

Verder frustraties:
Paard moeten wassen maar het sneeuwt/regent (heb geen overdekte wasplaats en een bont paard....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:17

Roxxiejj schreef:
Frustraties allom als ik op springwedstrijd ga..
- Inrijden met 40 man gemiddeld (vanavond weer.. kijk er nu al naar uit. Kan er ook voor kiezen om naar een andere wedstrijd te gaan, maar daar leert het paard ook niets van)
- Mensen die geen rekening houden met anderen (goed, ik heb geen rood strikje in mijn paards staart, maar over me heen rijden is ook weer niet nodig)
- Mensen die geen rekening houden met degene die inspringen (iedereen schreeuwt netjes wat ie gaat springen en er dan stom voor gaan staan aansingelen..)
- Mensen die met 2, 3 soms 4 man naast elkaar gaan stappen op de hoefslag. In een kleine bak moet je dan bijna op de plaats een volte draaien)

Met dressuur heb ik ook wel eens frustraties..
- Instructies in de bak (als je met 10 man inrijd en de helft van de bak wordt gebruikt door 1 persoon, ja, dan vliegen de frustraties om je oren)

- Als de instructie ook nog met een zweep staat te zwaaien (ja serieus meegemaakt, paard was helemaal over zijn toeren! Weg ontspanning, weg proef...)
- Uitlopend programma (1 keer meegemaakt dat het een half uur uitliep, terwijl ik bijna aan de beurt was. Was nog aan het inrijden, dus paard had flink de knollen op..)

Verder frustraties:
Paard moeten wassen maar het sneeuwt/regent (heb geen overdekte wasplaats en een bont paard....)

Ik ben dan zo'n trut die er dwars doorheen gaat rijden en instructie moet uitkijken voor dr tenen als ze echt midden in de bak gaat staan.. Vind dat niet normaal dat 1 iemand de hele bak nodig meent te hebben.. :n

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:36

Eigenlijk is mijn grootste frustratie wanneer mijn paard niet loopt zoals ik dat wil {en dat is vaak mijn eigen schuld},verder probeer ik me niet teveel te ergeren maar vind het wel vervelend als het erg druk is in de losrijbak.

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:30

wat mij het meest irriteert zeg maar.. is hoe andere mensen hun paard behandelen.. (op een negatieve manier)
als het bij me zelf even niet helemaal soepel loopt oid vind ik dat helemaal niet erg. is vervelend maar kan er niet mee blijven zitten.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:23

dat ik geen voorlezer heb op zaterdagen

en dat er mensen zijn die tot vervelings aantoe, met inrijden geen rekening met anderen houden.
en denken dat de hele bak van hun alleen is.

als ze ineens super in of uitlopen.
en je bijna geen tijd hebt om in te rijden,
of dat je super lang zit te wachten of er op zit.

dat ik als de proef begint ineens super zenuwachtig ben , terwijl ik dat niet eens wil!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:43

Ringmeesters die je te laat komen halen,
Voorlezers die stotteren of slissen (sorry voor diegenen)
Zweepje, wedstrijdjasje, cap vergeten
etc.
;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:55

- Drukte in de inrijbak
- instructeurs die pontificaal gaan staan lesgeven terwijl het al druk is
- en de rode lintjes in de staart waardoor mensen denken dat ze alles mogen. Daar heb ik geen boodschap aan. Jouw probleem dat je een schoppend paard hebt (en 9 van de 10 keer is dat niet eens zo, maar willen ze meer ruimte), je blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je paard.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:14

- Drukke inrijbak, maar mensen gaan wel uitgebreid naast elkaar stappen en kletsen.
- Goede proef maar geen goede punten en andersom.
- Een prijs horen te krijgen, maar niet krijgen [dus officieel horen te krijgen, maar door een foutje niet].
- 179 punten.
- Alleen maar zesjes ipv 4'en en 9's.
- Mensen die hun paard voor niks in hun mond trekken en verrot schoppen.
- Instructeurs die staan les te geven.
- Inlopen of uitlopen van de wedstrijd.
- Mensen die gewoon voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben [en aangezien mijn pony/tank doorloopt als ik dat zeg hebben ze meestal pech... dan gaan ze vanzelf wel aan de kant als ik dat niet ga].
- Mensen met een mooie pony en een slechte proef die hoge punten krijgen/winnen ipv mensen met een minder mooie pony en een goede proef.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:18

Fitzroy schreef:
- Drukte in de inrijbak
- instructeurs die pontificaal gaan staan lesgeven terwijl het al druk is
- en de rode lintjes in de staart waardoor mensen denken dat ze alles mogen. Daar heb ik geen boodschap aan. Jouw probleem dat je een schoppend paard hebt (en 9 van de 10 keer is dat niet eens zo, maar willen ze meer ruimte), je blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je paard.

Ja klopt, ik wil wel graag wat meer ruimte, anders rijden ze over me heen, daar zit ik ook niet op te wachten. En stel je doet er geen rood lintje in en je paard trapt en raakt jou, dan hebben wij het weer gedaan.. Met een rood lintje moet je gewoon even meer rekening houden. We doen het niet voor niets..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:35

drukte in de bak
als ik een beetje haast heb en laat ben
179 punten heb
als het inloopt of uitloopt.
mensen die niet uitkijken en een stuk verbeelding zijn.

had ook een keer was aan het galloperen. was bij het diamand van twenterand in Den Ham..ik ging linksom..kom ik rechtsom iemand tegen in de galop, we gingen allebei niet opzij. en we rijden volop tegen elkaar op..en zij maar vloeken!