''vrolijk'' paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:44

Scum schreef:
De vraag is of hij vrolijk is, of misschien ergens last van heeft. Ligt het zadel verder wel goed?

ja het zadel ligt goed

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:46

driebergen schreef:
Inderdaad, niet ieder paard dat bokt, springt en de matcho uithangt is vrolijk... regelmatig gezien dat zulke paarden dit soort dingen doen, doordat vluchten voor werk, gewicht ruiter, rijvaardigheden van de ruiter.

Ga na of het paard gezond is, of je zadel goed ligt en of je wel op een paardvriendelijke manier rijdt. heb je les? vraag je instructrice hoe je dit aan moet pakken.

medische helemaal in orde, zadel is goed, kopstuk is goed, ikzelf rij al 10j dus weet denk ik wel hoe ik moet rijden, en m'n lesgeefster zegt dat z'n vader ook zo deed (op 16jarige leeftijd nog. En hij liep internationaal) adel 357

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:47

upperlady schreef:
Het l9ijkt mij dat als het het zadel is dat hij er op vde thuisbassis ook last van moet hebben????

ja en da heeft hij niet. Heb trouwens verschillende zadel, hoofdstellen en zelfs andere ruiters opgezet, waaronder m'n lesgeefster, en hij blijft vrolijk

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:48

arsiana_x schreef:
De mijne was ook erg druk toen ik ze pas had.
Ze was toen net 4 geworden :P
Als we binnen reden was er niet aan de hand, maar als we buiten of op vreemd terrein reden verschrok ze bij ALLES!
Zelfs als er nog maar een paard aan de andere kant van de pist in galop aansprong ging zij er leuk achteraan.
We reden toen 4x per week, en ik ging elke keer als we gereden hadden een kleine wandeling in het bos maken (uitstappen).
En dit deed ik zonder zadel om haar beter aan te voelen.
De dagen dat we niet reden ging ik gewoon een kleine wandeling maken aan het halster zonder iemand erop.
Na dit 2 maanden gedaan te hebben reageert ze nergens meer op!
Als we nu rijden is ze altijd heel geconcentreerd, en luistert veel beter naaar de hulpen.
Ik weet niet of dat zo bij ieder paard gaat, maar je kan het wel proberen :)

het probleem is dat hij van niks verschrikt. Hij heeft eigl vn bijna niks schrik

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 15:50

brendastral schreef:
wel ik heb net hetzelfde met de mijne. altijd super goed gegaan en ik wil gaan trainen voor dressuurwedstrijden en hij begint. als ik nog maar in draf wil gaan begint hij al met bokken en stijgeren. het enigste wat hij wil is galloperen.
van mijn lesgeefster moet ik hem aandrijven tot in draf en wil hij galloperen gewoon in galop laten gaan. als hij een beetje moe word en je wilt trug gaan draven en hij draaft een stukje drekt naar stap gaan en gewoon overgangen van stap naar draf, draf halt, halt draf, tussendoor is een galoppje en klaar. ik hoop dat dit gaat werken voor jou en voor mij ;)

dat ga ik vanmiddag eens probere :) heb vandaag voor de zoveelste keer in een manege een bak gehuurd, in de hoop da hij ooit eens minder vrolijk gaat doen