Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paardentango schreef:@chelletju bedoel je pag 49/50 ?
Die had ik gequote, die bedoel je denk ik? Die is overgenomen uit het reglement.
Weet iemand ook waarom de ene wel mag, en de andere niet. Er moet toch een reden voor zijn denk ik dan. Iemand heeft dat bedacht en het is overgenomen.
Paardentango schreef:Het is veelal 'het zou kunnen omdat' en dan komen er heel veel woorden maar géén antwoord Shadow0.
Citaat:Bokt lijkt me een héle geschikte plaats om deze vraag voorlopig neer te leggen. We willen toch allemaal graag weten behalve dàt iets niet mag ook waaròm we iets wel of niet moeten/mogen doen.
En ik vind het nog reuze meevallen dat er vooral dingen 'zou kunnen omdat' geopperd worden. Er worden soms ook de wildste beweringen gedaan zonder een spoortje voorbehoud

alles wordt van Amerika hier overgenomen maar of de cowboys nou goede ruiters waren....
er komt een keer dat je dat jonkie moet starten op vreemd terrein...........
)
Tartarus schreef:Er zijn in de dressuurregelementen geen hulpteugels toe gestaan. Dit omdat dressuur draait om de harmonie tussen ruiter en paard, en dat je door dressuurmatig te rijden je paard gymnastiseerd. Met een slofteugel dwing je een paard in een houding en heb je geen harmonie en gymnastiseer jij je paard ook niet.
Daarnaast hoort iemand die niet zonder een slof kan rijden niet thuis op een dressuurwedstrijd.