Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
organisator schreef:Je mag gerust al snel een B proefje rijden maar je moet op zijn minst je paard in de hand hebben, redelijk netjes je proef rijden ( figuren ), enige basis hebben, en ook wat nagefelijk als het niet teveel gevraagd is.
Want elke winstpunt die je rijdt kan de laatste zijn voor het volgende niveau. En als jurylid weet je niet hoeveel winstpunten een combinatie heeft. Dus je verdient eigenlijk een winstpunt als je laat zien dat je enigzins de volgende klasse aankan ( lees hier niet perfect rijdt )
En natuurlijk is de B er voor ervaring op te doen maar het moet voor ons juryleden ook leuk blijven.
Fitzroy schreef:Ik kijk in principe of de proef winstpuntwaardig is voor de betreffende klasse. Maar bv. in de L2 houd ik wel in het achterhoofd dat zo iemand evt. door gaat naar de M1. Dan wil ik graag toch al wat meer oprichting zien anders komt betrokkene zichzelf in de M1 gigantisch tegen.
Sjuimpje schreef:Daarom moet hij ook die punten niet krijgen.
Overigens heb je er nu 10 nodig...
Fitzroy schreef:netjes rijden vind ik belangrijker dan voltes die de hoefslag moeten raken. Zo kun je overal wel een punt van maken. Als de volte netjes rond is, paard loopt met goede stelling en buiging maar hij raakt net de hoefslag niet, dan kunnen mensen toch even goed een winstpunt rijden. Het algemene beeld vind ik belangrijker dan of iemand de hoefslag wel raakt.
Fitzroy schreef:Waar staat in het proevenboekje dat je paard niet nageeflijk hoeft te zijn in de B? Dat staat dus nergens en het is een wijd verbreid misverstand dat je paard niet nageeflijk hoeft te zijn.
Kortom EmMetjes, heel goed mogelijk dat je bij mij idd geen winstpunt hebt gereden. Je verdient gewoon geen winstpunt als je paard niet nageeflijk is.
Evy"]
[quote="kimmy schreef:Wat voor cijfer had ik op die handveranderen? een 1! Terwijl ik duidelijk nog een paar passen laten zien had...