wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:53

Ik vind het ook erg netjes wat jij hebt gedaan! Ik zou gezegd hebben, leer je hengst te rijden en anders de ballen eraf, wat je zegt, wat nou als je met een hengstige merrie daar had gereden?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:02

Ik heb mijn paard ook 2 jaar hengst gehad... maar als ik last had van een merrie of ruin dan is dat het probleem van diegene met de hengst... Dus ging ik de bak uit of even met diegene overleggen.

Ik vind het best belachelijk dat jij gewoon van haar de bak uit moest! Had ik persoonlijk niet gedaan. (tenzij mijn paard gevaar zou lopen ;) )

Ik ben het er ook zeker mee eens dat je je hengst onder controle moet hebben. Toch blijft een hengst in bepaalde mate onvoorspelbaar..

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:11

Urielle schreef:
ikke20 schreef:
we reden op dat moment dus met zn 2en in de bak dus voor haar genoeg ruimte om verder los te rijden en voor mij om uit te stappen
geloof ook niet dat ik volgende keer nog zo vriendelijk ga zijn

Met zijn tweeen?!! En dan gaat ze jou vragen om weg te gaan?!!
Ik denk eigenlijk dat ik dan gezegd had dat ze maar thuis moest blijven tot ze haar bok rondgestuurd kreeg :o

Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Losrijden en uitrijden mag iedereen in de bak en is geen privilege voor een persoon.
Als ze haar paard niet in bedwang kan houden, moet ze hem thuis eerst maar beter opleiden. Ik was ook niet gegaan iig.

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:56

ik vind het maar raar van dat meisje, zij kan haar paard toch niet onder controle houden? nou dan gaat zij toch ergens anders uitstappen/losrijden? Maarja rare mensen heb je soms

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:08

Ik breng zelf ook een hengst op wedstrijden en dat gaat eigenlijk heel goed. Oke, hij loopt al jaren mee op de wedstrijden, maar goed: het blijft een hengst. We krijgen veel complimenten over hoe braaf Otto is. Hij hinnikt of brult zelden en is zelfs wat benauwd voor paarden die snel langs komen.

Ik vind het van de zotte dat iemand die perse op een hengst moet rijden een ander de bak uit stuurt. Het is háár probleem dat ze het dier niet onder controle heeft en niet het jouwe.

Maar er is ook een andere kant van de medaille (die in het geval van de TS niet echt van toepassing is overigens) en dat is dat veel mensen je vaak afsnijden en niet in de gaten hebben dat je op een hengst rijdt. Dat overkomt mij regelmatig. Ik probeer zelf rekening te houden met de andere combinaties, maar hoe kan je voorkomen dat iemand spontaan besluit je af te snijden?

Met andere woorden: denk om elkaar :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:21

@pletje dat ben ik ook helemaal met je eens als je ziet hoe vaak memsen iemand met een hengst erg dicht benaderen zou eigenlijk regel moeten komen dat met een hengst bijv met rood dekje moet rijden daardoor kan iedereen herkennen dat het een hengst is want niet iedereen ziet het/let erop

nou vind ik over het algemeen dat mensen erg weinig respect voor elkaar en de regels heeft op wedstrijd hoe vaak ik al wel niet ergens bijna bovenop stond omdat ik op de linkerhand op de hoefslag aan het galoperen ben en iemand me tegemoed komt in stsp en weigert aan de kant te gaan

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:25

@Ikke: ja aan de regels van de bak houden mensen zich vaak niet :n

Mijn merrie draaide zich vliegensvlug om als er iemand aan kwam denderen. Dus het geldt niet alleen voor degene met een hengst, maar meer in het algemeen :) (en ik ga liever niet in een rood dekje rijden haha! :P :o )

De wereld verbeteren begint bij jezelf, dus dit is eigenlijk een oproep aan alle wedstrijdruiters :D

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:17

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het een beetje overdreven als je maar met ze 2e rijdt in de hele baan. Als je met meerdere combinaties zou rijden begrijp ik het. Dan vind ik dat ze haar paard beter onder controle zou moeten kunnen houden want idd, wat zou er gebeuren als je met 2 mega hengstige merries in de bak rijdt, Je kan niet iemand vertellen dat hun dan maar ergens anders moeten los rijden of de bak uitgaan als je bijna moet starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:49

ikke20 schreef:
@pletje dat ben ik ook helemaal met je eens als je ziet hoe vaak memsen iemand met een hengst erg dicht benaderen zou eigenlijk regel moeten komen dat met een hengst bijv met rood dekje moet rijden daardoor kan iedereen herkennen dat het een hengst is want niet iedereen ziet het/let erop

Dat hoeft voor mij niet hoor, een hengst is gewoon een paard. Mensen moeten uberhaupt niet zo dicht langs elkaar willen rijden, mijn ruin is linker met andere paarden dan de hengst dus ik ben sowieso niet zo gediend met afsnijden, ik denk niemand toch? Bij het afsnijden van het hengstje zal er niet veel gebeuren, afgezien van even kijken, meer mag hij ook niet van mij }>
Als je hengst wat last heeft van de hormonen, wat altijd kan voorkomen, net als een drukke ruin of een humeurige merrie kan gebeuren, dan zoek je even een rustig stuk op of je vraagt je groom om hem even vast te clippen tot hij weer onder appel is. Al parkeren ze er een hengstige merrie voor, dan kun je natuurlijk stellen dat het asociaal is, maar dan nog moet jouw hengst zich blijven gedragen.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:47

als zij met die hengt wedstrijden wil gaan rijden, moet ze er maar rekening mee houden.
en ik denk dat het wel vaker voorkomt bij haar.
en een bedankje had er zeker wel vanaf mogen komen :o

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:14

Ik vind het netjes wat je hebt gedaan maar ik zou in dit geval gewoon in de bak blijven. Ten eerste moet zij de hengst onder controle houden. Juist een jong paard moet er maar aan wennen in mijn ogen. En wat als jij nu na haar had moeten rijden? Was je dan gestopt met losrijden? Als ze hier al problemen mee heeft dan heeft ze van het voorjaar helemaal een probleem met het buitenseizoen en hengstige merries.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:20

Toen ik met me hengst op wedstrijden kwam keek ik ook altijd netjes uit.
Ik kies er voor om met een hengst te gaan rijden dus vind ook dat daar een stuk verantwoordelijkheid bij komt kijken.
Je hoort geen mensen de bak uit te sturen.

Helaas is het andersom ook vaak zo dat mensen geen rekening houden met wat je rijd.
Midden voor je neus gaan rijden dus afsnijden etc.

Ik vind toch dat mensen eigelijk soms wat beter hun best mogen doen ongeacht op wat je rijd om rekening met elkaar te houden.
Zoals blijven stappen op de hoefslag als anderen draven of galoperen.

En als ik een ander paard uit hun panty zien gaan probeer ik meestal aan de andere kant me paard even op een volte te zetten ofzo dan kan de andere ruiter zich even op het paard focussen dan ook nog eens bang moeten zijn om iemand omver te rijden.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:25

Ik heb een goedgekeurde dekhengst gereden op wedstrijden, en als amazone heb jíj de verantwoordelijkheid. Niet de andere mensen. Als je graag wil starten moet jij dus zorgen dat je jouw paard onder controle hebt. Natuurlijk kan je wel vragen of iemand een beetje wil opletten, maar om een ander te verzoeken de bak te verlaten? Hallo, zij is zo achterlijk om met een hengst langs een plassend paard te stappen, en als zij dan problemen met dat beest krijgt is het haar eigen schuld. Moet ze maar leren rijden hoor...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:48

sjeetje! dat ze het durft te vragen! lekker thuisblijven als je persee een hengst wil rijden maar niet onder controle hebt!! dat een ander paard plast is misschien vervelend als je een hengst rijd maar daar moet jij als ruiter mee om kunnen gaan, zo niet; THUISBLIJVEN!!

of ik weggegaan zou zijn; no way!!

Tebaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:11

zo wat diep respect voor jou zeg!!
Wat jammer dat sommigen zonodig een hengst moeten rijden zonder de consequenties ervan te kunnen inzien en hun hengst onder normale controle te kunnen houden..!
En wat een lef heb je dan om iemand de bak uit te sturen!!
Nee petje af voor jou dat jij je zo hebt gehouden, aan mij had ze een verkeerde gehad!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:27

Iedereen heeft recht op losrijden en uitstappen, jij dus ook..
net als je rijbewijs, als je rijd mag je andere mensen niet hinderen, wat zy dus wel deed..!

Af en toe, die paardenmensen... :z

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:32

Ze heeft mazzel gehad dat ze jou trof en niet mij :P
Zij wil wedstrijden rijden met een hengst! Volgens mij
is het juist de bedoeling met wedstrijden dat je laat
zien dat je je paard onder çontrole' hebt, dus vind ik
dat je in de inrijbak ook maar moet laten zien dat je
je paard onder controle hebt!!! Hormonen of niet, jij
hebt net zoveel recht als haar om daar te gaan inrijden!
Ik was mooi blijven rijden! 8-) haar probleem!.......

intenzo96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:24

jha je bent eigenlijk te netjes geweest }>
als je met een hengst gaat rijden dn moet je hem ook KUNNEN rijden!!
goed gedaan!!!! *D

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:58

je deed het goed!!!
die gene had gewoon moeten bedanken

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:18

1. Ik vind het heeeel netjes dat je dit gedaan hebt !!, zelf zou ik het niet doen.
2. zolang zij haar paard niet onder controle heeft, helemaal een hengst, moet ze niet op concour gaan
3. als ik een (hengstige) merrie heb, dan zou ik tegen haar zeggen dat ze zelf maar lekker weg moet gaan omdat jij ook gewoon wilt losrijden/afrijden.

Mijn mening,
zolang je je hengst niet aan kunt ga je niet op wedstrijd met hem en wat jij hebt gedaan zou ik niet hebben gedaan !!
En ze had je op z'n minst mogen bedanken ~!!

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:54

Mee eens met de reacties die al gegeven zijn, jij hebt het erg goed gedaan door dus aan de kant te gaan.
Maar zij had ook wel even een bedankje mogen geven.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:59

Je hebt inderdaad zoals al meer gezegd lekker de eer aan jezelf gehouden door even om de hoek te wachten, netjes! :D
Maar inderdaad beetje associaal dat je dan geen bedankje krijgt, zij had een "probleem" met jou paard, niet andersom!
Mijn hengst vergat dat hij hengst was zodra het zadel erop lag, totdat hij weer afgezadeld stond dan was hij weer hengst :P

maudvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:19

lekker typje zo te lezen! Haha Maargoed ik vind dat je het goed hebt aangepakt hoor, ze heeft het proefje dankzij jou goed kunnen rijden denk, een bedankje had zeker op z'n plaats geweest. Maar ja het is natuurlijk heeeeeeeeeel moeilijk om bedankt te zeggen, zo blijkt maar weer ;(

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:23

Ik vind niet dat je op een wedstrijd hoeft te komen als je je paard niet onder controle kan houden. Je moet andere niet hoeven hinderen omdat je controle problemen hebt, dan heb je eerst nog iets om mee aan de gang te gaan voordat je aan wedstrijden begint waar je andere paarden tegen gaat komen.

Ze had jou minstens even kunnen bedanken!

prissjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:35

Ik start zelf ook met een hengst..
En tijdens het rijden heeft die gelukkig nergens last van en concentreerd zich op mij ..
Maar zodra ik het idee zou krijgen dat die niet meer te houden is en geen controle meer heb dan zijn ze ballen er toch zo af..
Ik vindt het heel knap van jou dat je zo gereageerd heb om de bak uit te gaan maar als ik daar in jou plaats zou rijden had ik toch tegen haar gezegd kan je zelf de bak niet uit gaan ..
En als ik dat meisje was zou ik met me hengst gewoon niet meer gaan starten als die onhandelbaar is ..

Maar meid heel goed opgelost ho0r knap vn je