Bizzybijtje schreef:Nee, dat word ook gewoon afgestraft omdat je paard tegen de loodlijn moet lopen....
Er is ook nog een wezenlijk verschil tussen achter de loodlijn en rollkur...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sodeletuut schreef:Lijkt me ook erg om te zien.. Om eerlijk te zijn had ik er wat van gezegd.. Maarja zou niet veel nut hebben want het is niet illegaal ofzo..
woeliej schreef:Citaat:Deze methode kan ernstige schade toebrengen, de kaken kunnen onherstelbaar beschadigen, de nekwervels kunnen beschadigen, het paard kan last van andere gewrichten en spieren krijgen door deze onnatuurlijke houding en aan het begin van de nek net achter de schedel kunnen botwoekeringen ontstaan! Deze verzoorzaken pijn is qua hevigheid te vergelijken met die van reuma(!) bij een mens.
woeliej schreef:Citaat:Deze methode kan ernstige schade toebrengen, de kaken kunnen onherstelbaar beschadigen, de nekwervels kunnen beschadigen, het paard kan last van andere gewrichten en spieren krijgen door deze onnatuurlijke houding en aan het begin van de nek net achter de schedel kunnen botwoekeringen ontstaan! Deze verzoorzaken pijn is qua hevigheid te vergelijken met die van reuma(!) bij een mens.
Marian0557 schreef:Helaas kun je er inderdaad niks aandoen, want als je naar mevrouw in kwestie gaat krijg je meteen een walm over je heen.
Hun zijn toch altijd beter.

CMP schreef:Wat Marije29 zegt klopt vaak helaas wel. Paarden die vaak worden (los)gereden dmv de rollkurmethode lopen in een proef ook regelmatig achter de loodlijn en helaas wordt dat niet altijd door alle juryleden als negatief beoordeeld.
Maar wat de meeste al zeggen, het heeft weinig nut om deze mevrouw met haar rijden te confronteren...
daffodil schreef:Maar je zomaar bemoeien met iemand zijn inrijden of het hier klakkeloos op internet mikken, nee dat doe je niet.
woeliej schreef:nou het spijt me zeer hoor, maar ik heb me niet met die mevrouw bemoeit en ik heb hier ook geen naam of plaats genoemt. Ik val dus helemaal niemand lastig. Dus ik maak wel even heel fijn zelf uit wat ik hier wel of niet plaats
sjeik schreef:En veel mensen die zich niet in die trainingsmethode hebben verdiept, zijn er tegen. Gewoon, omdat ze niet weten wat het nut is.
Maar je gaat zelf toch ook niet sporten voor je je spieren even hebt gerekt.