Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:39

Ik moet wel toegeven hoor; ik kijk altijd op tegen meisjes (mensen) die al zo hoog kunnen rijden.
Terwijl ik nog maar een beetje rondhobbel ..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:40

pietsie schreef:
Sorry Esther ,ben het niet met je eens ,hier geen rijke ouders maar wel veel inzet van beide, dus ouders en kind

en dat is het hem nou net.. Je ouders moeten zich ook inzetten..
mijn ouders hebben weinig met paarden en dan is het gewoon moeilijk.. De b is bij mij goed gegaan en in die paar wedstrijden wel de l gehaald, maar nu zonder les en bak kom ik gewoon niet meer verder, is gewoon balen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:41

Marian0557 schreef:
@pietsie: Echt dik respect voor jullie! Want ik het die valk/bruine uit je profiel?

Ze heeft wel goede begeleiding gehad zeker?

"
Bedoel je die Perlino ??

alleen de bovenste pony is van ons zelf, de andere twee zijn hengsten die ze voor fokkers rijd.
En ja goede begeleiding is wel een verreiste maar dat hoeft zeker geen "bekende" instructeur te zijn hoor, maar wel iemand met verstand waar ze mee bezig zijn.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:42

Ik vind het hartstikke knap van die kinderen, maar ik denk niet dat ik dat zelf zou willen. Toen ik 10 was droomde ik natuurlijk over m'n eigen Salinero en Olympische Spelen. Dat is nu nog maar 5 jaar geleden, maar nu ben ik hartstikke blij met m'n eigen Haflingertje :+: . En moet ik er niet aan denken om elke dag te denken aan de komende wedstrijd...
2 meisjes bij mij in de klas rijden heel hoog. Eentje Z springen, andere Z dressuur. Ze moeten allebei elke dag 2 paarden rijden, omdat hun ouders willen dat ze al beginnen met de paarden, zodat ze daar klaar voor zijn als ze 18 zijn. Wat lijkt me dat verschrikkelijk...

_Esther

@pietsie: komt steeds op hetzelfde neer... mensen hebben die achter je staan.

Mungbean

Pas nog een jong meisje gesproken die zelf haar pony Z1 kampioen van en bepaalde provincie heeft gemaakt. Haar ouders steunen haar wel, maar hebben er de ballen verstand van.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:43

Wat dat betreft stond er een heel interessant stukje in de paard en sport, over coaching, en de rol van ouders in de sport. Vond het daar ook heel goed geschreven, dat ouders wel achter hun kind moeten staan, maar wel een ouder moeten zijn voor het kind, en niet een 2e coach.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:44

@Sizzle: Heeft dat meisje haar pony, vervoer en lessen helemaal zelf betaalt? Of de ouders die haar steunen. Niet dat ik geen respect heb voor zo'n meisjes, zeker niet!! Ik wou dat ik zo kon rijden.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:44

Olijkje schreef:
pietsie schreef:
Sorry Esther ,ben het niet met je eens ,hier geen rijke ouders maar wel veel inzet van beide, dus ouders en kind

en dat is het hem nou net.. Je ouders moeten zich ook inzetten..
mijn ouders hebben weinig met paarden en dan is het gewoon moeilijk.. De b is bij mij goed gegaan en in die paar wedstrijden wel de l gehaald, maar nu zonder les en bak kom ik gewoon niet meer verder, is gewoon balen.

Precies hetzelfde met mijn ouders. Nu ik net anderhalfjaar m'n eigen pony heb rijd m'n vader ook elke dinsdagavond in de stoere mannen les op de manege.
Maar echt rijden kan hij nog niet, en dat was natuurlijk ook niet te verwachten. Het is meer gewoon lol maken, en blijven zitten :+
Ik durf te wedden dat als mijn ouders ook hadden gereden dat ik dan niet zo lang op een manege had gereden, en in no time m'n eigen pony had gekregen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:45

Olijkje ,idd je moet wel ouders hebben die er achter staan, anders is het haast onmogenlijk.(maar niet onmogenlijk) als jij je inzet en passie er af kan laten stralen zijn er ook wel andere mogenlijk heden.
Ik ken genoeg fokkers die hun pony's heel graag door een getalenteerd ruitertje willen laten rijden of uitbrengen

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:45

Sizzle schreef:
Pas nog een jong meisje gesproken die zelf haar pony Z1 kampioen van en bepaalde provincie heeft gemaakt. Haar ouders steunen haar wel, maar hebben er de ballen verstand van.

Hoeven er ook geen verstand van te hebben, maar ze begeleiden je wel.
Ze helpen je wel op concoursen, en zorgen dat je goed les krijgt.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:46

pietsie schreef:
Olijkje ,idd je moet wel ouders hebben die er achter staan, anders is het haast onmogenlijk.(maar niet onmogenlijk) als jij je inzet en passie er af kan laten stralen zijn er ook wel andere mogenlijk heden.
Ik ken genoeg fokkers die hun pony's heel graag door een getalenteerd ruitertje willen laten rijden of uitbrengen

Maar met 10 reed ik net 2 jaartjes op een manegepaard, van het hele woord nageeflijk had ik nog nooit gehoord. Toen zat ik nog in m'n Penny-tijd

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:47

wake up.. idd een erg goed stukje ,dat is waarom ik als gediplomeerd instructie dus GEEN les geef aan mijn eigen dochter.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:48

Ik heb nu even het geluk dat ik geen geld hoef te betalen.
Mijn ouders steunen me ook niet, en hebben er geen verstand van.
(ik ook niet)
Maar al mijn vader binnenkort begint met paardrijlessen denk ik dat hij heel anders gaat denken over het nemen van een eigen paard en wedstrijden rijden :j

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:49

Daar kan ik me altijd zo aan ergeren. Ik rijd nu nog een paard op de manege, loopt verder niet in de lessen met andere mensen, maar als ik zie hoeveel ouders er zitten te schreeuwen langs de kant alsof ze het beter weten dan de instructreur/trice.
Mijn vader komt zo vaak mogelijk kijken, en gebruikt de dingen die hij tegen mij zegt in z'n eigen lessen. Niet alles, maar wel basisdingen die ik verkeerd doe. Dat vind ik echt leuk, dat hij altijd komt kijken en zich sinds kort ook interesseert voor de paarden :)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:51

Fira , ik vind het ontzettend knap als mensen op wat oudere leeftijd beginnen te rijden, als je ouder bent denk je veel meer na wat er kan gebeuren, als je jong bent durf je alles zonder na te denken.
Respect voor je pa !!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:51

pietsie schreef:

Ja, op zoiets hoop ik ook altijd maar, dat er iemand in de buurt zit die zoiets wel ziet zitten, maar ik hou me eerst bezig met mijn eigen pony, en als het weer weer beter wordt kan ik wel op het land rijden dus dat scheelt ook weer. En ik denk ook vaak, ik heb tenminste een pony!
Maar op wedstrijd voel ik me wel nooit zo op mijn gemak, al die kinderen met hun leren laarzen en veel jonger dan ik die een super proef (én ook beheerst) rijden, en altijd heb ik het gevoel dat er dan wel een paar mensen zijn die naar me staan te kijken van waar ben jij nou mee bezig, en dat is dan gewoon vervelend, eerst hielp een vrouw in de buurt weleens, maar die heeft een kind gekregen dus nu ligt het helemaal stil.
En dan loopt het zo vast..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:52

pietsie schreef:
Fira , ik vind het ontzettend knap als mensen op wat oudere leeftijd beginnen te rijden, als je ouder bent denk je veel meer na wat er kan gebeuren, als je jong bent durf je alles zonder na te denken.
Respect voor je pa !!

Precies :j
Daarom heb ik ook zo'n respect voor die mannen in m'n vaders les.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:52

Als ouders bij mij aan de kant lopen te schreeuwen od. tegen kinderen stuur ik ze gewoon weg of vraag of ze het soms over willen nemen

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:53

poehpoeh, wat een ''ik moet jaloezie even kwijt kunnen'' topic
ik moet toegeven heel soms heb je een kind met dure kleren en laarzen en les van de beste, maar die komen ook niet altijd even ver hoor! ligt aan je talent, gedrevenheid en de match tussen jou en je paard!

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:53

Mijn ouders zouden makkelijk een paard en het onderhoud kunnen betalen maar ik krijg er geen.
Ik denk dat je eerder ouders moet hebben die helemaal achter je staan.
Laatst bijgewerkt door liza_x op 27-12-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:54

Wahaa, dat heeft een instructrice van mij ook een keer gedaan, zo'n 4 jaar geleden. Er was echt een vader die op een gegeven moment les stond te geven. En hij deed het niet verkeerd.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:54

Ik denk zeker een combinatie.
De ouders hoeven niet persé extreem veel geld te hebben, maar moeten wel de drive hebben om vele zondagen op te geven, met de trailer heen en weer te rijden en dat soort dingen.
Daar gaat natuurlijk wel een smak geld inzitten, maar je maakt het wel zo gek als je zelf wil. (denk aan GPA, leren laarsje etc.)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:56

Jasterina schreef:
ik moet toegeven heel soms heb je een kind met dure kleren en laarzen en les van de beste, maar die komen ook niet altijd even ver hoor! ligt aan je talent, gedrevenheid en de match tussen jou en je paard!

jaja, ik ben op me 52e jaloers op die kinderen........
Ben niet voor niets gestopt met de dressuur

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:56

Jasterina schreef:

Oke, ik ben jaloers, ik wil ook ouders die zich interesseren in paarden, toegegeven :D .

Toch heeft het met geluk te maken hoor, zelfs om zo'n supertalent te zijn moet je geluk hebben :) . Ik zou dat ook willen zijn: ben ik niet, maar wil het wel en doe mn best en heb altijd lol :D .