ik vind het alleen jammer dat veel jury's bij ons in de kring hetzelfde willen zien, namelijk met de neus tegen de borst en volledig op de voorhand. En daar dan 200 punten voor geven. Mij zetten ze nogal eens weg met net 180 punten terwijl ik hem opricht en op de achterhand rij, ik dacht dat je je paard op moest richten en vooral ook op de achterhand moet rijden, zeker vanaf de M1 waar ik nu in rij.
Lauraa__
Geplaatst: 11-01-10 03:03
Ik heb een keer een wedstrijd gereden en ik moest wijken, ik denk dat ik geen stapje wijken heb laten zien, ze hoofd ging de lucht in en het was dramatisch. Ik kreeg er toch een 7 voor, vond het erg bijzonder ik weet niet waar de jury zat met zijn hoofd maar niet bij mijn proef in ieder geval.
ai_luf_u
Geplaatst: 12-01-10 18:21
sommige jurys vinden het geweldig als een paard opgekropt loopt, anderen niet. je weet nu hoe je vaker moet rijden xD
Sjonniej
Geplaatst: 12-01-10 20:25
ai_luf_u schreef:
je weet nu hoe je vaker moet rijden xD
Zoals ik vind dat het goed is voor mijn paard. Als ik me aan moet gaan passen aan het beeld wat een jury graag ziet, nee, dan maar geen winstpunt.
xErnie
Geplaatst: 30-01-10 22:22
heb ik ook wel eens gehad dat ik heel bagger reed maar toch 2de werd. met 3 wp. het is inderdaad een jury sport, het licht eraan wat de jury goed vind als een jury graag een paard opgekropt ziet lopen vind de jury dat mooier dan een paard die juist goed is uitgeschoven zoals het hoort. ja in de M en Z moeten ze iets geheven worden. maar dat rijd je nog niet
Jureren is niet meer wat het geweest is, de meeste jury's beoordelen op hetgeen wat zij graag zien in een proef, en niet wat de regels exact voorschrijven.. Persoonlijk zou ik een systeem waarin dezelfde ruiters een aantal wedstrijden telkens dezelfde juryleden krijgt, zodat ze kunnen werken aan de commentaren die de jury's geven, en de wedstrijd erna weten of ze vooruitgang geboekt hebben
Helma_Amber
Geplaatst: 04-02-10 11:16
Ik heb afgelopen outdoorseizoen eens twee M1 proeven gereden die voor mijn gevoel beide rond de 170/175 waard waren. De eerste proef was die mooi voorwaarts, maar af en toe wat drammerig en in de tweede proef werd hij moe en sloom en was ik continu bezig met voorwaarts rijden. Voor mijn gevoel ging de eerste proef beter dan de tweede. Toen kwam de uitslag: In de eerste proef was ik laatste met 160 en in de tweede proef eerste met 199. Ik kon er met mn verstand niet bij en snap het nog steeds niet. De meeste jury's jureren gewoon naar wat zij graag willen zien geloof ik. Ik sta nu in elk geval nergens meer van te kijken
MarlouHarlem
Geplaatst: 05-02-10 19:49
ik heb zoiets ook welleens gehad,, de ene week 200 punten en de 1 prij en de ndere week kwna de 1e niet hoger dan 163 punten ...