Ik heb er gemengde gevoelens over. Super natuurlijk dat de mogelijkheid er komt maar wel jammer dat het vooralsnog t/m L2 is en ik had gehoopt dat het gewoon gemengd zou worden.
De toegestane optomingen ben ik het helemaal mee eens

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sjakie schreef:Ik vraag me echt af of het argument wel zo goed is. Het loslaten van kaak-nek gewricht lijkt me het gevolg van een goed fysiek en iets minder van de optoming.
Fitzroy schreef:Dan mag er eindelijk bitloos gereden worden en is het nu weer niet goed?
Wees blij dat het mag. Ik denk dat voor de meeste bitloze ruiters de L2 al een behoorlijke opgave is.
Wat ik me wel afvraag, is hoe ze de juryleden gaan bijscholen. Gaat dit op basis van vrijwilligheid of wijzen ze mensen aan?
En mag je bv. de ene wedstrijd met bit en de volgende bitloos starten of mag je niet zo makkelijk switchen?
Fitzroy schreef:Wat ik me wel afvraag, is hoe ze de juryleden gaan bijscholen. Gaat dit op basis van vrijwilligheid of wijzen ze mensen aan?
Fitzroy schreef:Dan mag er eindelijk bitloos gereden worden en is het nu weer niet goed?
Wees blij dat het mag. Ik denk dat voor de meeste bitloze ruiters de L2 al een behoorlijke opgave is.
Daan_Ordeal schreef:Eindelijk weer eens een update over de mogelijkheden voor het bitloos wedstrijdrijden!
Ik heb er gemengde gevoelens over. Super natuurlijk dat de mogelijkheid er komt maar wel jammer dat het vooralsnog t/m L2 is en ik had gehoopt dat het gewoon gemengd zou worden.
De toegestane optomingen ben ik het helemaal mee eens
sjakie schreef:Begrijp ik dan goed doordat het wordt toegestaan moet die groep ruiters maar gewoon tevreden zijn, niet zeuren en vooral geen discussie willen voeren en al helemaal geen kritiek leveren?
JoviBan schreef:Juryleden worden opgeroepen om een "opleiding" te doen (vrijwillig) en kunnen zich inschrijven.
Waar die opleiding inhoudelijk dan uit bestaat, is me een raadsel.
sjakie schreef:Tuurlijk is het super dat het mag, maar snap in deze vorm niet waarom het nooit eerder is toegestaan. Dit is gewoon een beperkte kleine stroming binnen de dressuur.
jasmijn78 schreef:JoviBan schreef:Juryleden worden opgeroepen om een "opleiding" te doen (vrijwillig) en kunnen zich inschrijven.
Waar die opleiding inhoudelijk dan uit bestaat, is me een raadsel.
Ik vind het alleen maar te prijzen dat de KNHS zijn juryleden wil bijscholen om deze rubrieken te beoordelen. En het lijkt mij voor de hand liggend dat die bijscholing voornamelijk over de beoordeling van de aanleuning zal gaan, gezien het feit dat op dat punt de reglementen worden aangepast voor bitloze combi's.
JoviBan schreef:Wat valt daar nu in op te leiden c.q. bij te scholen?
JoviBan schreef:Kun je me verder uitleggen wat het verschil is tussen deze 'aanleuning' en de 'aanleuning met bit'?
jasmijn78 schreef:JoviBan schreef:Wat valt daar nu in op te leiden c.q. bij te scholen?
Het herkennen van een goede aanleuningmet en zonder bit misschien?
jasmijn78 schreef:JoviBan schreef:Kun je me verder uitleggen wat het verschil is tussen deze 'aanleuning' en de 'aanleuning met bit'?
Moet ik je dat uit gaan leggen? Ik heb de reglementen toch niet aangepast, noch was ik lid van de werkgroep? Ik denk dat in het bericht in P&S vrij duidelijk omschreven wordt wat het verschil is tussen een aanleuning met en zonder bit. Ik vind het begrijpelijk en aannemelijk verwoord.
JoviBan schreef:En wat is het verschil? Is aanleuning aan het bit of de mond te zien? Ik dacht van niet. Bit of geen bit doet er dus niet toe om aanleuning te beoordelen.
JoviBan schreef:Je hoeft het mij niet uit te leggen, want er ìs geen verschil.
JoviBan schreef:Ik was alleen benieuwd naar jouw beleving daarvan, maar die heb je dus niet.
.