zzgp drama! kwaliteit van niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:06

Denk dat ik ook maar weer ga starten als het niveau zo slecht is :D

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:08

tita schreef:

ja ik ook hoef me schijnbaar niet te schamen meer :D

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:08

bloempje08 schreef:
Rambobo schreef:
@ Bloempje

Was jij gister aanwezig dan? Kom je zelf weleens op ZZGP wedstrijden?
Vast niet anders had je het echt wel met me eens geweest.

Ikzelf rij niet op dat niveau nee, mijn paard echter wel.
Ik heb zelf de ambitie niet. Maar dat neemt niet weg dat ik niet weet hoe het WEL moet.
Overigens was ik gister in het gezelschap van mensen die wel op dat niveau rijden/jureren en die waren
het er heel erg mee eens. Die waren nog een stuk minder vriendelijk dan ik hoor

wie zegt dat ik er niet was dan??

dat je paard het ken wil niet zeggen dat de ruiter het kent en wat jezelf al zei je bent niet zo ver dan mag je hier ook niet over oordelen.

Meerendeel vand e ruiters gister waren echter ook nog niet zover ... }>

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:09

tita schreef:

:D

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:10

dat je paard het ken wil niet zeggen dat de ruiter het kent en wat jezelf al zei je bent niet zo ver dan mag je hier ook niet over oordelen.[/quote]

Meerendeel vand e ruiters gister waren echter ook nog niet zover ... }>[/quote]

tja dat vind jij 8-) maar wel raar dat ze er wel zijn

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:11

en nogmaals: ik ben vooral laatste tijd op meerdere subtop wedstrijden geweest .. waar ik mij precies hetzelfde afvroeg als gister. En k zie heus wel het verschil tussen een paard/ruiter met kwaliteit en correct manier van rijden en iemand die beter terug kan gaan naar het Z!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:12

bloempje08 schreef:

dat je paard het ken wil niet zeggen dat de ruiter het kent en wat jezelf al zei je bent niet zo ver dan mag je hier ook niet over oordelen.

Meerendeel vand e ruiters gister waren echter ook nog niet zover ... }>[/quote]

tja dat vind jij 8-) maar wel raar dat ze er wel zijn[/quote]

6jaar in het Z2 rijden en het minimaal aantal punten bij elkaar sprokkelen voor het ZZ is ook geen kunst hoor!

bloempje08

Re: zzgp drama! kwaliteit van niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:15

hoe weet je zo zeker dat ze al 6 jaar in de ZZ rijden.

je kraakt mensen hier af terwijl je hun achtergrond niet weet. miss ben ik wel zn ruiter die er gisteren was die jij nu loopt af te kraken. luek om het zo terug te lezen

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:18

bloempje08 schreef:

je kraakt mensen hier af terwijl je hun achtergrond niet weet. miss ben ik wel zn ruiter die er gisteren was die jij nu loopt af te kraken. luek om het zo terug te lezen

Misschien was jij wel één van de beter ruiters.
Zo niet, zou ik maar eens het een en ander gaan overdenken.
En wie zegt dat ik de achtergrond van de paarden/ruiters daar niet weet?

Maar goed het punt hier is duidelijk ..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:19

heb even naar de uitslagenlijst gekeken en er is idd een groep waar de score's niet zo hoog lagen de andere zz-l groep en het zz-z wordt toch wel redelijk gescoord? maar dat gebeurd op de basis wedstrijden toch ook wel? het is bekend dat er veel mensen te vroeg de overstap maken naar zz-l,ja en dan krijg je dit. maar dat is van de b naar de l net zo dus ik snap niet wat je met dat topic wil?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:21

Rambobo schreef:
misschien heb ik het wat "cru" omschreven
en nogmaals er waren zeker ook goede combinaties

Pff dit is nou net de reden waarom ik nooit een Topic op bokt.nl plaatst.

als je een topic opent op bokt kun je verwachten dat je veel verschillende reacties krijgt! trek je daar toch niets van aan. gewoon er overheen lezen en verder gaan met reageren met de reacties waar jij wel wat mee kunt!
ik ben het gedeeltelijk met je eens. ik ken iemand die 6 jr over de m2 heeft gedaan om z te worden. hier en daar sprokkelde ze een winstpuntje bij elkaar. als het paard een goede dag had dan had ze geluk. ik vond het nivo van haar in de m2 al betreurens waardig. nu rijdt ze z en het ziet er niet uit. maar met opgeheven hoofd komt ze de ring in, trots op wat ze bereikt heeft....aan de ene kant snap ik haar, maar aan de andere kant moet ze zich schamen hoe ze nu rijdt in de z. als ze mazzel heeft en haar paard heeft een goede dag en de jury is mild dan rijdt ze in de z ook nog wel haar puntjes bij elkaar....

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:22

check andere posts maar

maar never mind!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:23

criollolover schreef:
Rambobo schreef:
misschien heb ik het wat "cru" omschreven
en nogmaals er waren zeker ook goede combinaties

Pff dit is nou net de reden waarom ik nooit een Topic op bokt.nl plaatst.

als je een topic opent op bokt kun je verwachten dat je veel verschillende reacties krijgt! trek je daar toch niets van aan. gewoon er overheen lezen en verder gaan met reageren met de reacties waar jij wel wat mee kunt!
ik ben het gedeeltelijk met je eens. ik ken iemand die 6 jr over de m2 heeft gedaan om z te worden. hier en daar sprokkelde ze een winstpuntje bij elkaar. als het paard een goede dag had dan had ze geluk. ik vond het nivo van haar in de m2 al betreurens waardig. nu rijdt ze z en het ziet er niet uit. maar met opgeheven hoofd komt ze de ring in, trots op wat ze bereikt heeft....aan de ene kant snap ik haar, maar aan de andere kant moet ze zich schamen hoe ze nu rijdt in de z. als ze mazzel heeft en haar paard heeft een goede dag en de jury is mild dan rijdt ze in de z ook nog wel haar puntjes bij elkaar....

Juist ja dat is precies wat ik bedoelde
Oa gisteren zag ik paarden die het egwoon niet aankunnen, het was gewoon zielig!
Maar omdat de ruiter het zelf zo graag wilt moet het maar gebeuren, totaal niet denkende aan het paard en aan zijn/haar eigen skills

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:25

Nogmaals de vraag,wat heeft je paard gelopen? Dat jij beweert dat ie een bepaald niveau heeft,zegt mij niks. Hooguit dat jij de prestaties van je paard wel erg rooskleurig inschat.. Is er nou verlies gereden of niet? Zo niet dan zal t wel niet zo dramatisch geweest zijn en zie ik dit topic maar als kijk mij eens interessant doen op niveau...

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:25

Rambobo schreef:
bloempje08 schreef:

Misschien was jij wel één van de beter ruiters.
Zo niet, zou ik maar eens het een en ander gaan overdenken.
En wie zegt dat ik de achtergrond van de paarden/ruiters daar niet weet?

dus jij kent alle ruiters die slecht hebben gereden hun achtergrond?

ik rij niet zo hoog en wil het niet eens. maar vind wel dat wat je doet niet kan. je gaat me nu ook nog eens vertellen dat ik er over naar moet gaan denken hoe en wat met rijden omdat ik miss in die klasse ben gestart terwijl ik dan heel slecht ree. wie ben jij omdat te zeggen. wat ik wou zeggen is dat heel veel ruiters en paarden hun ding hebben ze kunnen hun dag niet hebben maken miss idd net de overstap enz enz genoeg redens om op te noemen waar het aan kan liggen.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:26

daffodil schreef:
Nogmaals de vraag,wat heeft je paard gelopen? Dat jij beweert dat ie een bepaald niveau heeft,zegt mij niks. Hooguit dat jij de prestaties van je paard wel erg rooskleurig inschat.. Is er nou verlies gereden of niet? Zo niet dan zal t wel niet zo dramatisch geweest zijn en zie ik dit topic maar als kijk mij eens interessant doen op niveau...

Ownee hoor mijn paard is M gestart 1 x alleen M
Daarna doorgetraind naar het ZZ ... stop vanwege veulen.
In training geweest bij een ZZGP jurylid.
Ik schat helemaal niks rooskleurig in hoor, t is een feit!
Laatst bijgewerkt door Rambobo op 02-11-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:27

bloempje08 schreef:

ja stel dat jij dat was, dan is het banketstaaf om het zo terug te lezen, maar aan de andere kant, stel dat jij dat was, dan heb jij iets om daar over na te denken dat iemand jou zo slecht vond

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:28

Rambobo schreef:
6jaar in het Z2 rijden en het minimaal aantal punten bij elkaar sprokkelen voor het ZZ is ook geen kunst hoor!

Wat maakt het uit hoelang je erover doet :? Ze hebben de punten toch gekregen, dan maar wat langer erover doen, als je denkt dat je er klaar voor bent en je hebt de putnen kan je over of je nou minimaal of 50000000000000000000000 winstpunten hebt.

Je komt heus niet zomaar in het ZZlicht, zwaar of zelfs Z1, daar moet echt wel wat voor gebeuren, dat de kwaliteit laag is, ligt het dan alleen aan de ruiters? Of kan het ook aan de jury's die toch die punten hebben gegeven, of toch het niveau dat te hoog/verschillend is of andere omstandigheden waardoor het minder gaat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:29

Ik blij dat ik gisteren in wormerveer was... :D

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:30

criollolover schreef:
bloempje08 schreef:

ja stel dat jij dat was, dan is het banketstaaf om het zo terug te lezen, maar aan de andere kant, stel dat jij dat was, dan heb jij iets om daar over na te denken dat iemand jou zo slecht vond

waarom een topic hier over openen als je zelf het niet eens rijd. sorry hoor maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om mensen af te kraken hoe ze rijden terwijl ik dat niet rij. ik ken die personen en hun paarden niet dus wie zegt mij dat ze het slecht doen?? wie zegt mij dat er niets van te voren is geweest?? ik kan toch niet in hun verleden kijken en hoe en wat?

nee worden afgekraakt door iemand die het zelf niet rijd en niet eens mee rijd dat is leuk. ik zeg niet dat ik 1 van die ruiters was want nomaals ik rij het niet. maar het kan ook normaal.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:31

Ik vraag het me ook wel eens af als ik op Subtop wedstrijden kom. Bij sommige combinaties heb ik dan ook echt het idee van 'hoe hebben ze ooit een winstpunt kunnen krijgen in het Z2....' Soms is enige kwaliteit in het ZZ-licht en ZZ-zwaar ver te zoeken.
Hoe komen ze er? Door net zo lang door te rijden totdat ze wel genoeg winstpunten hebben. Wat doe je er aan? Niets, helaas. Ik geloof dat er ook wel eens een artikel over in de Hoefslag heeft gestaan. Toen kwamen ze nog met het idee dat Z2 ruiters drie keer 65% moesten hebben gescoord voordat ze naar het ZZ-licht zouden over mogen gaan. Dat is niet doorgezet, maar ik geloof ook niet dat het problemen had opgelost. Dan gaan zulke combinaties gewoon net zolang door totdat ze dat behaald hebben.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:32

Rambobo schreef:

mij niet??

Dat er combinaties bijrijden die geen winst behalen - dat is bij bijna alle klassen het geval. De proeven van boven de Z2 worden weer duidelijk strenger gejureerd als het Z2 (en dat is prima) en voro de ruiters een mooie uitdaging om wel boven die 60% te komen. Dat is niet anders dan in het Z2, Z1, m2..., terwijl iedereen er hard zijn best voor doet. Kritiek geven is het makkelijkst wanneer je aan de zijlijn staat.

Ook mij is onduidelijk wat jij nu precies wilt met dit topic?
Op de manier hoe jij je openingspost en verdere reacties schrijft snap ik wel dat er geen echt constructieve discussie op gang komt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:33

Jammer dat je niet gewoon kunt reageren op een vraag. En vergelijken met mijn paard,waarom zou je? Beetje domme reactie maar ook dit getuigt mijns inziens alleen maar van de onkunde die jij tentoon spreidt

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:34

Bomba schreef:
Ik vraag het me ook wel eens af als ik op Subtop wedstrijden kom. Bij sommige combinaties heb ik dan ook echt het idee van 'hoe hebben ze ooit een winstpunt kunnen krijgen in het Z2....' Soms is enige kwaliteit in het ZZ-licht en ZZ-zwaar ver te zoeken.
Hoe komen ze er? Door net zo lang door te rijden totdat ze wel genoeg winstpunten hebben. Wat doe je er aan? Niets, helaas. Ik geloof dat er ook wel eens een artikel over in de Hoefslag heeft gestaan. Toen kwamen ze nog met het idee dat Z2 ruiters drie keer 65% moesten hebben gescoord voordat ze naar het ZZ-licht zouden over mogen gaan. Dat is niet doorgezet, maar ik geloof ook niet dat het problemen had opgelost. Dan gaan zulke combinaties gewoon net zolang door totdat ze dat behaald hebben.

Zou ik hier niet te hard zeggen want als je iets denkt mag je het je niet hardop afvragen en anderen om hun mening/gedachte vragen.
Iig niet op bokt.nl

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:36

Je hebt toch meningen & gedachten gekregen?

Dat ze het niet allemaal met je eens zijn is wat anders :+