M1+8, in Januari over naar de paarden, eerst nog M2 starte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: M1+8, in Januari over naar de paarden, eerst nog M2 starte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:26

Wat Concorde bedoelt is dat als je een paard verzamelt hij meer gewicht op de achterhand neemt.Een verzameld paard gaat daardoor omhoog aan de voorkant zeg maar,en dan kunnen ze ook strekken.Ook een paard met vlakke gangen,het is een combinatie van terug rijden maar wel voorwaarts naar de hand toe blijven rijden.Om het strekken te kunnen oefenen zou je veel kunnen gaan schakelen in de draf.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:30

ik zou in de M1 blijven :j zeker als je zulke punten hebt :j . zou dan wachten en blijfen trainen ook in de oprichting ,tot je hogere punten krijgt in de M1, en dan pas overgaan als hij der echt klaar voor is voor de m2 :j

Waarom wil je eigenlijk meteen de overstap maken naar de m2? :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:36

Je mag geen hors concours starten in de M2, zoek maar op in de reglementen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:03

Hoezo niet? Volgens mij wel hoor, en mag dat in alle klassen.

Ik ben het erg eens met anderen hier die zeggen nog niet over te gaan. Ga je erg spijt van krijgen. Overgang M1 naar M2 is echt heel groot, veel meer verzameling en veel meer verschillende onderdelen, die snel elkaar opvolgen.

XxStellaxX schreef:
en over de Impuls, daar heb ik thuis geen problemen mee en ook op wedstrijd in het voor terein niet (terwijl ik hem niet met zweep rijd) maar wanneer ik de proef in ga moet ik zelf gewoon meer durven rijden, dan gaat het maar eens mis. Maar doordat ik gewoon te netjes wil vergeet ik eigenlijk alles wat ik juist zou moeten doen, waardoor hij onder de proef wat inzakt. Daarin tegen krijg ik vaak genoeg een 7 voor effecten van de hulpen.

De jury ziet niet wat er thuis en op het voorterrein gebeurt, dus dat mag je niet mee tellen in je overwegingen. Het moet IN de proeven goed gaan.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:53

Daar heb je gelijk in kleinvosje. Het moet in de proeven goed gaan. Maar ik was er sowieso al wel uit. Ik ga niet meteen door, wou ik in eerste instantie ook niet. Maar ik werd in twijvel gebracht door mensen hier uit de buurt. Hehe altijd je eerste ingeving volgen dus ;)

Maar zodoende kwam ik dus op dit topic gewoon om even dingen bevestigd te krijgen.

@Elisa2, Ik weet wat verzamelen is en ook hoe ik mijn midden gangen kan verbeteren. Verzamelen is bijna geen moeite en nee ik zit niet op mijn paard hup even aan de teugeltjes trekken en we gaan langzamer. Hoef ik niet eens te proberen wanneer ik een keertwending om de achterhand wil rijden, die kun je niet correct uitvoeren als je paard geen kleinere passen maakt (hehe dan vliegt ie uit de bocht :P).

Ik ben veel samen met mijn instructrice aan het werk met overgangen en tempo wisselingen rijden en bijvoorbeeld ook even veruimen (niet tot de max) maar gewoon op een volte in draf even die veruiming vast houden en niet 2 of 3 pasjes.

Maar goed we zijn ook snel gegaan kan toch ook geen sterren van mijn pony verwachten laats staan van mezelf. Ik maak me er niet zo veel zorgen meer om ik rij gewoon lekker door in de M1 en gaat dit lekker en is het mooi stabiel, zodat ik ook mooi doorpak in de proeven zelf (want een erg groot deel ligt gewoon aan mezelf) dan ga ik pas over.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 19:49

vandaag M1 en M2 buiten mededinging gestart. M1 en M2 werden samen gevoegd. Ben met mijn M1 proef 1ste geworden! Maar toch weer 180 punten :S :( maja. Op M2 proef die dus buiten mededinging was had ik 179 punten en was is (als ik mee had mogen doen in de prijzen) Gedeeld 2e gestaan en dus gedeeld 1ste over de M2 alleen..

Vond het wel tof om eens even te kijken wat de jury er van vond. Wat ik al verwacht had was dat ik toch heerlijke 5ven reed op mijn midden draf en uitgestrekte draf. Maar goed ik oefen nog lekker even door in de M1. Als ik straks bij de paarden rijdt ga ik dit nog eens doen om te kijken of het tijd is om de overstap te maken!

Lante

Re: M1+8, in Januari over naar de paarden, eerst nog M2 starte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:45

Bij de paarden wordt vaak wel een tikje anders gejureerd dan bij de pony's is mijn ervaring trouwens. Houd daar rekening mee.
Leuk dat het zo fijn gaat verder. :)