help! ik vergeet waar ik heen moet tijdens een parcour!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: help! ik vergeet waar ik heen moet tijdens een parcour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:13

scotie: wat een zinloze opmerking. Als de TS het zo eenvoudig vond zou ze er geen topic over hoeven aanmaken.

Langs de kant verkennen wil voor mij nog wel eens genoeg zijn. Dat vind ik dan vreemd genoeg makkelijker dan het zelf lopen. Dan wordt het filmpje van het parcours in mijn hoofd veel completer.

Daarnaast probeer ik inderdaad de kleur, vorm en sponsornaam van de hindernissen in me op te nemen.

Dit is dan het eindresultaat:
start over de groene, linksom naar de blauw-rode, groen gele, linksom naar KLM etc. etc.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:12

pol013 schreef:
scotie: wat een zinloze opmerking. Als de TS het zo eenvoudig vond zou ze er geen topic over hoeven aanmaken.

Langs de kant verkennen wil voor mij nog wel eens genoeg zijn. Dat vind ik dan vreemd genoeg makkelijker dan het zelf lopen. Dan wordt het filmpje van het parcours in mijn hoofd veel completer.

Daarnaast probeer ik inderdaad de kleur, vorm en sponsornaam van de hindernissen in me op te nemen.

Dit is dan het eindresultaat:
start over de groene, linksom naar de blauw-rode, groen gele, linksom naar KLM etc. etc.

dat vind ik echt een goeie!
ik heb 8 nov. weer een springwedstrijd en ik ga zeker weten dat doen!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:14

scotie3 schreef:
Net zo vaak lopen tot dat je het weet, zo moeilijk is dat niet.
10 hindernissen maar, daarnaast staan de lijnen in het B zo simpel dat je bijwijze van langs de kant nog kan verkennen.

als dat zo makkelijke was had ik dit toppic niet gemaakt!
dat jij het makkelijk vind wil dat niet zeggen dat iedereen dat vind!

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:21

parcours lopen en van te voren kijken op de tekening

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:39

jongens net me wedstrijd gehad! mijn paard vloog en echt ik ging hard! de 1e keer foutloos en de 2e keer nr 3 vergeten whahaah maarja het was leuk!!

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:58

ik doe thuis of op les altijd een beetje dat parcours na bouwen ( gewoon met balken ofzo maar wel dat ze op de zelfde plek staan en dat ik in de zelfde volgorde erover moet rijden ) zo ga je het ook onthouden :)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:04

Je schrijft, dat je sinds kort springparcoursen rijd.
Ik denk dat het deels ook een stukje ervaring is.
Ik rij geen parcoursen, maar volg wel springlessen, en daar rijden we ook parcourjes.
In het begin had ik ooit moeite met de volgorde onthouden, maar gaat nu ook wel goed.

Je kan na een paar parcoursen rijden niet verwachten dat je alles zo makkelijk en snel kan onthouden als een ervaren springruiter.

Gewoon goed door blijven oefenen en thuis inderdaad regelmatig hindernissen neerzetten en iemand anders een parcoursje laten verzinnen die jij moet rijden