Wedstrijd Bloopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Re: Wedstrijd Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:44

Ik heb een keer de halve galop in de B proef gewoon zonder beugel gereden, want was hem verloren. Uiteindelijk vlak voor ik weer naar de draf moest gevonden anders was het nog moeilijker geworden om netjes te lichtrijden met maar een beugel :P
En ook nog een keer tijdens de volte in galop gaf ik een tikje bij zodat hij weer naar voren zou gaan springen toen kreeg ik een paar bokken waardoor de grote volte niet meer binnen de bordjes bleef. Dus mooi volte buiten de ring achter mijn voorlezer langs afgemaakt.

Annabel_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:03

dit heeft niets met wedstijden te maken hoor ;) maar het is toch wel heel grappig. We gingen in de les lekker zonder zadel rijden, nou iedereen blij. bij het uitstappen gaat iedereen achterste voren zitten dus ik doe het ook, ik zit net iets te ver naar achteren en hoepla daar zat ik op de grond:P :P we konden er wel om lachen hoor :P Maar het mooie was dat ik leuk zat te filmen!! en alles staat erop :D

Smoking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:06

Eigenlijk heb ik niet vaak een beschamende situatie meegemaakt. Reed een keer mijn wedstrijd met voorbeschermes om. Gelukkig zag de jury het ook niet. Dus geen aftrek. En ben ook een keer vergeten mijn witte handschoenen aan te trekken. Heb beide proeven zonder handschoenen gereden. Helaas zag de jury dit wel en heb ik aftrek gekregen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:08

Vorige week nog :+

Ik moest e afwenden, x volte 15 m links, x volte 15 m rechts en bij b linkerhand. Ik wend af bij de e, kom bij de x aan en denk: hoe zat het ook al weer? :o? Heb dus wel 2x een volte gereden, maar een kwartslag gedraaid (op de a/c lijn ipv de e/b lijn). Had 2x een 2.. :+

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:39

Hahah, wij hebben de voorster kampioenschappen, das een kampioenschap voor de gemeente voorst , dressuur telt wel, springen niet.. Mocht ik toch even mooi de barrage verzinnen die avond voor de springwedstrijd (ik deed zelf ook mee) dus ik een mooie lijn uitgezet, (ik hou van kortebochtjes en binnendoor)..

Dus ik startte toen nog L, kom ik toch in die barrage, en na 1 moest je scherp linksaf, rijd ik toch zelf verkeerd..xD

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:49

Tijdens een fnrs, op de manege, ging het paard waarop ik zat stuiteren en toen lach de jury me uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:56

Ik heb een keertje een proefje verkeerd om gereden :') In spiegelbeeld zegmaar, ik vond al dat sommige figuren erg onlogisch waren.. :? Mocht gelukkig opnieuw beginnen, de jury kon er wel om lachen :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:57

Tja, m'n 2e wedstrijd, m'n pony ging d'r vandoor en durfde die ene hoek
niet meer door, ben d'r 4 keer langsgereden, toen pas durfde meneer erlangs :+
Kreeg -1 maar om m'n blaadje had de jury geschreven: Er goed dat je 'm kon inhouden, knap hoor ! ;) (werd trouwens 4e)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:04

Mijn allereerste officiele wedstrijd; in de manege 300 meter naast haar stal.
Stel je voor; barokke tinker met wapperende witte manen en sokken. Ikzelf volledig in tenue en wat zenuwachtig.
Het was een natte januari-ochtend. We waren de allereersten in de inrijdbak en de grote buitendeur stond nog open.
Mijn lief hield Aileen even vast midden in de bak, terwijl ik aan de kant de papieren bij elkaar pakte.
Mevrouw gaf een bok, rukte zich los...en daar ging ze!
In volle galop naar buiten, Ik in volledig tenue erachteraan, mijn man erachteraan, de ringmeester erachteraan, de DA die er toevallig net kwam aanrijden erachteraan met de auto...zal een mooie optocht geweest zijn!

Mevrouw nam natuurlijk de flink modderige binnenbocht en bij de stal hadden we haar weer te pakken, daar stond ze heel relaxed te grazen.
Vooral vanwege haar zwarte sokken scoorden we slechts een 6 voor verzorging zodat ik net 1 puntje te kort kwam voor een winstpunt...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:06

Parcours verkeerd gereden :o

EWs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:06

Ik heb er ook al enkele blunders opzitten :o

- Een sprong omverkegelen in stap, bij het binnengaan van de piste (raar maar waar)
- Een barrage van 1.10m rijden met maar 1 beugel
- 'Uit de bocht vliegen' tijdens mijn parcours (m'n paard had blijkbaar geen zin meer en galoppeerde in de bocht gewoon rechtdoor, via de uitgang naar buiten :+ )
- ...

achja, als je er maar om kan lachen hé :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:10

X halthouden en enkele seconden stilstaan voor het achterwaards gaan en dan je voorlezer groeten. :oo

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:12

Tijdens mijn ponytijd was ik eerste geworden met een springwedstrijd. Was best veel publiek. Maar in de ere ronde pal voor het publiek ging het mis. Het lintje was voor haar ogen gewaaid en ze kon alleen nog maar rondjes draaien. Na 5 rondjes en verwoede pogingen van mij om het lintje van haar hoofdstel af te krijgen ben ik er af gevallen. De beker was in 2en gebroken. Voel je je ook wel een beetje banketstaaf!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:13

Oh my god, wat een verhalen... :D

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:18

Iris82 schreef:
X halthouden en enkele seconden stilstaan voor het achterwaards gaan en dan je voorlezer groeten. :oo

Die ken ik _O-

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:23

beantsje schreef:
Mijn allereerste officiele wedstrijd; in de manege 300 meter naast haar stal.
Stel je voor; barokke tinker met wapperende witte manen en sokken. Ikzelf volledig in tenue en wat zenuwachtig.
Het was een natte januari-ochtend. We waren de allereersten in de inrijdbak en de grote buitendeur stond nog open.
Mijn lief hield Aileen even vast midden in de bak, terwijl ik aan de kant de papieren bij elkaar pakte.
Mevrouw gaf een bok, rukte zich los...en daar ging ze!
In volle galop naar buiten, Ik in volledig tenue erachteraan, mijn man erachteraan, de ringmeester erachteraan, de DA die er toevallig net kwam aanrijden erachteraan met de auto...zal een mooie optocht geweest zijn!

Mevrouw nam natuurlijk de flink modderige binnenbocht en bij de stal hadden we haar weer te pakken, daar stond ze heel relaxed te grazen.
Vooral vanwege haar zwarte sokken scoorden we slechts een 6 voor verzorging zodat ik net 1 puntje te kort kwam voor een winstpunt...

Da's ne goeie!! :D

Mijn blooper :
De jury zat behoorlijk dicht bij de C. Daar moest men juist halthouden en achterwaards. Mijn toenmalig paard zeverde nogal veel, juist na de eerste halt schudt hij even zijn hoofd. De zeverspetters vlogen tot bij de jury, net niet in haar koffie. Wel op mijn blad, maar da's niet zo erg. Heb de rest van mijn proef met een grijns tot achter mijn oren gereden.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:25

Ik ben een keer met een springwedstrijd erafgevallen net voor de start!
hij schrok van een bord aan de kant ofzo :+
Dus ik er mooi weer op, en hij springt alles mooi foutloos! :o

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:35

Eerste B springwedstrijd... Best spannend, want ik start met 'n fjord... enzo naja, in iedergeval. Ik ging parcours lopen met een goede vriendin die L sprong, nee ik moet de dubbel niet nemen maar de enkel. Ze stonden namelijk naast elkaar.
In me proef, neem ik de dubbel waar iemand voor zat met een stoel, te wijzen en te doen...

Ik was wel gedisqualificeerd... Ghehe !

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:41

E afwenden, B linkerhand... doodleuk rechtaf slaan.. komt de juri uit het hokje om te zeggen dat dat toch echt de verkeerde links was,roep ik doodleuk: GRAPJEEE!!

WinterWortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:46

Ik heb zelf nog niet echt grote bloopers meegemaakt (alleen van hand veranderen M-X-K, terwijl dat toch echt M-E moest zijn :+ )
Wel was ik laatst aan het inrijden, heerlijk in draf op de linkerhand.. Komt er ineens een tegenligger aan die niet aan de kant gaat.. Ik kon nog net uitwijken, keek haar een beetje verbaasd aan.. Volgende rondje weer hetzelfde, alleen dit keer ging ik niet aan de kant.. Stonden we daar stil tegenover elkaar.. Ik: 'Linkerhand heeft toch voorrang?' Zij: 'Ja..' Ik: 'Maar ik zit op de linkerhand?'
Verder geen botsingen meer gehad daarna :Y)

Nog even iets leuks, alleen niet tijdens een wedstrijd.. Met les laatst, even tussendoor stappen met lange teugel, mijn paard moet hoesten en laat ineens een dikke scheet.. Drie andere paarden sprongen de lucht in van schrik en holden snel die bak door, prachtig gezicht! :+ En iedere keer als mijn paard daarna ging hoesten was het van: HAKKEN LAAG, TEUGELS STRAK, DAAR GAAT HIJ WEER!! :P Heb slap van het lachen op mijn paard gezeten, net als de rest van de les trouwens :D

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:49

ik met mijn eerste wedstrijd toen nog op de manege, op een lastige fjord.
Was net klaar met groeten, pony gaat er van door, springt de ring uit springt de ring ernaast in rent twee rondjes in volle galop door de andere ring heen. (meisje in de andere ring reed gewoon haar proefje door _O- ) toen nog 3 rondjes over het veld gegalloppeerd ( met luid geschreeuw van mij), iedereen omver gelopen.
toen kreeg ik eindelijk weer een beetje controle, sprong de ring weer in en mocht de proef opnieuw doen.

ILOVEVIVIAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:52

in de buitenrijbaan met van die losse bordjes in de grond, tijdens het proefje de letter A omver rijden.
iedereen lachen, wég concentratie :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:01

Voor de eerste keer een wedstrijdje springen..ik hoor een bel en ga van start..kom ik tussen hindernis 2 en 3 een loslopend paard tegen met daarachteraan :D zijn ruiter hollend...was die bel voor hen geweest,uitgebeld,ik had nog niet mogen beginnen...wist ik veel :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:06

Ehm, is 3 keer op 1 dag hetzelfde parcour (1 keer barrage) vergeten ook erg haha _O-
Mel was vergeten pilletjes in te nemen, was goéd te merken :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:15

Ik een keer op wedstrijd met paps als voorlezer.
Sjee, vergeet hij gewoon van hand veranderen voor te lezen.
Dus ik reed op de verkeerde kant door.
Ik zat linksom en moest in de rechtergalop aanspringen enzo.

Dus ik roep al een hele poos er klopt niks van... 8 onderdelen later toeterde de jury pas....

En toen ik zelf jury was bij een onderlinge wedstrijd voor de kleintjes..

Moesten ze binnen komen, X halthouden en groeten.
Wat doet dat kleine meisje?
Gaat ze zwaaien naar mij!!!!

Ik lag echt in een deuk.
Heb er toch een 7 gegeven omdat ik het wel erg leuk vond.
En uiteraard er even bij gezet dat ze even moet vragen aan haar instructie hoe je moet groeten in een proef.