beantsje schreef:Mijn allereerste officiele wedstrijd; in de manege 300 meter naast haar stal.
Stel je voor; barokke tinker met wapperende witte manen en sokken. Ikzelf volledig in tenue en wat zenuwachtig.
Het was een natte januari-ochtend. We waren de allereersten in de inrijdbak en de grote buitendeur stond nog open.
Mijn lief hield Aileen even vast midden in de bak, terwijl ik aan de kant de papieren bij elkaar pakte.
Mevrouw gaf een bok, rukte zich los...en daar ging ze!
In volle galop naar buiten, Ik in volledig tenue erachteraan, mijn man erachteraan, de ringmeester erachteraan, de DA die er toevallig net kwam aanrijden erachteraan met de auto...zal een mooie optocht geweest zijn!
Mevrouw nam natuurlijk de flink modderige binnenbocht en bij de stal hadden we haar weer te pakken, daar stond ze heel relaxed te grazen.
Vooral vanwege haar zwarte sokken scoorden we slechts een 6 voor verzorging zodat ik net 1 puntje te kort kwam voor een winstpunt...
Da's ne goeie!!
Mijn blooper :
De jury zat behoorlijk dicht bij de C. Daar moest men juist halthouden en achterwaards. Mijn toenmalig paard zeverde nogal veel, juist na de eerste halt schudt hij even zijn hoofd. De zeverspetters vlogen tot bij de jury, net niet in haar koffie. Wel op mijn blad, maar da's niet zo erg. Heb de rest van mijn proef met een grijns tot achter mijn oren gereden.