1 paard, 2 ruiters, op 1 dag op 2 locaties starten? (M1/ZZL)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: 1 paard, 2 ruiters, op 1 dag op 2 locaties starten? (M1/ZZL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:12

En de M1 is als het goed is op zondag, want die is bij de tweede selectie al op de zaterdag.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:33

Kennis heeft hier eens een waarschuwingsbrief van het KNHS over gehad. Die had al gereden op een andere locatie en toen bleek dat er thuis op de eigen vereniging veel uitvallers waren, dus nog een keer gestart.

Dit is inmiddels wel alweer een jaar of 3 geleden. Weet niet of het inmiddels veranderd is.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:10

Lielle schreef:
even de relevante informatie verzameld:

algemeen reglement artikel 39 lid 4 schreef:
4. Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan wanneer dit met verschillende paarden gebeurt. Aan de overige in dit reglement opgenomen wedstrijdbepalingen, waaronder het tijdig aanwezig zijn en het persoonlijk in ontvangst nemen van prijzen, dient tijdens beide wedstrijden te worden voldaan. Indien de deelnemer in gebreke blijft vervallen de gewonnen prijzen aan de wedstrijdgevende organisatie.

dus oversized en scum, dat mag (tegenwoordig, volgens is het idd een tijdje terug veranderd) wel.

Dat mag dus alleen als het met verschillende paarden gebeurd wat in dit geval niet het geval zou zijn geweest want het gaat over hetzelfde paard dus Lielle je hebt volgens mij niet helemaal goed gelezen. Als je dus met hetzelfde paard start mag dat niet op twee verschillende wedstrijden. (of ben ik nu zo blond??)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:13

manic schreef:
Kennis heeft hier eens een waarschuwingsbrief van het KNHS over gehad. Die had al gereden op een andere locatie en toen bleek dat er thuis op de eigen vereniging veel uitvallers waren, dus nog een keer gestart.

Dit is inmiddels wel alweer een jaar of 3 geleden. Weet niet of het inmiddels veranderd is.

Inderdaad dat klopt nog steeds. Als je met hetzelfde paard wilt starten ofwel dezelfde combinatie dan MAG je niet op twee verschillende wedstrijden starten op één dag. (ik heb hier ook eens een brief over gehad en dat geldt nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:31

asjemenou schreef:
En de M1 is als het goed is op zondag, want die is bij de tweede selectie al op de zaterdag.

Klopt, hier al contact over gehad en is inderdaad zondagmiddag. Zelf moet ik met aq op zaterdagavond, dus gaat sowieso al krap worden dan.

KNHS belt mij als het goed is vanmiddag terug, dan weten we het meteen :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:10

oversized schreef:
Lielle schreef:
even de relevante informatie verzameld:

algemeen reglement artikel 39 lid 4 schreef:
4. Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan wanneer dit met verschillende paarden gebeurt. Aan de overige in dit reglement opgenomen wedstrijdbepalingen, waaronder het tijdig aanwezig zijn en het persoonlijk in ontvangst nemen van prijzen, dient tijdens beide wedstrijden te worden voldaan. Indien de deelnemer in gebreke blijft vervallen de gewonnen prijzen aan de wedstrijdgevende organisatie.

dus oversized en scum, dat mag (tegenwoordig, volgens is het idd een tijdje terug veranderd) wel.

Dat mag dus alleen als het met verschillende paarden gebeurd wat in dit geval niet het geval zou zijn geweest want het gaat over hetzelfde paard dus Lielle je hebt volgens mij niet helemaal goed gelezen. Als je dus met hetzelfde paard start mag dat niet op twee verschillende wedstrijden. (of ben ik nu zo blond??)

nee, volgens mij ben je niet blond, kijk maar naar de opmerking die eronder staat en voor Haike bedoeld is. je mag dus wel als ruiter op twee wedstrijden starten, maar een paard mag dat niet. Jij merkte toch eerder op dat een ruiter dat ook niet mag?

/edit
zie dat ik in de war was met Pietsie.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-10-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:22

Ze hebben me net gebeld, het is in principe niet toegestaan maar omdat het hier om een selectiewedstrijd gaat en de locaties maar paar kilometer van elkaar verwijderd liggen, gaf ze me een goede kans op dispensatie. Nu dus even een mail sturen en dan krijg ik sowieso binnen 2 weken bericht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:42

Ik voorzie trouwens ook probleem van geheel andere orde..

Niet zozeer de locatie..

Maar het feit dat iemand er M1 selectie mee rijdt en iemand anders ZZl...
Indien dit in hetzelfde seizoen gebeurt, mag het paard niet volgens mij... niet selecties M1 rijden, in die zin, dat het dan niet telt... Aangezien paard ook ZZl wordt uitgebracht..

Deze wijsheid vanwege het feit dat iemand al geen Z2 mocht starten met zijn paard, omdat andere ruiter er Z1 selectie mee wou rijden.

Zou dat dus even goed navragen, anders heeft hele M selectie rijden geen enkele zin.

(hoop voor jullie dat ik er ernstig naast zit)

even uit het regelement gecopieerd 2010..
Bij de discipline dressuur zijn ruiters/amazones die na 1 oktober zijn gestart in de klasse ZZ-zwaar of hoger uitgesloten van deelname aan het kampioenschap in de klasse L2. Tevens is een ruiter /amazone die in het lopende seizoen deelneemt aan een kampioenschap in de Zware Tour uitgesloten van deelname aan een regionale en /of KNHS kampioenschap t/m de klasse Z2 dressuur

Een paard mag tijdens een kampioenschap uitsluitend gestart worden in de hoogste klasse waarin het in het betreffende seizoen (op of na 1 oktober) in de betreffende discipline is gestart en een actieve combinatie vormt . Deze bepaling geld uitsluitend voor deelnemers met paarden.

Uitzondering hierop vormen combinaties die zijn opgenomen in de klasse ZZ-L dressuur met maximaal 4 winstpunten. Deze mogen deelnemen aan regionale en KNHS-kampioenschappen in de klasse Z2,ook al is de combinatie in het betreffende seizoen in de klasse ZZ-L gestart.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:48

Die regel is al weer veranderd Sjolvir, dat mag nu wel. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:49

asjemenou schreef:
Die regel is al weer veranderd Sjolvir, dat mag nu wel. :)

Heb dit stukje net ergens van de site gejat.. KNHS ook, met zijn veranderingen..
Dat is wel handig, kun je tenminste allemaal vrolijk doorstarten zonder dat er 1 iemand tijdelijk met zijn duimen moet gaan draaien.

Handig om te weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:05

Die regel is inderdaad weer aangepast sinds 1 oktober, hebben ze echter pas laat bekend gemaakt (waardoor dus nog snel startkaart hebben aangevraagd zodat andere ruiter alsnog mee kon doen aan de selecties M1). Dit moet dus geen probleem meer opleveren.

Nu eens een mail sturen naar de knhs, ben benieuwd wat ze mee doen!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:11

Hee Tess, je hebt je antwoord volgens mij al een heel end, maar ik wilde toch nog even reageren. Voor zo ver ik weet mag het namelijk inderdaad niet en kun je hiervoor een boete krijgen. Ik heb het zelf ook eens per ongeluk gedaan (eerst gedressuurd en daarna gesprongen op andere locatie) en ik heb er nooit meer iets van gehoord..... Naja, succes ermee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:18

Hoi Levine, bij jou gaat het ook om 1 combinatie, denk dat ze daar wel strenger in zijn. Bij ons zou het gaan om 1 proef met Audrey M1, en 2 proeven ZZl met mij.

Maar bedankt voor je antwoord

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:22

Hoop voor je dat je het geregeld krijgt!
Met dispensatie vragen, zou behalve mailen ze ook even bellen, mijn ervaring is dat dat nog het snelste werkt.

(ben zelf ooit op mijn vingers getikt voor 2 x 1 proef op 1 dag, op andere locatie, punten zijn later geschrapt. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:25

Heb al gebeld, kreeg toen te horen dat ik moest bellen ;)

Ben inderdaad ook bang dat straks resultaten niet tellen als geen dispensatie heb, vandaar dat ook nagevraagd heb.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:26

@Lielle, thanx begon al aan mezelf te twijfelen ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:42

Ben nu mail aan het opstellen, iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? (zodat meeste kans heb op dispensatie :P)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:25

En is het gelukt haike??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:26

Helaas, kreeg een mail terug dat geen dispensatie verlenen hiervoor, dus moet nu even afwachten hoe komende selectie gaat bij haar in M1, dan weet ik wie er laatste weekend nov kan starten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:51

Jammer.. .
Als ze nou gewoon bij de 1e selectie 1e wordt..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 04:01

Jammer Haike.
Het was toch leuk geweest als jullie beiden selectie hadden kunnen rijden.

Ik ben blij dat hier weer even duidelijk staat wat wel en niet mag, want ik kan het amper bijhouden met al die reglementswijzigingen :o

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 05:34

ik deed het ook met mijn bijrijdster geen probleem:D:D... als je maar niet voor elkaars proefje omruild met rijden(A) hahaha.. danw or dje gediskwalificeerd:P

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:01

Waarom zou dat niet mogen als het op 2 verschillende locatie's is.
Net alsof ze weten dat het paard al ergens anders gereden heeft ...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:43

achteraf gediskwalificeerd worden is veel erger hoor Amke_Fredje.... en ze komen er echt wel achter bij de verwerking van de wedstrijdgegevens

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:35

Jammer dat je geen dispensatie kon krijgen.
Subtop is áltijd op een aparte lokatie.
Dit betekent dat je dus met twee ruiters op één paard, waarvan 1 subtop rijdt, nooit samen selecties kan rijden als de selectie op dezelfde dag valt..
Als je beiden in de basis reed was het geen probleem geweest.