Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse
L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.
shasta schreef:Tja weer van die stomme regeltjes..
Net als of je een hengst beter onder controle kan houden als je dat nivo heb berijkt.
Want daarvoor zijn die regels gemaakt
runningkawa schreef:En zoals vaker gezegd.
L stelt geen hol voor, dus al die gene die denken dat ze er 5 jaar over doen omdat te halen, horen idd ook niet met een hengst op concours thuis.
runningkawa schreef:Ik heb zelf ook geen dressuurpaard
en het was ook nog eens een hete donder, waardoor ik ook veel punten heb moeten laten gaan.
toch is het mij ook gelukt op binnen een paar jaar L te worden
En dat terwijl ik niet elke week weg ga en je hier maar 1 proef per keer kunt rijden.
dus als ik het kan met mijn paard, kan iedereen het![]()
Zoniet geld nog steeds bovenstaande van wat ik gezegd heb.
Verder is het ook gewoon goed als je concours ervaring hebt
Op concours gaat het toch allemaal net wat anders al thuis, dus heb je zelf dan wat meer ervaring is dat wel lekker.
Hier kom je in de zomer op concoursen met meer dan 1200 deelnemers.
Dus echt wel wat anders dan thuis
Citaat:Plus dat je nu echt wel meer moet starten mbt die winstpunten, kijk als ik er maar 5 nodig had gehad was ik er al bijna geweest maar het zijn er niet 5 maar 21 en dan zakt de moed je wel eens in de schoenen hoor.
Michellie schreef:Mag ik even zeggen dat ik dit heeel stom vind... Wat nou als je na al die jaren eindelijk geld bij elkaar hebt gespaard voor dat ene fantastische paardje, en het is een hengst. Dan mag je dus nooit starten! Echt belachelijk! Alsof hengsten per definitie wilder zijn dan ruinen of merries. Als ik bij ons op de manege rondkijk, dan hebben we er een aantal merries tussenstaan waar bijna niemand op kan blijven zitten. En ik ken zelf een aantal hengsten die echt doetjes zijn.. Vind het echt aso
Lenneke