Springen E pony tussen de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly1990

Re: Springen E pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:54

Lijkt mij geen probleem, je hoeft toch ook niet persee evenveel galopsprongen te maken als de paarden, mocht de afstand echt een x te groot zijn, dan kan je er toch ook voor kiezen om eens kleine galopsprongen te maken en dan eentje extra..?
succes!!:)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:55

Ik start met mijn E-pony spring- en SGW wedstrijden tussen de paarden en heb eigenlijk nooit problemen in de dubbels op 1/2 galopsprongen. In langere lijnen kan het wel eens gebeuren dat ik een galopsprong extra maak als deze wat ruim staat, maar voor de rest geen problemen mee. Dus gewoon proberen en lekker gaan rijden!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:04

@kiimmiie dan zou ik dat zeker een paar keer doen...

Wilmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:14

Je KUNT het natuurlijk proberen. naar mijn mening ziet het er niet slecht uit.
Ik ken iemand gaat nu ook naar de paarden met E pony gaat ook prima!

Misschien ook een keer oefenspringen oid op paardenafstanden? ;)

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 17:40

Jaaa dat ga ik zeker doen een keer oefenspringen, ben heel
erg benieuwt...

Mellaniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:08

Ik zal het gewoon proberen tussen de paarden :D
Als het slecht gaat kun je nog wel dressuur doen ofzo ?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:27

Het moet geen probleem zijn, er springen kleine paarden genoeg op concours. Ikzelf heb Z en ZZ gereden met verschillende e-ponies (die wij gewoon paarden noemen) m'n kleinste was 1.53m.

Als ik je video bekijk moet de galop geen probleem zijn, zorg dat je in de ring voldoende ritme houd en dat ie meteen weer voorwaards is na een keer terugpakken in draf. Als ie in de verkeerde galop zit en je hebt weinig ruimte galopeer dan gewoon door dan gaat ie op den duur ook changeren.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:45

Ik heb ook M gesprongen met mijn E pony tussen de paarden, nooit problemen gehad met mijn afstand.
Anders idd een keer oefenen op paarden afstanden.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:30

Heyhey ;) Dat het kan is zeker, het bewijs staat bij ons op stal. Mijn pony heeft altijd bij de paarden gereden, tot en met de L toen heb ik haar gekocht maar ze liep daar ook gewoon 1.30 op paardenafstand. Maar ze heeft een heeel grote galop, en dan is het makkelijk haalbaar. In de hogere klasses zoals M en Z zal je wel meer door moeten rijden denk ik.

Je kunt ook eerst een keer BB starten en kijken hoe dat gaat, dan geef je je pony alvast vertrouwen en als dat helemaal goed gaat hoef je je vast geen zorgen te maken over het hogere werk.

Ps op het filmpje zie je dat ze de afstanden tussen de hindernissen ruim neemt, op paardenafstand dus zeker doen zou ik zeggen :P

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:29

Verschilt een beetje per pony denk ik. Die van mij is 1.56, paard gefokt, maar die springt liever heel kort dan heel ruim. Ik krijg hem hem niet door de dubbel zoals het hoort. Dus ik heb altijd een extra galopsprong als ik de dubbels tussen de paarden moet rijden.

Maar hij presteert het op de ponyclub ook om een galopsprong meer te maken dan de C/D-pony's als hij een 'goede' bui heeft :o Maar als ik voldoende vertrouwen heb en hem genoeg voorwaart rijd gebeurt dat gelukkig niet ;)