Klaar om B wedstrijden te starten?? 4jarige pony..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:53

Myukii schreef:
En aan de hand van deze foto's zeg ik ook: nog niet starten. Ze is niet echt stabiel in hoofdhouding en het is ook gewoon nog echt een 'puppy'. Lijkt me verstandig om gewoon eerst lekker rustig door te werken met die pony! :)

Dat is mijn idee ook, het is wel heel erg snel allemaal.
Als ik naar die foto's kijk kan het volgens mij geen kwaad om de pony eerst wat meer bij elkaar te rijden.

m1992

Re: Klaar om B wedstrijden te starten?? 4jarige pony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:58

Ik heb ook nog wel fotos die anniek toen tijdens de les had gemaakt? als je die nog wilt moet je maar zeggen.. ;) Ik kan ze hier plaatsen maar kan ze ook via de mail sturen.. :P

En idd, Agnes is toch pas deze week geent zei Piet? Samen met Evita, Zaza en de anderen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:01

ik hoef niet nog meer foto's te zien...ik verander mijn mening toch niet...het is in ieder geval mijn menig en wat of er mee gedaan wordt is aan de ts...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:11

lammie2701 schreef:
ik hoef niet nog meer foto's te zien...ik verander mijn mening toch niet...het is in ieder geval mijn menig en wat of er mee gedaan wordt is aan de ts...

Het was ook voor de TS zelf bedoelt, niet voor anderen om naar te kijken maar omdat ze de foto)s misschien zelf nog wilde hebben.. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:15

Kan prima........ B is echt basis, basis en dat moet een correct aangereden paard prima kunnen handelen ook al is die pas een week of 4 onder het zadel.

juist alleen maar goed om feedback te krijgen van een jurylid.

Ik zeg ga ervoor

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:04

Gewoon doen... worden ze niet slechter van, wel wijzer.
Kijk naar je pony, wat die aanbied, en pak dat aan.

En je hoort dan van de jury of hetgeen je doet ook goed is en je op de goede weg bent..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:35

lammie2701 schreef:
als ik de foto's zie zeg ik al helemaal: niet starten.

ze kropt zich nog teveel op...een jong dier moet je lang en laag rijden en op z'n eigen benen laten lopen....niet al gelijk in de dressuurhouding...laat hem eerst zijn eigen balans vinden op 4 benen...
het is een heel mooi dier, maar als je zo doorgaat denk ik dat daar weinig van over blijft op de lange termijn...

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Je bent nu al veel te veel met de voorkant bezig. Laat dit beestje eerst eens op 4 benen lopen. En doe de teugels ook maar eens wat langer. En meer dan 2 á 3 keer in de week is meer dan genoeg. En voor de rest lekker op het land. En stop met een uur longeren.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:41

FriesWytske schreef:
lammie2701 schreef:
als ik de foto's zie zeg ik al helemaal: niet starten.

ze kropt zich nog teveel op...een jong dier moet je lang en laag rijden en op z'n eigen benen laten lopen....niet al gelijk in de dressuurhouding...laat hem eerst zijn eigen balans vinden op 4 benen...
het is een heel mooi dier, maar als je zo doorgaat denk ik dat daar weinig van over blijft op de lange termijn...

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Je bent nu al veel te veel met de voorkant bezig. Laat dit beestje eerst eens op 4 benen lopen. En doe de teugels ook maar eens wat langer. En meer dan 2 á 3 keer in de week is meer dan genoeg. En voor de rest lekker op het land. En stop met een uur longeren.

hier ben ik het helemaal mee eens...gelukkig ook iemand die mijn mening deelt...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:32

en als ze naar wedstrijden gaat, dan hoort ze dat van de jury, blijft ze thuis trainen en haar instructeur 'ziet' dat niet, dan blijft ze aan de voorkant freubelen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:35

precies :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:43

Dan moet ze dus op zoek naar andere instructie.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:53

tis maar B!
gewoon doen, wat let je .
je kan altijd je HC opgeven.
Ziet er netjes uit!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:05

Compleet afgaan bij de jury. Want dit is niet B waardig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:06

dat bepaald de jury :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:49

Rij eerst een paar onderlinge wedstrijdjes en werk aan het commentaar dat je daar krijgt. Daarna zal ik pas een startkaart aanvragen. Verder vind ik het goed dat je les neemt en veel onder begeleiding rijdt. En netjes om met 4 jaar te beginnen, de pony heeft nog echt een puppy uitstraling, dus netjes dat je niet met 3 jaar al bent begonnen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:42

Alane schreef:
en als ze naar wedstrijden gaat, dan hoort ze dat van de jury, blijft ze thuis trainen en haar instructeur 'ziet' dat niet, dan blijft ze aan de voorkant freubelen...

Ja als ze een jury treft die zo denkt wel ja....net zoals dat de instructrice het niet 'ziet' kan een jury ook zo zijn...ligt er dus ook maar aan of ze een goede jury treft die dit soort dingen dus wel ziet...

Motto van mijn eigen instructrice: problemen aan de voorkant los je aan de achterkant op...en daar ben ik het zoooooo mee eens...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 09:44

OOOH WACHT..
er worden hier nu conclusie getrokken wat helemaal niet waar is.
Ik rij haar zoveel ik kan, ik rij niet van ma tm zo want op zondag is een rustdag bij ons, maandag heb ik het te druk op school en ben dan laat uit, dinsdag ben ik vroeg uit rij ik vooral even buiten, woensdag ook laat en laat ik haar meestal staan, donderdag rij ik haar wel vrijdag heb ik les, en zaterdag ben ik er meestal niet want dan ben ik bij men schoonouders.

en een correctie heb het even uit gerekent ze is nu bijna 8weken onder het zadel, ik heb een super instructriese, de foto's zijn van in het begin dan we niet helemaal lekker gingen we zijn nu een super combinatie en ik heb duidelijk gezegt bij de foto het was fout om die te plaatsen ja ze was op gekropt omdat ze voor het eerst buiten even was!! en net onder het zadel dus daar kun je niet op bedoordelen..
Helaas heb ik gisteren geen eigen foto's kunnen plaatsen omdat ik te laat uit was.

Ik zal zo snel mogelijk eigen foto's plaatsen van hoe ze nu loopt en proberen een filmpje te plaatsen van hoe ze nu loopt en kunnen jullie het zien..
De andere foto's die geplaatsen zijn waren toen ik men eigen zadel op had en lag niet goed en daarom verkocht wordt want ze liep die dag echt K*T..

En ja men lesgever geeft super les!
Daar ligt het niet aan, in de les loopt ze super, en foto's blijven moment opnamens.

Ik heb toen die tijd niet elke dag gelongeerd ik weet zelf ook wel hoe of wat, zelf heb ik ook niet alle tijd omdat ik studeer, we hebben het opgebouwd en ik geef ook MAAR een schatting!! Dus we rijden helemaal niet elke dag en als we rijden en ze doet het goed is ze klaar!!

Ik ben nog maar 3keer intotaal met de trailer weg geweest en dus niet elke week, ligt er net aan aan de omstandigheden..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:47

FriesWytske schreef:

Daar komt ze dan achter als ze start... daarvoor vind ik dressuurproeven zo 'belangrijk' af en toe een 'vreemde' laten kijken naar de combinatie om te kijken of er geen foutjes insluipen... kan af en toe verhelderend zijn.

Onze 4 jarige gaat ook op wedstrijden, is nu 4 X mee geweest afgelopen seizoen... waar eigenlijk bevestigd werd wat goed gaat en wat minder goed... ik vind het een fijne spiegel.. vooral bij en voor jonge paarden/pony's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:47

B starten moet makkelijk kunnen hoor... Kom op, het is rijtechnisch niks anders dan waar je nu hopelijk mee bezig bent.... Dat je waarschijnlijk niet in de 200 punten zal rijden lijkt me logisch, maar het is een hartstikke leerzame ervaring voor 't beest en voor jezelf....

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:56

Alane schreef:
FriesWytske schreef:

Daar komt ze dan achter als ze start... daarvoor vind ik dressuurproeven zo 'belangrijk' af en toe een 'vreemde' laten kijken naar de combinatie om te kijken of er geen foutjes insluipen... kan af en toe verhelderend zijn.

Onze 4 jarige gaat ook op wedstrijden, is nu 4 X mee geweest afgelopen seizoen... waar eigenlijk bevestigd werd wat goed gaat en wat minder goed... ik vind het een fijne spiegel.. vooral bij en voor jonge paarden/pony's...

Ik start ook met mijn 4-jarige en net als bij jou gaat het de ene keer beter als de andere keer.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:34

ik sluit me helemaal aan bij MariskaFally ik zou maar gewoon eerst lekker gaan oefenen succes

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:40

FriesWytske schreef:
Ik start ook met mijn 4-jarige en net als bij jou gaat het de ene keer beter als de andere keer.

En die loopt een stuk beter als die van ts.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 14:57

Hier een foto van hoe ze 2 weken geleden liep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is juist mijn bedoeling om haar zo laag mogelijk op haar eigen been te laten lopen, Agnes is heel druk van nature zelf en ik ben een redelijk druke ruiter dat geef ik eerlijk toe en ik doe men best en ben al lang blij met hoe ze nu loopt.

Ik zit totaal niet in de mond, ze is heel gevoelig en wil zich snel opkroppen en daar zijn we heel veel mee bezig en wordt steeds minder..

Mijn bedoeling was dus echt niet met de verwachtingen we worden eerste en haal 200punten, het is puur en enkele voor het leren, hoe reageert ze erop wat kan ik verbeteren.
Ik hoor graag commetaar hoe ik het beter kan doen, en vanzelf rij ik niet elke dag, en vanzelf ga ik NIET elke week op Concour het is gewoon voor soms en niet dat ze elk weekend hup de trailer in moet om wedstrijden te starten dat is te veel voor zoon pony en daar denk ik ook nog niet aan.
Mijn doel is om haar daar een lekker rondje te laten lopen, ze van dingen leert, en gaat het niet goed van fouten leer je..

Ze hoeft voor mij echt niet de sterren van de hemel te dansen als ze maar braaf en eerlijk is dan is mijn dag weer goed dan ga ik met een tevreden gevoel weg des ondanks dat ik 160 of 180 punten krijg!

PS IK RIJ NIET MEER MET ZWEEP!!!!!!!!
was alleen voor het been..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:21

FriesWytske schreef:
FriesWytske schreef:

En die loopt een stuk beter als die van ts.

Dat kun je niet beoordelen vanaf foto's..
Ik kan je foto's laten zien van onze 4 jarige dan geloof je niet dat daar iemand op kan blijven zitten, of dat die een B proef uit kan lopen... en deze gaat naar 4 wedstrijden de indoor beginnen in L1.
Als ze stap/draf/galop en halt kunnen en een stuur hebben, dan kun je er gewoon B mee starten... leren ze veel van.
Als je alleen voor de prijzen wedstrijden wilt rijden, moet je dat niet doen met een jonkie (kan wel, doet de onze ook wel, maar is niet de goede insteek... Wij gaan altijd voor de eenvoorlaatste plaats, alles wat de combi hoger eindigd is meegenomen :D en dan lukt boven 190 punten ook wel :oo )

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:45

TS, je vraagt hier advies of je klaar bent om B wedstrijden te gaan starten.
Als mensen dan zeggen dat je het niet moet doen, kom je met allerlei dingen om te rechtvaardigen wat ze zeggen, zodat je zegmaar toch kunt starten.
Dat geeft helemaal niks, als jij denkt dat je er klaar voor bent kun je altijd proberen een proef te rijden, je hoort dan idd vanzelf wat de jury ervan vindt!
Maar als je toch liever niet wilt aannemen wat de anderen hier zeggen kun je deze vraag misschien beter niet stellen..
Persoonlijk zou ik nog even wachten met starten maar mocht je toch gaan starten dan iniedergeval succes! :)