Volwassen en voor het eerst starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:10

hier ook iemand die op latere leeftijd wedstrijden is gaan rijden.
de eerste keer gierde de zenuwen toch door mijn hele lichaam dat wil je niet weten,ik had ook nog een paard onder mijn kont zonder ervaring,dus we gingen kijken waar we moesten rijden(het was een binnenwedstrijd) en toen zag ik dus witte hekjes en reclameborden en een tribune en bloembakken ik wou spontaan stoppen,paard weer op de trailer en naar huis sjeesen.
maar toch maar geprobeert en het ging best wel goed voor een eerste keer ondanks mijn zenuwen.

timokyana

Re: Volwassen en voor het eerst starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:09

Dusty doet de conga :-)
Mooi debuut toch ;-) winstpuntje is binnen.

Leuk om hier de verhalen van bokkers te lezen :-)

Ik moet hier eerst eens mijn merrie ( overigens ook geen wedstrijdervaring) eens op de trailer zien te krijgen.Dat is momenteel het grootste 'probleem'.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:00

Dit jaar (januari) voor het eerst van mijn leven uberhaupt een dressuurwedstrijd gestart. Had zelfs nog nooit onderling gereden. Was toen 27, inmiddels 28 dus.

Ik zat enorm vol met zenuwen, trillende handen, knikkende knieën, noem het allemaal maar op. Tijdens het losrijden was ik dat ook echt niet kwijt, had ook echt last van lamme benen. Tot ik de proef in ging, was alles opeens kwijt en heb heerlijk ontspannen gereden. Binnen no-time was het voorbij.
Kwam toen thuis met 193 punten, heerlijk debuut dus.

De zenuwen zijn in de loop van de daaropvolgende wedstrijden langzaam gesleten en nu voelt het bijna al als routine als ik ga starten. Ben in die tijd ook doorgereden naar inmiddels L2 + 9 en verwacht volgende maand (in september rijd ik niet meer) mijn M1 debuut te gaan maken.

Overigens heb ik nu al kriebels voor volgend jaar, want dan ga ik weer een debuut meemaken, maar dan in het officieel springen :o

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:52

Ikzelf rij al wel vanaf mijn tienerjaren maar ben rond mijn 22ste pas voor het eerst een wedstrijd gestart. Wel regelmatig op wedstrijden geweest daarvoor, als groom, vrijwilliger of schrijfster/voorlezer maar nog nooit zelf gestart..

Was zó zenuwachtig dat ik haast groen zag...was nog net niet in staat om m'n eigen paard kreupel te wensen zodat ik maar niet hoefde starten :o ...Met de mentale steun van een vriendin toch gestart en achteraf gelukkig kunnen zeggen dat het heel erg meeviel.

Nu heb ik zelf een 4 jarige waar ik eind vorig jaar 2 maal binnen gestart ben, was de eerste keer ook weer erg zenuwachtig maar de 2de keer viel dit gelukkig alweer heel erg mee, nu is het gewoon weer een kwestie van wedstrijdkilometers maken...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:27

Dusty gefeliciteerd. Gaaf joh op je eerste wedstrijd al een winstpunt!!
Stralend rondgelopen????

Dusty en Leonoor, beiden gaan springen? Knap. Dat is nou echt iets waar ik van ze lang zal ze leven niet meer aan ga beginnen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:43

Is idd wel de planning :j Dat was aanvankelijk ook het idee qua dressuur starten. Winstje rijden in de B en dan door met springen. Had echter die winst in mijn debuut al, toen waren we nog niet klaar voor het springen. En nu nog niet, maar hopelijk volgend jaar wel :j

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:24

kaotictjinta schreef:
Dusty gefeliciteerd. Gaaf joh op je eerste wedstrijd al een winstpunt!!
Stralend rondgelopen????

Dusty en Leonoor, beiden gaan springen? Knap. Dat is nou echt iets waar ik van ze lang zal ze leven niet meer aan ga beginnen.

Ja ik had de hele dag een glimlach van oor tot oor geloof ik, haha!!

Ja ik heb nu mijn winstpuntje binnen.. en nu kan ik gaan springen.. Maar ik ga eerst nog goed oefenen op de dubbels (paardenmaat natuurlijk..) en als we dat een beetje onder de knie hebben gaan we officieel B- springen.. We doen nu al oefenparcoursen zodat hij een beetje kan wennen en ik ook.. ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 08:36

Leuk hoor, om de verhalen van jullie te lezen :)

Komend weekend zijn bij ons de clubkampioenschappen. Dus mooi moment om eens te kijken hoe we ervoor staan. ;) Daarna zien we wel, voorlopig eerst maar eens richten op dressuur en houd ik springen bij de springlessen denk ik ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:38

Hoi, ik ben vorig jaar voor het eerst gestart met mijn merrie (ik was toen 41 jaar) Ik vond het heel spannend. Eerste wedstrijd ook meteen een winstpunt. Bij de volgende wedstrijden werden de zenuwen helaas erger en nu ben ik gestopt met wedstrijden rijden. Ben nu wel lid geworden van de recreanten (rijvereniging) en ga waarschijnlijk in maart 2010 met hun viertal rijden en individueel. Ben benieuwd hoe dat gaat!!

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:21

Ok, ik ben 41, sinds mei op de manege bezig. Mijn dochtertje van 9 rijdt al een jaar, gaat morgen voor haar F3 proefje.
Nu ga ik ook maar eens beginnen met de F1, volgende maand of zo. Lijkt me wel leuk en ach, de meeste mensen in de kantine (met kijkruiten) zijn drukker bezig met hun eigen kroost en kletsen met andere ouders dan dat ze naar mij zullen gaan kijken (hoop ik). En ach, bij ons op de manege rijden er meer 'rimpel'figuurtjes/figuren zoals ik. Dus schamen doe ik me niet en zenuwachtig? Misschien een beetje. Maar ik ga wel op het paard dat ik het fijnst vind rijden. Succes in iedergeval, neem wat St. Janskruid of zo van de Kruidvat, eet lekker een banaan en geniet ervan!

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:28

Ik heb sinds kort een 4jarige ruin, waarmee ik nu 1 keer een manegeproefje mee heb gereden. In december staat mijn eerste B-proef op het programma en ik ben er best wel zenuwachtig voor. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:47

Wij hebben vandaag onze eerste officiele proeven gereden.
Onze 1e winstpunt is binnen!

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:29

TIPJE !!

Het geeft meer spanning om meteen thuis van start te gaan. Mensen die je kent komen dan heel graag even naar jou proefje kijken. Reden om bloednerveus van te worden :(
1e keer uit dus..... geen pottenkijkers en de grootste stress is eraf. Lukt dat aardig is het natuurlijk erg leuk om thuis te starten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:33

hey, ik lees even mee ben 21 en wil toch echt gaan lessen (prive) zodra ik het geld heb... en uiteindelijk dan mn eerste wedstrijden rijden... maar ja ben geen 7 meer :P (vroeger nooit de behoefte gehad wedstrijden te rijden)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:35

manouke: gefeliciteerd!!!

Hier gaan we binnenkort beginnen met fanatiek lessen, ben benieuwd.
Zou ook graag willen springen maar dat gaat met mijn pony worden ipv paard.
Die vind het een beetje lastig en neemt haast alle balken mee als het wat hoger word :+

floridian, alles goed gegaan bij jouw dochter?

goede tip om uit te starten, al denk ik dat ik tegen niemand wat zeg behalve mijn ouders ( tevens grooms)

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:43

Ben op mijn 38ste begonnen met paardrijden, ben nu 51 en heb een jaar geleden een paard erbij gekocht omdat ik samen met mijn dochter wilde rijden en dat gaat niet op 1 paard! Alleen onderlinge wedstrijden gereden toen we nog op de manege stonden en ik was net zo zenuwachtig als alle anderen! Wel leuk om weer eens te voelen wat je kinderen toen voelden! Aan de kant lijkt het immers zo makkelijk!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 16:53

Laatste mte de clubkampioenschappen viel het niet tegen trouwens :) Hij was wat traag & passief, maar niet verkeerd voor ons als combinatie voor de eerste keer. ;)

Heeft weer een heleboel puntjes bevestigd die nog niet voor elkaar zijn, dus kunnen we weer mooi verder oefenen. En eindelijk eens iets van wedstrijden in het vooruitzicht is wel een erg goede motivatie merk ik :)

Miss_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:24

Meestal hebben juist die mensen er het meeste plezier in toch, zij doen het echt voor de lol neem ik aan. :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:51

Ik ben 44, ben 2 jaar geleden weer op nieuw gaan paardrijden na er 25 jaar uit te zijn geweest. Toen ik begon wilde ik eigenlijk alleen maar recreatief rijden, maar mijn paard ging zo lekker dat ik toch maar een startkaart heb aangevraagd. Veel starten doe ik niet, heb ook nog een gezin met 5 kids :D , maar ben ondertussen wel L1 + 1
Ik zoek wel bewust de wat kleinere wedstrijden uit, vind ik persoonlijk veel gezelliger en je ziet er vaak dezelfde mensen.
De zenuwen worden wel minder, maar zijn er nog steeds :o, maar ik vind het ook echt heel leuk om te doen!