Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vippie schreef:En is ook eerlijk, KWPNers en fjordies oid zijn allemaal gelijk, merk je aan de punten.
Anne schreef:IK merk wel heel duidelijk dat het per jury verschillend is, Mijn pony loopt vanzich zelf ( dus in de gewone arbeidsdraf ) ontzettend ruim, bijna als een middendraf, dus als er een middendraf gevraagt word, krijg ik pas hoge punten als het een uitgestrekte draf is bij sommige jury's omdat ze dan pas echt heel erg verruimd tenopzichte van haar arbeidsdraf! sommige jury's houden er wel weer rekening mee, ze reageert wel op m'n been, maar omdat ze vanzichzelf al heel erg veel ruimte heeft in de gangen komt er niet veel extra uit ( meestal ) Ik vind niet dat ze in de B ( want daar praat ik nu over ) van een jonge pony ( en ruiter) kunnen verwachten dat die een perfecte uitgestrekte draf rijd! MIddendraf zal voor mij altijd wel een probleem blijven * zucht *
Fitzroy"]
[quote="Vippie"]
En is ook eerlijk, KWPNers en fjordies oid zijn allemaal gelijk, merk je aan de punten.
[/quote]
Ik snap jou niet helemaal, Vippie. Aan de ene kant zeg je in je quote hierboven dat ze allemaal gelijk zijn, maar aan de andere kant wil je dat er beoordeeld wordt op bouw?
[/quote]
Nou dat heb je mij niet horen zeggen hoor! Alleen dat er in de western wel rekening gehouden wordt met de mogelijkheden van het ras.
Alleen in de dressuur merk je wel dat een koudbloed (om het dan maar zo te zeggen) vaak lager beoordeeld wordt dan een warmbloed in dezelfde rubriek. Gewoon puur om het ras. Tsja sommige juryleden zien nu eenmaal liever een warmbloed paard daar kan ik niks aan veranderen.
Daarom vindt ik de jury die ik vaak tref hier in de omgeving erg eerlijk als ze alles hetzelfde beoordeeld, die beoordeeld echt wat ze ziet.
[quote="Fitzroy"]
Nogmaals: een proef bestaat uit 26 onderdelen. Er zit maar 2 x middendraf in, stel dat jouw Fjord dat niet zo goed kan, heb je in het ergste geval 2 x een 4 en dan zijn er nog 24 onderdelen over om het te compenseren!
[/quote]
Ja maar dan moet je toch wel minstens een paar 8en ertussen hebben zitten, en aangezien we pas 3 wedstrijdjes gereden hebben (in een half jaar) denk ik niet dat ik van mn 5 jarige meer mag verwachten, we rijden immers niet alleen dressuur en haar talenten liggen op een ander vlak zoals eerder gezegd (endurance). Ik rij puur dressuur voor de basis, zou alleen leuk zijn als we ontdekken dat er meer inzit op dat vlak, maar dat is niet in eerste instantie mijn streven.
[quote="Fitzroy schreef:Als je goed rijdt haal je je punten toch wel. Ik vind het altijd maar makkelijk om de bouw van je paard de 'schuld' te geven.
Goed trainen bij Tyrza en dan volgen de punten vanzelf
Sjuimpje schreef:Wie zegt dat een haf als een kwpn moet tonen?
Een haf heeft gewoon een correcte middendraf te laten zien, en dan heeft hij pech dat dat een KWPNer wat makkelijker afgaat.
Had hij maar geen haf moeten worden.
flair"]
[quote="Sjuimpje schreef:Wie zegt dat een haf als een kwpn moet tonen?
Een haf heeft gewoon een correcte middendraf te laten zien, en dan heeft hij pech dat dat een KWPNer wat makkelijker afgaat.
Had hij maar geen haf moeten worden.
Fitzroy schreef:Vippie, uit het feit dat jij Cornelie aanhaalde en vervolgens zegt dat 'ze' in de dressuur niet zo welwillend zijn, maakte ik op dat jij het dus wel eens bent met de stelling dat er op de bouw gelet wordt.
Iig beoordeel ik wat ik zie en kan een Fjielanker met een nette proef net zo goed goede punten halen als een KWPN'er, ook met onvoldoendes voor de middendraf.
Lielle schreef:M.i. zijn de meeste ruiters die met een Fjielanker starten vaak zeer tem onrechte boos over hun punten. Vaak zijn de proeven gewoon niet goed, en dan verdien je geen wp, net zo min als een KWPNehner dat zou verdienen. Toch wordt dit dan als discriminatie gezien, en daar erger ik me groen en geel aan. Toevallig heb ik in Vught laatst een B proef van een Fjord gezien en die was prima. Je kunt met ieder paard dikke voldoendes halen voor bijvoorbeeld binnenkomen en afgroeten (alleen maar netjes recht houden), voltes en overgangen , als dat allemaal 7ens zijn en je hebt twee vieren voor de middendraf heb je nog altijd 24*7 + 2*4 = 176 punten!
Overigens, moet je dan ook een KWPNer met een kort drafje (ja, die bestaan) ook maar een 7 geven voor de middendraf omdat hij zo zijn best doet?