Tips om beroerd worden met hitte tegen te gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arnyek

Re: Tips om beroerd worden met hitte tegen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:21

Van de energiedranken word ik met de hitte extreem misselijk en daarom weer flauw.
Ik heb thuis op de bankrand dan vaak 2 flesjes citroenlimonade staan. Dit helpt bij mij echt. En op wedstrijd heeft mijn groom altijd de citroenlimonade bij de hand. Verder zorg ik dat ik thuis in de koelte nog goed heb gegeten, vooral ook de avond ervoor!
En ook op wedstrijd zorg ik dat mijn groom iets makkelijks te eten voor mij bij zich heeft in de tas. Zodat als ik flauw word, nog snel iets kan eten. Oh en voordat ik de ring inga of nog snel een peppermuntje of druivensuiker, maar dat laatste vergeet ik vaak mee te nemen en peppermunt is er altijd wel.

Verder qua kleding, ik merk dat ik het Anky-wedstrijdshirt het luchtigst vind. Voor mijn gevoel trekt daar ook geen warmte in. En dan als de combi voor mij de ring in gaat, trek ik mijn jasje aan. Anders trek ik het echt niet.

En het losrijden, is het dan niet een idee om thuis een keer te kijken hoe lang je dan nodig hebt als je vaker tussendoor stapt? Zodat je dus wel even op adem kan komen.

_Patrick_

Re: Tips om beroerd worden met hitte tegen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:10

Ik zelf zou daarom al niet willen starten in de zomermaanden.
Ten eerste vind ik het niet prettig voor me paard en ten tweede vind ik er zelf geen hol aan met die hitte.
Ik rij in de zomermaanden of 's morgens of 's avonds dan is het nog te doen.

Ik zelf heb het in de winter zelfs warm met rijden, dus in de zomer helemaal.
Ik start denk ik het liefst indoor.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:31

Ik kan ook heel slecht tegen de warmte. Mijn lichaamstemperatuur kan wel oplopen tot 41 graden.
Daarom rijd ik in de zomer geen wedstrijden meer. En als het wel eens een minder warme dag is en er is een concours, dan bel ik gewoon op of ik er nog bij kan.
Voor mij eigenlijk alleen maar voor- en najaarswedstrijden. En in de winter natuurlijk.

Tevens is het niet fijn voor de paarden om te moeten werken met hoge temperaturen.
Trainen doe ik dan ook heel vroeg of laat in de avond. Of niet, als het te warm blijft...