wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:37

Ik wacht soms, en als het dichtbij is ok ik moet als 1e starten ga ik naar huis. meestal is er dan nog wel 1 vd club die de coupon mee wil nemen.

Marliesje hoeveel banen waren daar?
Wij hebben met onze kringwedstrijden meestal 24-26 banen en proberen een uur na de laatste start de prijsuitreiking te hebben.
Meestal lukt dit, maar soms is er 1 klein dingetje wat niet klopt, een coupon weg, of een deelnemer afgemeld maar wel punten op de coupon, en dat kost tijd...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:38

Ik blijf altijd wachten (gisteren 1,5 uur.....) op meestal alleen een protocol want prijzen rijden is er op dit niveau niet meer zo vaak bij :D

Als je prijs hebt en je bent niet aanwezig bij de prijsuitreiking, heeft de organisatie het recht om je prijs niet uit te keren. Ik vind het ook de normaalste zaak van de wereld om er wel op te wachten, behoudens uitzonderingen die het nodig maken dat je op tijd weg gaat.

Ik rij wel eens zelf ''s morgens en meld dan gelijk dat ik daarna wegmoet omdat ik 's middags moet jureren ergens anders. Dan krijg ik mijn coupons mee en als ik dan prijs zou hebben, zijn die voor de vereniging.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:43

Volgens mij hadden ze 6 ringen in het middagprogramma. Dat valt dus wel mee.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:37

Ik blijf eigenlijk altijd tot de prijsuitreiking. Ook de organisatie moet namelijk 's morgens om 7 uur op het terrein zijn voor jou en moet ook blijven tot het einde van de laatste prijsuitreiking. Kleine moeite om dan ook even een uurtje te blijven hangen of even heen en weer te rijden. Wel zo respectvol.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:43

Onze ruin kan niet wachten in de trailer, dus wij rijden meteen naar huis... In zo'n geval vraag ik aan mijn clubgenoten of ze mijn coupons mee zouden willen nemen. (Indien ze van plan zijn om te wachten.) Meestal blijft er wel iemand. Prijzen nemen ze vaak ook voor me mee. :) Heel aardig.
Als het concours niet al te ver weg is, rijden we vaak heen en weer om de coupons op te halen.

De andere paarden staan meestal wel even op de trailer, want ik wil wel mijn coupons hebben voor de cijfers en het commentaar. Duurt het daarna nog een poos voor de prijzen worden uitgereikt, dan ga ik naar huis. Ik wil de paarden het liefst zo snel mogelijk weer thuis in het land heben staan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:51

Marliesje schreef:
Hier houden ze het graag spannend denk ik. :+

Eigenlijk mogen ze pas de coupon vrijgeven na de prijsuitreiking..

Mijn menig, wedstrijden zijn leuk en bohoren een hele dag te duren. lekker met de club op stap en er een hele dag van maken...

Maar ze mogen de protecollen pas vrijgeven na de uitreiking...

Ik vind het eerlijkgezecht rond uit onbeschoft om je adres neer te leggen zo van nouw uhm, jongens stuur het ff of wil je...

behoorlijk aso....

nee ik wacht lekker :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:48

Peelie schreef:
Ik vind het eerlijkgezecht rond uit onbeschoft om je adres neer te leggen zo van nouw uhm, jongens stuur het ff of wil je...

behoorlijk aso....

nee ik wacht lekker :)

Ik "leg" niet zomaar mijn adres neer, maar overleg met de organisatie of ze het een bezwaar vinden om mijn coupons op te sturen. Ze krijgen daar dan netjes een envelop met postzegels en mijn adres er al opgeschreven voor. Meestal kan ik zelf de coupons ophalen, maar soms red ik dat niet vanwege andere afspraken (jureren, iemand helpen op andere wedstrijd, etc.).

Het komt niet vaak voor en om dan te spreken van behoorlijk aso is (in mijn ogen) erg overdreven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:27

Marliesje schreef:
Volgens mij hadden ze 6 ringen in het middagprogramma. Dat valt dus wel mee.

Tsjonge dan duurt het idd veel te lang :P

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:28

Ik ga rijden :P breng mijn paard weer naar huis :) en ga weer naar wedstrijd,

zo hoef je niet lang te wachten op je coupons / prijzen, en je paard ook niet :) ideaal, kan natuurlijk niet als je als een van de laatsten bent maar toch,

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:33

Marliesje schreef:
Mijn laatste wedstrijd in Limburg maakten ze het wel erg bont. Anderhalf uur na de laatste start kwam de uitslag pas. En het werd zelfs nog later. Was een uur rijden van thuis, dus paard naar huis brengen ging ook niet. Toen hebben we echt lang moeten wachten.....

Toevallig ook naar Heibloem geweest? Wij hebben daar vrij lang moeten wachten op de coupons.
Ik wacht iig tot ik mijn coupon terug krijg, wil wel altijd weten hoeveel punten ik had en commentaar, maar zeker buiten komt het vaak voor dat we nog wat langer blijven.

Htoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:20

Ik wacht altijd, vind het leuk om te weten wie er prijs hadden en wie niet :)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:26

Als het even kan breng ik mijn paard eerst naar huis om vervolgens terug te komen. Mijn paard kan niet op de trailer wachten, mede om deze reden start ik alleen wedstrijden in de buurt. Het lukt altijd goed op deze manier. Als ik echt niet op tijd kan zijn ivm laatste start dan wacht iemand anders.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:32

Ik breng als het dichtbij is mijn paard naar huis. Daarna ga ik terug. Of als het een wedstrijd is die verder weg is, dan kijk ik naar de punten die ik heb. Zijn ze hoog genoeg, dan wacht ik, zijn ze laag, dan kan ik naar huis.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:33

Omdat ik nooit in de prijzen viel, bleef ik ook niet wachten tot de prijsuitreiking. :o Het wachten op de coupons duurt meestal al erg lang ( 1 uur tot 1,5 uur) en dan ook nog langer te blijven, daar heb ik niet zo'n zin in, en mijn vader al helemaal niet. :P

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:37

Ik wacht altijd even totdat ik mijn coupons heb, daarna breng ik mijn paard naar huis. Als ik prijs heb kom ik voor de prijsuitreiking terug.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:53

Als het te lang duurt gaan we naar huis. Meestal is er nog wel iemand van de club die de prijs dan even meeneemt :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:09

Gisteravond 2 proefjes gereden, rustig afgezadeld en paard verzorgt en toen ik bij de tent kwam lagen de punten er al. Super snel dus!

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:32

Mijn pony kan niet lang in de trailer staan , als het ver weg is gaan we naar huis lezen we het wel op internet.
Tenzij ik super goed heb gereden dan blijven we .
En als het niet ver is half uurtje rijden gaan we gewoon als mijn pony op stal staat weer terug.

xx

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:38

Anoeska27 schreef:
Ik "leg" niet zomaar mijn adres neer, maar overleg met de organisatie of ze het een bezwaar vinden om mijn coupons op te sturen. Ze krijgen daar dan netjes een envelop met postzegels en mijn adres er al opgeschreven voor. Meestal kan ik zelf de coupons ophalen, maar soms red ik dat niet vanwege andere afspraken (jureren, iemand helpen op andere wedstrijd, etc.).

Het komt niet vaak voor en om dan te spreken van behoorlijk aso is (in mijn ogen) erg overdreven.

Bij endurancewedstrijden is dit juist heel gangbaar. De meeste mensen wachten wel op de prijsuitreiking, maar als je om wat voor reden dan ook niet kunt of wilt blijven, dan kun je je veterinaire kaart (vergelijkbaar met een protocol bij dressuur, je wilt vaak toch graag weten hoe je hebt gereden) naar je huisadres laten sturen. Je laat daarvoor een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop achter bij het secretariaat. Niets asociaals aan, heel normaal. Ik zou er dan ook niet van opkijken als het bij dressuur ook zou gebeuren, al lijkt het me daar veel meer werk achteraf voor de organisatie omdat er veel meer starts zijn.

'Vroegah' werden per wedstrijd de overgebleven protocollen meegegeven aan iemand van de club, waar ze in de kantine in een la kwamen te liggen en je ze daaruit kon halen. Maar dat gebeurt tegenwoordig niet meer en met de opkomst van de 'papieren vereniging' is dat uiteraard al helemaal niet meer te doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:40

Ik ga eigenlijk altijd naar de prijsuitreiking.
En dan blijf ik of wachten met mijn paard, of ik breng 'm eerst naar huis en ga dan terug.
Soms gaan we met 2 auto's, dan rijd de eigenaar van het paard, het paard naar huis en blijf ik wachten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:41

Afh. van de punten/protocol wacht ik wel of niet af. Gisteravond had ik na wedstrijd andere verplichtingen, heeft iemand anders mijn prijs mee genomen. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen uren ga wachten voor een volgprijsje van 5 of 8 euries. Is het me niet waard :o

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:52

Coupons haal ik altijd op, ik wil graag weten wat mijn verbeterpunten zijn, neem het ook in bijna 99% van de keren op, dus kan dan thuis in alle rust met de coupon erbij kijken wat het commentaar is.

En als ik zie dat ik redelijk hoge punten heb, het cc dichtbij is en er tijd is om het paard naar huis te brengen dan kom ik later met de auto terug.
Als ik als 1 van de laatsten moet starten en ik weet dat ik hoge punten heb gereden wacht ik ook op de prijsuitreiking.

Die tip met een aan jezelf geadresseerde envelop vind ik wel een heel goed idee. :Y)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:10

malloesje schreef:
Is het me niet waard :o

Is het je dan ook niet waard dat de mensen van de organisatie er wel van het begin tot het einde moesten zijn om jou te kunnen laten starten?

Ik vind het echt heel erg bijzonder om hier te lezen dat het grootste gedeelte niet wacht op de prijsuitreiking. De enige reden om te blijven zou een prijs zijn. Maar is daar geen kans op, dan gaan we zo snel mogelijk weer naar huis. :n

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:17

Absoluut wel, meestal probeer ik ook wel iets te regelen mocht het kantje boord zijn. Maar op sommige concoursen zijn ze gewoon absoluut traag met zowel punten als prijzen.

Afgelopen dinsdag was mijn rubriek rond half 8 denk ik afgelopen, de prijsuitrijking was pas om kwart voor 10. Vind ik niet kunnen. Bij ons op secretariaat wordt alles direct nagerekend en bijgewerkt zodat een max een half uur na de laatste start de uitrijking ook kan beginnen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:29

Zoiets had ik woensdag.
Ik moest als 1 van de laatste starten rond 18.30, en de prijsuitreiking was om 20.45 nog niet geweest, ik was er nog om een vriendin voor te lezen, later van anderen gehoort dat pas om 21.30 de prijsuitreiking was, ja sorry, daar ga ik dus echt niet op wachten. :n

Persoonlijk zou het netjes zijn om een half uur tot 3 kwartier na de laatste start in een ring de prijsuitreiking is. Maar dat kan dan natuurlijk niet gerealiseerd worden omdat andere ringen nog rijden, en paarden schrikken van het geklap etc etc etc....