Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimmy schreef:@Amondi, dat de eerste plaats geen winst heeft gereden gebeurt vaker en kan ook terecht zijn, je kan moeilijk wps weggeven omdat anders niemand winst rijdt. Heb je achteraf nog gevraagd om een toelichting op je punten?
)
Ook had ik het idee dat ze niet meer op zat te letten tijdens mijn proefjes, paard schrok bijv. en dus kreeg ik een 4 (vind ik niet erg, had van mij ook een 1,2,3 mogen zijn) maar wel met het commentaar verzet. Ook was ze voor de prijsuitreiking al weggegaan.
. Nimmy schreef:@amondi, als ze iedereen lager punt, kan t dan niet zijn dat zij kritischer is dan de rest? hier in de omgeving heb je ook zn jury die niet makkelijk winst geeft, wel veel goed commetaar op je coupon en berreid om nog extra toe te lichten als je er om vraagt...
Sjonniej schreef:Maar voor wie rijdt je nou wedstrijden voor jezelf of voor die jury?
Op het moment dat je weet welke jury er aan de baan zit, ben je toch je startgeld al kwijt. Dan kan je toch net zo goed die proef rijden en hem rijden als training? Van iedere wedstrijdproef kun je genoeg leren, dat het het waard is om hem te starten. Dat je dan misschien niet de punten krijgt die je verdient/hoopt te krijgen, so what?
Nee, ik zou me dus nooit afmelden, ook al weet ik op voorhand dat ik dan die jury geen winstpunten krijg.
Sjonniej schreef:Maar voor wie rijdt je nou wedstrijden voor jezelf of voor die jury?
Op het moment dat je weet welke jury er aan de baan zit, ben je toch je startgeld al kwijt. Dan kan je toch net zo goed die proef rijden en hem rijden als training? Van iedere wedstrijdproef kun je genoeg leren, dat het het waard is om hem te starten. Dat je dan misschien niet de punten krijgt die je verdient/hoopt te krijgen, so what?
Nee, ik zou me dus nooit afmelden, ook al weet ik op voorhand dat ik dan die jury geen winstpunten krijg.
bulck schreef:Verder nooit echt nagedacht over het feit dat Ts stelt.

bulck schreef:Ik snap die heisa echt niet. Dat de ene jury mss ander beoordeelt dan de andere is gewoon te wijten aan het feit dat de ene mss op andere zaken let dan de andere.
Maar goed is goed en dat zal altijd zichtbaar zijn in je punten. Enkel zal de ene mss 7's geven en de andere 6'en.
Bij ons hoor je ook altijd de wildste verhalen over jury's, maar kwaliteit en correctheid worden wel beloond. De enige keren dat ik geen winst rijd is wanneer het ook echt slecht is. Verder nooit echt nagedacht over het feit dat Ts stelt. als ruiter en jury zijnde kan ik er niet bij dat ik op voorhand al zou zitten jureren afgaande op wat een combinatie eerder heeft laten zien. In tegendeel zelf, de echte goede en vooral 'slechtere' combinaties worden toch wel anders bekeken. Zo had ik laatst een combinatie in de ring, met een leuke pony en lief kind erop, enkel had die pony schrik van het juryhokje. Dus alle oefeningen weg van het hokje gingen prima, maar al de rest niet. Daardoor kwamen ze terecht op nauwelijks 50%. Je kan nu eenmaal geen punten toekennen als ze maar telkens een halve oefening laten zien en uiteraard heb je bij dergelijke gevallen ook nog eens de spanning. Echter verscheen ze twee weken geleden terug de ring in en verliep alles zoals het hoorde. En dat werd uiteraard beloond. Mss te vaak een 7 toegekend, maar het was mooi en correct voorgesteld, en de combinatie was er gewoon.
Maar hetzelfde geld met de zogezegde goede combinaties of bekende combinaties. Die zijn vaak het lastigste, want waarom een 6 ipv een zeven. Of die bepalen zelf dat ze 8'en moeten krijgen en dan staan ze daar met hun filmpjes als het bewijs.
Ik jureer naar wat ik zie en of je dan bwv Anky bent of jan modaal, die 5 minuten is iedereen gelijk.
Fitzroy schreef:Ik ben het niet met jullie eens, 10 en Sjonniej. Er zitten gewoon echt juryleden tussen die er lijken te zitten om mensen af te branden. Wat heeft het dan voor waarde om te starten?
Dan kun je imo beter thuisblijven, hoef je ook niet al die moeite te doen voor waardeloze punten en een rotgevoel.
Nimmy schreef:_10_ Tja maar dat is weer zuur als je dan toch op winst was uitgekomen als je de proef afgereden had.... Dan is na t eerste onderdeel afgroeten veiliger...

Fitzroy schreef:Ik ben het niet met jullie eens, 10 en Sjonniej. Er zitten gewoon echt juryleden tussen die er lijken te zitten om mensen af te branden. Wat heeft het dan voor waarde om te starten?
Dan kun je imo beter thuisblijven, hoef je ook niet al die moeite te doen voor waardeloze punten en een rotgevoel.