Verstandig om te starten ? SPOED

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Verstandig om te starten ? SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:21

Mijn jonge wil(de) thuis nog niet zo best luisteren bij toeren, maar hij kon het wel. Ik heb de gok gewaagd en op wedstrijd gaan vindt hij zo leuk dat hij alles maar dan ook alles doet wat ik van hem vraag. Het is een hele ervaring voor zo'n dier, en hij kan er alleen maar van leren.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:34

Ik zou het niet doen. Zoals jij het zegt is de pony er gewoon nog niet klaar voor en je zusje ook niet. En dan kan ze het wel willen maar dan moet het wel eerlijk zijn en dat ik vind nu niet.

Vraag me eigelijk af waarom er nu al een startkaart bij zit als ze er gewoon nog niet klaar voor zijn.

truuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:10

Ik zou het nog even rustig aan doen. Tijd genoeg. Het is wel goed voor de ervaring. Maar het zal waarschijnlijk ook weer een teleurstelling zijn als het niet goed gaat.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 22:51

Waarom al een startkaart ? Omdat dat in de planning al een tijd zat, En het lang maar dan ook lang duurt voor hij er eindelijk is.
En maar goed ook want we zijn nu al 3 maanden erop aan het wachten en nu eindelijk is hij binnen. Vandaag.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:17

Ik zelf zou gewoon starten. Gewoon een rondje ervaring opdoen, kan geen kwaad, zolang ze er maar niet teveel van verwacht!;)
Anders is de teleurstelling wel erg groot als het niet goed gaat..

En dan gewoon hard oefenen komende weken!:D

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:44

Je zegt dat die nu eigelijk er niet klaar voor is dus dan was die dat 3 maanden ook niet.

Mischien is het verstandiger om in vervolg pas een startkaart aan te vragen als de pony/combinatie ervoor klaar anders is het toch ook zonde van het geld

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:16

Hoe oud is de pony? Als die pas in dit jaar 3 geworden is, mag je nog niet eens starten, dat mag pas na 1 oktober.

Er staat alleen dat de pony pas kort onder het zadel is, niet of hij 3 of 4 is namelijk.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:38

Start als je er klaar voor bent!
zoals je zegt ben je er nog niet klaar voor.
dus even oefenen zal ik zeker doen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:26

Kan ze geen FNRS starten in de buurt. Heb je toch de wedstrijdstress maar maakt het in de lagere proeven nog niet zoveel uit dat de neus er nog uit gaat. Daar ligt de nadruk meer op de ruiter ipv de pony. Kunnen ze daar eerst wat ervaring opdoen.

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:49

het is zeker goed als je met pony op wedstrijd gaat mijn pony is 3 en loopt nu ook wedstrijd je leert er samen onzettend veel van ! dus schrijf je gewoon in en laat je pony gewoon wennen . verwacht niet teveel . maar veel suc6 ! doe anders eerst onderling wedstrijdjes kan ook leerzaam zijn.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:13

Zoals eerder gezegd is de D categorie normaal gesproken een behoorlijke 'zware' klasse, met bijvoorbeeld ook 17- en 18-jarige amazones die inmiddels bijvoorbeeld met een derde pony rijden. Als je denkt dat je zus met hooggespannen verwachtingen op concours gaat, is het misschien verstandig om even te wachten.

Als ze echter gewoon enorm enthousiast is en het haar echt om het 'mee mogen op concours' gaat, zou ik zeker starten. Concoursen zijn ook gewoon ontzettend leuke dagjes uit! Zeker als het met de hele club is.

charmedwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:17

nou ik zou zeggen lekker starten...goed voor de ervaring...van ruiter en pony. en je weet dat je daar niet heen gaat om te winnen, maar op dit moment is de ervaring veel belangrijker zou ik zeggen ;-)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:52

Fries94 schreef:
het is zeker goed als je met pony op wedstrijd gaat mijn pony is 3 en loopt nu ook wedstrijd j

best knap want je mag pas officieel als ze 4 zijn ;)
neem aan dat dit onderling is dan?

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:32

okey... nou ik zou het echt gewoon doen!!
het is super goed voor de ervaring van je paard en voor jou ook natuurlijk!
en als je fouten maakt nou en, daar krijg je comentaar op en dan weet je ook weer wat je moet doen ;)
ik zou het gewoon doen :)

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:39

Ik zou zeggen neem maar gewoon mee!
Een jonge pony moet gewoon eerst kilometers maken om te kunnen presteren is mij geleerd.
Ik neem mijn jonge merrie ook mee, ze is nog lang niet klaar. Galop gaat nog niet heel makkelijk.
Aan de andere kant het is voor het meisje mischien een domper zijn als ze met minder punten terug komt.
Maar ik zou voor de pony zijnde gewoon meenemen die handel, en bij ons is het vaak het eerste seizoen is vaak voor de kilometers en daarna voor de punten.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:41

Als ik jullie was zou ik nog even wachten.
Laat de pony lekker alles rustig leren , niet denken van over 3 weken is de wedstrijd dus dan moet ie klaar zijn.

Ik zeg nee tegen de wedstrijd over 3 weken.
Want het gaat te snel voor de pony